Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شرکت توزیع برق افغانستان موسوم به «برشنا» اعلام کرد که میلیاردها دلار کمک‌های صورت گرفته از سوی جامعه بین‌المللی در عرصه برق رسانی در افغانستان از سوی موسسات خارجی به مصرف رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، امان‌الله غایب رئیس شرکت توزیع برق افغانستان در نشست مشترکی با اعضای کمیته مبارزه با فساد اداری در کابل گفت: کمک‌های صورت گرفته به بخش انرژی برق در افغانستان از سوی موسسات خارجی به مصرف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که شرکت توزیع برق افغانستان حاضر است در مورد کمک‌های مالی که به این شرکت صورت گرفته است به دولت افغانستان حساب بدهد.

غایب تصریح کرد، پول‌های که موسسات خارجی تحت عنوان کمک به انرژی برق افغانستان از کشورهای کمک کننده دریافت کرده است ارتباطی به شرکت توزیع برق افغانستان ندارد.

وی افزود: زیرا این شرکت هیچ دخالتی در مدیریت این کمک‌ها نداشته است.

از سال 2002 میلادی تا کنون کشورهای کمک کننده و نهادهای بین‌المللی بیش از 4 میلیارد دلار برای بهبود خدمات برق رسانی به افغانستان کمک کرده است.

چند ماه پیش کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری افغانستان موسوم به «میک» شرکت توزیع برق این کشور را به حیف و میل 4 میلیارد دلار متهم کرد.

اما رئیس شرکت برشنا تصریح کرد که این شرکت تنها 183 میلیون دلار از مجموع کمک‌های بین‌المللی به افغانستان را دریافت کرده و حاضر است درباره آن به دولت این کشور حساب پس دهد.

کارشناسان بر این باورند که موسسات خارجی در افغانستان به دلیل عدم حسابرسی دولت این کشور میلیاردها دلار کمک‌های جامعه‌ بین‌المللی به افغانستان را حیف و میل کرده است.

این در حالی است که با وجود میلیاردها دلار کمک به بخش انرژی برق هنوز هم بسیاری از شهرهای بزرگ افغانستان از کمبود برق رنج می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان میلیارد دلار برق افغانستان شهرهای بزرگ افغانستان جامعه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۳۸۳ کنتور برق در این استان هوشمند شده که برنامه امسال شرکت نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند دیگر است.

 

علیرضا خدابنده در نشست هماهنگی مدیران برای مدیریت بار سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی افزود: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شد که افزایش ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکتهای توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکان برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساختهایی در حوزه بهره‌ برداری است.

 

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

 

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می شود، بنابراین باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌ و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

 

وی در خصوص یکی از مهمترین طرح های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

 

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستانهای استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده