Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@23:41:00 GMT

مجسمه مرمرین ۱۷۰۰ ساله از زیر خاک سر برآورد/عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۳۲۹۱

مجسمه مرمرین ۱۷۰۰ ساله از زیر خاک سر برآورد/عکس

یک مجسمه ۱۷۰۰ ساله رومی در جریان حفاری‌های باستان‌شناسی در شهر کهن سولی در جنوب ترکیه از زیر خاک کشف شد. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از حریت، این مجسمه که از سوی تیم اکتشاف‌کننده یکی از عجایب هنری توصیف شده است ظاهرا نشان‌دهنده چهره یک اشراف‌زاده رومی و یا فرمانده‌ای است که در اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم میلادی در شهر کهن "سولی " زندگی می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
تاکنون صدها شی‌ئ تاریخی در این شهر تاریخی و محوطه‌های باستانی آن کشف شده که از آن جمله می‌توان به مجسمه خدایان، کشف خیابان‌های ستون‌بندی شده با مجسمه‌های امپراطورها، آمفی‌ تئاتر و یک حمام رومی و همچنین بندر و پل آبگذر شهر اشاره کرد. 
کارشناسان معتقدند شهر تاریخی سولی که میزبان دوره‌های تاریخی نوسنگی، هلنیستی و رومی بوده است، به زودی و با اتمام کاوش‌ها توجهاتی همتراز با محوطه اِفسوس در غرب ترکیه به سمت خود جلب خواهد کرد. 
تمامی آثار کشف شده در محوطه‌های تاریخی شهر سولی ترکیه از جمله این مجسمه مرمرین با ابعاد ۸۲ در ۶۰ سانتیمتری در موزه شهر بندری مرسین نگهداری می‌شوند. بخش‌هایی از این مجسمه تاریخی دارای شکستگی‌هایی است اما در مجموع هیچ یک از این آسیب‌ها خیلی جدی نیست. 
ایسنا  کد خبر: ۵۳۹۳۲۵ تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجسمه مرمرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای یک حکم تاریخی به نفع زنان!

دریافت 5 MB کد خبر 850546 برچسب‌ها فوتبال فدراسیون فوتبال استادیوم - تماشاگر نما

دیگر خبرها

  • ماجرای یک حکم تاریخی به نفع زنان!
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)