Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:19:04 GMT

اسکار جایزه ای به فیلم‌های عامه پسند می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۱۳۹۰

اسکار جایزه ای به فیلم‌های عامه پسند می‌دهد

آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا اعلام کرد از سال آینده یک جایزه اسکار به لیست جوایز این مراسم اضافه خواهد شد. ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از سال 2001 که اسکار بهترین انیمیشن سال به لیست جوایز آکادمی اضافه شده بود 17 سال گذشته و در طول این سال ها تندیس جدیدی به جشن سالانه آکادمی اضافه نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما این نهاد اعلام کرده از سال آینده می خواهد یک مجسمه اسکار جدید به لیست جوایز خودش اضافه کند. این جایزه به بهترین فیلم عامه پسند تقدیم می شود. هنوز جزئیات این جایزه اعلام نشده اما آکادمی اعلام کرده یک فیلم می تواند هم در این بخش و هم در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

 نکته جالب توجه این است که طبق نامه ای که اخیرا به دست اعضای آکادمی رسیده مراسم قرار است از سال آینده در مدت زمانی زیر 3 ساعت برگزار شود. این به معنی آن است که تعدادی از جوایز در خلال پخش آگاهی های تلویزیونی اهدا خواهد شد و بعدا در برنامه به نوعی باز پخش می شود تا زمان کوتاه تری برای آنها صرف شود.

همه این تصمیمات در راستای آن است که مخاطبان بیشتری جذب برنامه اسکار شوند. جالب است بدانید سال گذشته تعداد مخاطبین مراسم اسکار در ایالات متحده به کمترین در طول تاریخ خودش رسیده و این زنگ خطرها را برای آکادمی به صدا در آورده است. گفتنی است مراسم سال آینده اسکار روز 23 فوریه 2019 برگزار خواهد شد. از هم اکنون پیش بینی می شود فیلم هایی مثل «اگر خیابان بیل می توانست سخن بگوید» ساخته جدید بری جنکینز کارگردان «مهتاب»، «اولین مرد» ساخته جدید دیمین شزل کارگردان «لا لا لند» و «یک ستاره متولد شده است» به کارگردانی بردلی کوپر در میان آثار تحسین شده سال قرار گیرند. شاید جایزه اسکار بهترین فیلم عامه پسند هم به «پلنگ سیاه» یا یک فیلم ابرقهرمانی دیگر برسد تا سد جایزه نگرفتن این فیلم ها در مراسم آکادمی شکسته شود.

انتهای پیام/

R1013149/P1439/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -این برنامه گفتگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد.

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903061

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • تصاویری از فاطمه معتمد آریا، باران کوثری و هوتن شکیبا در یک فیلم
  • هدیه ترش و شیرین مهران غفوریان برای مهران مدیری
  • «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار/ پدری که از حشره می‌ترسد
  • اکران آنلاین فیلم «عامه‌پسند» با بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه