Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت الله «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع دینی شیعیان عراق، درباره تلاش برخی طرف‌ها برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق هشدار داد.

وی دیروز (جمعه 10 آگوست) با صدور بیانیه‌ای درخصوص رویدادهای اخیر گفت: «عده‌ای به صورت مشکوک در حال تلاش برای اختلاف افکنی میان مردم عراق و برادرانشان در جمهوری اسلامی هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

راه اندازی هشتگ «همبستگی با ایران» توسط کاربران عراقی +عکس

آیت‌الله مدرسی افزود: «پیوند میان ملت عراق با برادران ایرانی بیش از این دسیسه‌ها است و آنان هرگز کمک‌های برادران ایرانی در ایام دشوار مبارزه با تروریسم و نیز شرایط بد اقتصادی را از یاد نمی‌برند».

وی تاکید کرد که بیشتر کشورهای بزرگ جهان و نیز کشورهای همسایه همچون ترکیه، پاکستان، لبنان و سوریه تحریم‌های اقتصادی را غیرقابل قبول می‌دانند.

آیت الله مدرسی ضمن تاکید بر ایستادگی ملت عراق در کنار ملت ایران، ابراز امیدواری کرد: «بحران‌ پیش رو گذرا بوده و با سربلندی از آن عبور خواهیم کرد».

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز در سخنانی دو پهلو در روز سه شنبه پیش گفته بود: «عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران موافق نیست اما به خاطر منافع ملت عراق ناچار به پایبندی است».

این مسئله با مخالفت مقامات سیاسی مختلف عراق همراه شد و جنبش عصائب اهل الحق، سازمان بدر، حزب الدعوة، جنبش «بشائر الشبابیه» (بشارت جوانان)، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، ریاست جریان حکمت ملی از دیگر نهادها و شخصیت‌های عراقی هستند که مخالفت خود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اعلام کردند و خواستار عدم پایبندی بغداد به این تحریم‌ها شدند.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت:  اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدیدهای خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد