Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سبزوار- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سبزوار گفت: در سطح 16 هزار و 658 هکتار عرصه هاي منابع طبيعي اين شهرستان گياهان دارويي خودرو شناسايي شده که با برداشت آن سالانه 11 ميليارد و620 ميليون ريال نصيب بهره برداران مي شود.

عباسعلي کياني فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: عمده ترين محصولات گياهي در عرصه هاي منابع طبيعي سبزوار گون(کتيرا)، باريجه و آنغوزه هستند که پس از تهيه طرح براي مديريت به بهره برداران واگذار مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: محصول کتيرا در مناطق روستايي استاج، باغجر، سليمانيه، کراب، دلبر و شاره، گياه دارويي باريجه درمنطقه کوهستاني بخش روداب و آنغوزه در روستاهي مهرشاني، چاه سوخته و قاسم واقع در بخش ششتمد وجود مي رويند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سبزوار گفت: اولويت واگذاري عرصه هاي منابع طبيعي به بهره برداران دامدار است تا در قبال محدوديت چراي دام در فصل برداشت، از اين گياهان با شرايط لازم بهره برداري کنند.
وي افزود: سالانه بطور ميانگين هشت تن کتيرا، 600 کيلوگرم باريجه و سه تن آنغوزه از اين مناطق برداشت و براي فرآوري و صادرات به استانهاي اصفهان و يزد ارسال مي شود.
سبزوار 800 هزار هکتار عرصه منابع طبيعي دارد که براي 750 هزار هکتار آن سند مالکيت به نام دولت صادر شده است. مرکز اين شهرستان در فاصله 230 کيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی