Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس رومانی با مخزنی از گاز اشک آور و ضرب و شتم با ده‌ها هزار رومانیایی معترض به حزب حاکم این کشور برخورد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،ده‌ها هزار معترض در روز جمعه در شهرهای سراسر رومانی و پایتخت آن بخارست علیه حزب سوسیال دموکرات حاکم تظاهرات کردند. پلیس ضد شورش با گاز اشک‌ آور به جمعیت معترض حمله کرد و در نتیجه تعداد زیادی از مردم مصدوم و نیازمند اورژانس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

این اعتراضات توسط گروه‌های که خارج از کشور رومانی هستند سازماندهی و ترویج می‌شوند. معترضان  علت خشم و اعتراض خود را فساد، دست‌مزد پایین و تلاش  حزب حاکم برای تضعیف قوه قضائیه در یکی از فاسدترین کشورهای اتحادیه اروپا عنوان کردند.  

در بخارست، برخی از معترضان کوشیدند تا راه خود را از طریق خطوط امنیتی که از ساختمان دولت محافظت می‌کردند ، به زور باز کنند برخی دیگر بطری‌ و سنگ را به سوی پلیس ضد شورش پرتاب کردند که گفته می‌شد که در میان مردم معترض گروه‌های " تحریک کننده " حضور داشتند.
هنگامی که اعتراضات تا  شب ادامه یافت، پلیس ضد شورش از یک مخزن آب استفاده کرد و مقدار زیادی گاز اشک‌آور را به میان جمعیت پاشید. فیلم ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌دهد که پلیس با کتک زدن معترضان به شکلی خشونت آمیز رفتار کرده است.
 

آژانس  ISU گفت بیش از ۴۰۰ تن از مردم نیازمند کمک‌پزشکی هستند از جمله دو پلیس ضدشورش. ده‌ها هزارنفر در شهرهای دیگر رومانی تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

رئیس‌جمهور رومانی، استفاده نامناسب پلیس از زور را محکوم کرد.او در صفحه فیسبوک خود گفت : " من به شدت مداخله وحشیانه پلیس ضد شورش را محکوم می‌کنم." وزارت داخله باید فورا نحوه برخورد این گروه با رویداده‌ای امشب را توضیح دهد ."    


به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان جمعیت بخارست ، "دانیل" راننده کامیون، که ۱۵ سال پیش در جستجوی آینده‌ای به ایتالیا رفت و می‌گوید که رومانی نمی‌تواند خانواده‌اش را ساپورت کند به همراه یک معترض 27 ساله، کارگر ساختمانی که در سال ۲۰۱۴ عازم فرانسه و بعد از آلمان شد به ده‌ها هزار نفر در خارج از دفاتر مرکزی دولتی در دماهای بالای هوا ملحق شدند  و خواستار استعفای کابینه شدند. پیام‌هایی که بر روی ساختمان‌های اطراف میدان نوشته شده بود گفت: " ما مردم هستیم " و " خشونت نداریم ".

بانک جهانی اعلام کرده‌است که ۳ تا ۵ میلیون رومانیایی‌ها در خارج از کشور کار می‌کنند و در خارج از کشور زندگی می‌کنند. آن‌ها سال گذشته تنها ۵ میلیارددلار به خانه فرستاده اند ، که این مقدار تنها برای زندگی جوامع روستایی در یکی از کشورهای توسعه‌یافته اتحادیه اروپا کافی است.  

یکی از معترضین می‌گوید : " من آنجا را ترک کردم تا زندگی بهتری داشته باشم، که در آن زمان ممکن نبود. "

وی گفت : " متاسفانه، هنوز امکان پذیر نیست، … افرادی که بر ما حکومت می‌کنند واجد شرایط نیستند و فاسد هستند ." وی افزود که امیدوار است که انتخابات بعدی پارلمان شاهد مشارکت بیشتر باشد.
اعتراضات رمانیایی ها بارها از زمانی که سوسیال دموکرات‌ها در اوایل سال ۲۰۱۷ قدرت را به دست گرفتند برگزار شده‌است  وسعی در محکوم کردم فساد داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند