Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بهزیستی میبد گفت: طرح فقر زدایی محلات با رویکرد اجتماع محور در راستای توانمندسازی محله‌های هدف اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن فلاح در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از توانمند سازی ۳محله در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی کشور طرحی با عنوان «فقر زدایی با رویکرد اجتماع محور» تعریف و در سطح چندین محله در استان با همکاری و مشارکت کلینیک‌های مددکاری اجتماعی به اجرا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت و برای اولین بار از سال۸۸ در دومحله شاه جهان اباد و محله ده اباد با اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شد و در اینده نزدیک در سومین محله شهرستان میبد در محله شهیدیه اجرا خواهد شد.

فلاح تأکید کرد: استفاده از مشارکت جامعه برای حل مسائل و مشکلات، یکی از رویکردهای مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: توانمند سازی افراد محلات به منظور کاهش فقر از طریق روش‌‎های مشارکتی و بر اساس تدوین و اجرای برنامه های مداخله‌ای از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید .

فلاح با اشاره به روند اجرای طرح در محلات عنوان کرد: پس از انتخاب محله‌های هدف طی فرآیند طراحی شده، افراد معتمد و خانواده‌های داوطلب ساکن آن محله‌ها از طریق مشارکت فعال و دریافت آموزش‌های لازم و با کمک کلینیک‌های مجری طرح، به طراحی و اجرای مداخلاتی در جهت کنترل فقر در محله خود اقدام می‌کنند.

رئیس یهزیستی میبد عنوان کرد: با اجرای این طرح ۲محله شاه جهان اباد وده اباد توانمندسازی شده‌اند، که امسال شاهد اجرای این طرح در محله شهیدیه نیز خواهیم بود.

وی درباره اهداف اجرای طرح فقر زدایی محلات بیان کرد: هدف از اجرای طرح توانمندسازی محلی، شناخت و ارزیابی مسائل و نیازهای محیط پیرامون در محله و توانایی برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم و پاسخگویی به مسائل و نیازها به صورت پایدار است.

فلاح در پایان ابراز داشت: آموزش افراد محلی و نمایندگان محلات و غیردولتی مرتبط با طرح، ارتقاء و نهایی کردن مدل آموزشی در خصوص توانمند سازی محلی به عنوان مرکز توسعه از دیگر اهداف مهم این طرح است.

لازم به ذکر است از سال ۸۷ این طرح در دو محله شاه جهان اباد وده اباد با تخصیص اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیون  ریال به مرحله اجرا درآمد که ساخت سالن ورزشی، راه اندازی خیابان خاتمی، درپوش جوی های آب، راه اندازی ایستگاه خط واحد، راه اندازی مهد کودک در محله شاه جهان اباد و ساخت صندلی ویژه سالمندان در محله، راه اندازی مرکز توسعه محلی، ساخت چندین پارک در محله با همکای شهرداری، تسطیح بلوار مطهری، دورسازی گلزار در محله ده اباد از مهمترین اقدامات این طرح به شمار می آید.

گفتنی است این طرح با کمک اداره بهزیستی، کلینیک مددکاری مهر پویا، مردم محلات و مسئولین محترم شهرستان نتیجه بخش و امکان پذیر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حیدری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: در این هفته سعی می‌شود که مفاخر اصفهان را به مردم و به ویژه نوجوانان معرفی کنیم تا با هویت فرهنگی و تاریخی خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوع هنری‌، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است و در این هفته که با حضور جمعی از سفرای صنعتی در اتاق بازرگانی اصفهان مواجه شده، سعی می‌کنیم که آنها را نیز درگیر کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت خود هنرمندان شهر اصفهان در این برنامه‌ها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها از سوم تا نهم اردیبهشت ماه مصادف با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود و شعار این هفته (اصفهان شهر زنده شهر زندگی) است.

حیدری با بیان اینکه با خواهرخوانده‌ها مکاتبه شده است، گفت: سفرای مربوطه که در اتاق بازرگانی اصفهان حضور دارند به این برنامه‌ها دعوت می‌شوند و برای گستردگی و همه‌گیری مفاخر اصفهان نیز به خارج از شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این هفته بحث صنایع دستی را کمرنگ کردیم زیرا طی چند روز آینده به طور مفصل برای آن برنامه دارند و از سویی دیگر به موضوعات فرونشست پرداخته نخواهد شد.

معاون فرهنگی اصفهان در خصوص بودجه این برنامه‌ها اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

میثم بکتاشیان، دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز در این نشست با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان، بیان کرد: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاترهای خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نمادها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک اشاره کرد و گفت: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.

بکتاشیان ادامه داد: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی توسط هنرمندان اصفهان به اجرا گذاشته می‌شود و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای معلولان و کم توان ذهنی و سایر بیماران خاص نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که همه اقشار و سنین از برنامه‌ها بتوانند استفاده کنند.

کد خبر 6084748

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • قاب عکس غروب در روستای تازه اباد نرکه