Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
بر اساس جلسه‌ای که میان صرافان و بانک مرکزی برگزار شد، مقرر شده صرافی‌ها تمامی خریدهای ارزِ اسکناس خود را در سامانه سنا ثبت کرده و با یک درصد سود از طریق همان سامانه به فروش برسانند.

به گزارش مهر، در جلسه‌ای که پنجشنبه هجدهم مردادماه در بانک مرکزی با صرافان برگزار شد، قرار بر این شده است که از امروز شنبه بيستم مردادماه کلیه صرافان، تمامی عملیات صرافی اعم از خرید و فروش و حوالجات را صرفا بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرافی‌ها باید تمامی خریدهای خود را (اسکناس)  در سامانه سنا ثبت کرده و با یک درصد سود از طریق سامانه سنا بفروش برسانند.

آنگونه که صرافان اعلام کرده‌اند، باید تمامی معاملات با رعایت مقررات پولشویی مانند شناسایی کامل فروشنده از طریق دریافت کارت ملی و انتقال پول به حساب شخص فروشنده و دارنده کارت ملی انجام داده و به هنگام فروش نیز لازم است خریدار از طریق کارت ملی شناسایی شده و از طریق کارت بانکی همان شخص پول را به حساب شرکت صرافی واریز نماید.

برای حوالجات نیز از طریق خرید در سامانه نیما اقدام و طبق روال تعریف شده در سامانه نیما انجام شود لازم به ذکر است فعلا صرافی‌ها اجازه انجام هیچگونه حواله شخصی را ندارند. برای تعیین سقف برای انجام حوالجات شخصی از بانک مرکزی درخواست صدور دستور شده است و صرافی‌ها فعلا منتظر اعلام بانک مرکزی هستند.

به گزارش مهر، کشف نرخ نیز فعلا از طریق بازار انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه معاملات بین صرافان نیز از طریق سامانه سنا بلامانع است. همچنین سیستم نظارت بانک مرکزی از امروز فعالیت وسیعی را به همراه سیستم‌های قضایی جهت کنترل و نظارت بر فعالیت صرافی‌ها آغاز نموده است.

در همین زمینه: ارز مسافرتی هم‌قیمت بازار شد اعلام روزانه نرخ ارز در سامانه سنا چهارشنبه ۱۷ مرداد | فعالیت رسمی صرافی‌ها در بازار آغاز شد دلار در بازار ثانویه ۸۹۵۰ تومان قیمت خورد ؛ یورو ۹۳۳۰ تومان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز (۵ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش مشرق، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است