Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم بیرجند گفت: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌ها علیه شیعه، جهت جداکردن مسلمانان از یکدیگر، حج می‌تواند نقش مهمی در زمینه اصلاح تفکرات نادرست با مشاهده شباهت‌هایی که در عقاید و احکام بین اهل تشیع و اهل سنت است، داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم‌پور رئیس دفتر زیارتی تنعیم در شهر بیرجند که در سال‌جاری، مسئولیت اعزام کاروان به حج را عهده‌دار است در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: از سال 1382 دفتر خدمات زیارتی دارم و از سال 1362 عازم حج بوده‌ام و اگر خداوند بخواهد امسال نیز عازم سفر حج هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که حج، اهمیت زیادی دارد افزود: کسی که به حج می‌رود، مانند کسی است که دوباره متولد می‌شود و همچنین حج به نوعی گذر از قیامت شمرده می‌شود.

 

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم گفت: افراد باید تلاش کنند پای عهدهایی که در رمی‌جمرات با خداوند می‌بنند، بمانند و آن حال و هوای معنوی سفر حج را حفظ کنند.

 

کریم‌پور افزود: این‌که در حج، افراد زیادی از ملیت‌ها، نژادها و زبان‌های مختلف در یک زمان و در یک جایگاه قرار می‌گیرند، باعث یکپارچگی و وحدت بین مسلمانان می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌ها علیه شیعه، جهت جداکردن مسلمانان از یکدیگر، حج می‌تواند نقش مهمی در زمینه اصلاح تفکرات نادرست با مشاهده شباهت‌هایی که در عقاید و احکام بین اهل تشیع و اهل سنت است، داشته باشد.

 

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم گفت: بسیاری از مسلمانانی که اطلاعات کافی در مورد ایران ندارند و با تبلیغات رسانه‌های خارجی فریب می‌خورند، زمانی که رفتار و منش ایرانیان را ببینند، دیدگاهشان در مورد ایرانیان اصلاح می‌شود.

 

کریم‌پور با بیان این‌که نظم ایرانیان در حج زبان‌زد است افزود: ایرانیان به عنوان الگوی سایر کشورها معرفی می‌شوند و حتی ترکیه که بیشترین آمار زائر را دارد، در بحث اسکان و تغذیه از ایران الگوبرداری می‌کند که این، معرف جایگاه ایرانی و شیعه است.

 

وی اظهار کرد: حج می‌تواند مسلمانان را از حال یکدیگر با خبر کند و آن دسته از مسلمانانی که اطلاعات کافی از وضع سایر مسلمانان کشورهایی مانند فلسطین، سوریه، یمن و میانمار ندارند، آگاهی یابند و به کمک آنان برخیزند.

 

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم گفت: بعد از تجربه بالای 35 سال سفر حج و ارزشیابی نقاط قوت و ضعف در هر سال، اکنون شاهد مشکلاتی که در گذشته بودیم، نیستیم و از نظر تغذیه، اسکان و بهداشت و حتی حمل و نقل، اوضاع بهتر شده است.

 

کریم‌پور افزود: تنها مشکلی که وجود دارد، مشکل زمان سفر حج و تأخیری که در فرودگاه‌ها شاهد آن هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های درست حل شود.

 

وی اظهار کرد: امروزه شاهد تبلیغات گسترده‌ای برای جداکردن افراد از مفاهیم اسلام هستیم که ناشی از نداشتن اطلاعات کافی از اسلام و تفکرات نادرست افراد است.

 

رئیس دفتر خدمات زیارتی تنعیم با بیان این‌که حج از فروع دین و واجبات دینی است گفت: از عمل واجب نمی‌توان به سادگی گذشت. پول حج واجب باید در جایگاه حج هزینه شود.

 

کریم‌پور افزود: سالیانه 2 میلیارد تومان هزینه مسافرت‌های سیاحتی و تفریحی خارجی می‌شود اما بازهم افراد، حج را محکوم می‌کنند که هزینه‌بردار است.

 

وی اظهار کرد: هر شهروند ایرانی، حق هر سفری را دارد و اگر انسان یک سفر سیاحتی و تفریحی را به جای سفر زیارتی انتخاب کند، معنویات زیادی را از دست می‌دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد

رئیس جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ‌رئیس جمهور در گفت‌وگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

‌استاندار سیستان و بلوچستان در این گفتگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان آن ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی