Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@13:49:08 GMT

آثار «موزه لوور در تهران» به پاریس برگشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۲۱۴۷

آثار «موزه لوور در تهران» به پاریس برگشت

مدیر موزه ملی ایران گفت: مجموعه آثار نمایشگاه موزه لوور در تهران به پاریس بازگشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده گفت: نمایندگان موزه لوور از هفته گذشته برای جمع‌آوری نمایشگاه و بازگشت آثار در موزه ملی مستقر شدند و پس از اتمام عملیات کنترل وضعیت آثار و بسته‌بندی، مجموعه با هماهنگی اسکورت پلیس پیشگیری، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همراهی موزه دار لوور، این اشیا به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نمایشگاه ۵۶ شیء از آثار لوور به نمایش درآمده بود. این محموله با وزن تقریبی ۸ تن، یکی از سنگین‌ترین مجموعه‌های نمایشگاهی موزه ملی ایران به شمار می‌رود.

مدیر موزه ملی ایران اظهار کرد: در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، در مجموع تعداد ۲۵۱ هزار و ۶۹۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که بعد از نمایشگاه منشور کوروش در سال ۱۳۸۹ که ۴۲۴ هزار و ۷۳۰ بازدیدکننده داشت، نمایشگاه موزه لوور در تهران پربازدیدکننده‌ترین نمایشگاه موزه ملی ایران بوده است.

وی افزود: آثار دوره قاجار موزه ملی ایران و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز که در نمایشگاه امپرطوری گل سرخ: شاهکارهای ایرانی قرن نوزدهم به نمایش درآمده بودند، به ایران بازگشتند.

نوکنده گفت: این نمایشگاه در فروردین امسال در موزه لوور ـ لانس گشایش یافت و در اواخر تیرماه به پایان رسید. در این نمایشگاه دو اثر از موزه ملی ایران و ۱۹ اثر از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان شرکت داشتند. تعداد ۱۵۲ هزار و ۵۰۴ نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.

مدیر موزه ملی ایران تصریح کرد: شمار بازدیدکنندگان نمایشگاه موزه لوور در تهران نزدیک به یکصد هزار نفر بیشتر از نمایشگاه قاجار در لوور ـ لانس بود. این استقبال بی‌سابقه، علاقه‌مندی هموطنان ما به فرهنگ‌های کهن جهان را نشان می‌دهد و همچنین گامی بزرگ در ترویج فرهنگ موزه‌گردی و بازدید از موزه‌هاست. این توجه عمومی مسئولیت موزه ملی ایران را بیشتر می‌کند و امیدواریم با تداوم برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار سایر موزه‌های جهان در ایران، به این توجه و استقبال پاسخی شایسته دهیم.

تحویل آثار نمایشگاه به من نگاه کن به فرزند استاد کیارستمی

مدیر موزه ملی ایران همچنین گفت: مجموعه تابلو عکس‌های نمایشگاه به من نگاه کن به بهمن کیارستمی فرزند استاد کیارستمی تحویل داده شد.

وی افزود: این آثار همزمان با جمع‌آوری آثار موزه لوور توسط تیم متخصص بسته‌بندی شده و با همراهی نماینده یگان حفاظت موزه ملی ایران به خانه استاد منتقل شد.

همزمان با برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران تعداد ۲۴ تابلو عکس از مجموعه آثار زنده‌یاد عباس کیارستمی تحت عنوان به من نگاه کن به نمایش درآمد. این مجموعه شامل عکس‌هایی است که در طول سال­‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۰ در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور گرفته شده است.

در این تصاویر کیارستمی به ثبت لحظات ارتباط بازدیدکنندگان با آثار پرداخته که برای نخستین بار در موزه ملی ایران به نمایش درآمد. کیارستمی با استادی تمام از یک اثر هنری، اثر جدیدی خلق کرد و از زاویه‌ای نو ارتباط با آثار موزه‌ای را معنا بخشید.

انتهای پیام/4072/4031/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد