Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:22:55 GMT

سالمندان 52 درصد تخت های بیمارستانی را اشغال کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۱۰۵۲

سالمندان 52 درصد تخت های بیمارستانی را اشغال کرده اند

تهران- ایرنا- رئیس بخش طب سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر 52 درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط سالمندان است و پیش‌بینی می‌شود طی 10 سال آینده اوج استفاده از تخت‌های بیمارستانی را برای سالمندان داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، زهرا وهایی روز شنبه افزود: 20 درصد جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود و افزایش اشغال تخت‌های بیمارستانی تبدیل شدن به وضعیت نگران کننده ای است که از هم اکنون باید مورد بررسی، تشخیص و پیشگیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اختلالات شناختی در صورتی که در سالمندان دیر تشخیص داده شود تبدیل به همه گیری می شود و اثرات زیادی را بر روی سلامت روح و روان فرد به همراه خواهد داشت.
وهایی با اشاره به اینکه اختلالات شناختی و سندرم های سالمندی از جمله موضوعاتی است که در کنگره طب سالمندی مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرند، گفت: بسیاری از سالمندان به دلیل خلاء های قانونی که در مورد حمایت از مسائل مالی آنها وجود دارد با مشکلاتی مواجه می شوند که لازم است قانونگذاران در این زمینه وارد شوند و قانون‌های لازم را تصویب کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما سیستم های حمایتی برای سالمندان بسیار ضعیف اس و فقط برخی بیمه‌ها در این زمینه فعال هستند و حتی سازمان های مردم نهاد خاصی برای حمایت از سالمندان نداریم که توجه به این مسئله با توجه به پیر شدن جامعه و رو به سالمندی رفتن کشور ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا، شمار سالمندان حدود 9 درصد از جمعیت کل کشور است. جمعیت سالمندان در استان های شمالی کشور بیشتر و در استان های جنوبی و جنوب شرقی کمتر است.
بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران در سال 1395 تعداد سالمندان کشورمان، 7 میلیون و 450 هزار نفر است و این پنجره تا حدود حداکثر سه دهه دیگر شروع به بسته شدن می کند و در سال 2050 میلادی یعنی حدود 33 سال دیگر حدود 30 درصد جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل خواهند داد.
اجتمام *9022 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت سالمند افزايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان