Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:05:57 GMT

افزایش قیمت محصولات کشاورزی/ رشد ۱۶۰درصدی قیمت هندوانه

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۲۳۳۱

افزایش قیمت محصولات کشاورزی/ رشد ۱۶۰درصدی قیمت هندوانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار، در بخش غلات، در سه ماهه اول سال جاری، متوسط قیمت گندم ١٣١٣٠ ریال و متوسط قیمت جو ١١٣٣٤ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١.٣ درصد و ١٥.٩ درصد افزایش داشته است.

در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت نخود ٤١٧٤٢ ریال و متوسط قیمت عدس ٤٤١٠٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٩.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٥ درصد کاهش و ٣.٨ درصد افزایش یافته است.

در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت هندوانه ٨٩٧٨، خربزه ١٦٢٧٠ و خیار ١١٩٨٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٦١.١، ٦٤.٢ و ٢٦.٤ درصد افزایش داشته است.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت سیب زمینی ٥٧٥٣، پیاز ٥٨١٠ و گوجه فرنگی ٦٩١٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٩.٩، ٣٧.٦ و ٢٢.٥ درصد کاهش یافته ­است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یونجه ٩٩٨٦ و کاه ١٥٨٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٤٢.٦ و ٢١.٩ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت زردآلو ٥٠٥٢٨ و متوسط قیمت آلبالو ٤٤٦٦٤ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٤١.٧ و ١٤.٩ درصد افزایش نشان می دهد و متوسط قیمت هلو ٢٩٣٢٠ بوده که ٢.٨ درصد کاهش داشته است.

 در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت سیب درختی ٤٥١٢٢ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٥.١ درصد افزایش یافته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه اول سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٢٠٢٤٧٢ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٥٥٤٣٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥.٨ و ٢١.٦ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ١٣٩٧، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٤٤٠٢٧ ریال بوده که  نسبت به بهار سال قبل ٠.٧ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١٢٤٢١ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦.٥ درصد افزایش نشان میدهد.

در بخش هزینه های خدمات ماشینی، در سه ماهه اول سال ١٣٩٧، هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ١٨٣٧١٥٧ ریال و هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی دیم ١٢٥١٧٣٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١.٠ و ١٢.٢ درصد افزایش داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ١٣٩٧، دستمزد کارگر میوه چین مرد ٤٨٣٦٨٢ ریال بوده که نسبت به سال قبل ٧.٤ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ٣٨١٨٠٩ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ٧.٢ درصد افزایش داشته است.

همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ٥٩٧٦١١ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ٦٥٩٦١٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢.٧ و ١٢.٢ درصد افزایش نشان می دهد.

برای مشاهده جزئیات و جداول خبر به اینجا مراجعه کنید.

کد خبر 4371586

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت میوه محصولات کشاورزی مرکز آمار ایران کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت تحریم اقتصادی ایران گمرک تولید نفت صادرات نفت قیمت دلار دلار بازار ارز بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی بازار سهام تعرفه واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز

بهای نیم سکه امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بدون تغییر ماند، در حالی که بهای سایر انواع سکه با افزایش اندک همراه بود.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه بدون تغییر نسبت به چهارشنبه، ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۲۱ هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز، سه میلیون و ۴۵۸ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۲۹۹ دلار رسید که نسبت به روز گذشته پنج دلار کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی