Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
در رومانی بیش از ۵۰ هزار نفر به دعوت شهروندان رومانیایی مقیم خارج علیه فساد دولتی در کشورشان تظاهرات کردند. بیش از ۴۴۰ نفر از جمله ۲۲ مأمور پلیس زخمی شدند.

به گزارش دويچه وله، در بیشتر شهرهای رومانی روز جمعه ۱۰ اوت تظاهرات ضددولتی برگزار شد. این تظاهرات تا نیمه‌های شب ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس ضدشورش از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن افراد معترض استفاده کرد. ۴۴۰ نفر از معترضان که ۲۲ تن از آنان نیروی پلیس بودند زخمی شدند.

بنابه گزارش خبرگزاری‌ها در بخارست پایتخت رومانی بیش از ۲۰ هزار نفر به خیابان‌ها ریختند. معترضان خشمگین رومانیایی به قوانینی اعتراض می‌کنند که طبق آن مجازات عاملان فساد را تخفیف می‌دهد و کنترل و نظارت دولت بر دادگستری را نیز بیشتر می‌کند.

تظاهرات ضددولتی علاوه بر پایتخت به دیگر شهرهای این کشور نیز کشیده شد. در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر رومانی دست به اعتراض زدند.

اعتراضات علیه فساد دولتی در رومانی ماه‌هاست ادامه دارد. معترضان در این گردهماییها شعار "دادگستری را بدون فساد می‌خواهیم" را سر ‌دادند. آنها همچنین با حمل پلاکاردهایی که بر روی آن کلماتی چون "غارتگران" و "طاعون سرخ" به چشم می‌خورد، به خیابان‌ها رفتند.

پلیس رومانی به تظاهرات ضددولتی روز جمعه ۱۰ اوت با خشونت کم‌سابقه‌ای واکنش نشان داد طوری‌که رئیس جمهور این کشور نیز خشونت پلیس را محکوم کرد.

برخلاف تظاهرات هفته‌های اخیر این بار اعتراضات خیابانی با فراخوان رومانیایی‌های مهاجر مقیم خارج آغاز شد. این مهاجران که روزهای تعطیل خود را در کشورشان سپری می‌کردند از طریق شبکه‌های اجتماعی مردم را به اعتراض علیه فساد دولتی دعوت کرده بودند.

در همین زمینه: پلیس رومانی پلاک توهین‌آمیز یک خودروی سوئدی را ضبط کرد دیوان حقوق بشر اروپا رومانی و لیتوانی را برای همکاری با سیا محکوم کرد رئیس جمهور رومانی استعفای نخست وزیر را خواستار شد تظاهرات ۵۰ هزار نفره ضد فساد در بخارست وزیر دفاع رومانی نخست‌ وزیر شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر

ورود نیروهای پلیس نیویورک با استفاده از نردبان ویژه به داخل "تالار همیلتون" در دانشگاه کلمبیا برای دستگیری دانشجویان متحصن حامی فلسطین از ساختمان/ رویترز و گتی ایمجز سخنرانی هفتگی پاپ فرانسیس در واتیکان/ رویترز مرکز اسکان سیلزدگان در شهر نایروبی کنیا/ رویترز اعتراضات روز کارگر در مقابل سفارت آمریکا در شهر مانیل فیلیپین/ رویترز شهر رفح در جنوب نوار غزه/ رویترز دستگیری معترضان در تظاهرات روز جهانی کارگر از سوی پلیس لباس شخصی ترکیه در میدان تقسیم شهر استانبول/ خبرگزاری فرانسه آب تنی در یک روز گرم تابستانی در شهر کلمبو سریلانکا/ خبرگزاری فرانسه گله گوزن وحشی در اورگان آمریکا/ زوما تظاهرات روز جهانی کارگر در پارکی در شهر پاریس/ SOPA تظاهرات فعالان کمونیست در روز جهانی کارگر در شهر بارسلونا اسپانیا/ زوما حمله معترضان در روز جهانی کارگر به شعبه رستوران آمریکایی مک دونالد در پاریس/ زوما تظاهرات فعالان ضدسرمایه داری در شهر آتن یونان و در روز جهانی کارگر/ زوما نمایشگاه تسلیحات غربی به غنیمت گرفته شده از اوکراین در مسکو/ تاس کارخانه نخ ریسی در شاندونگ چین/ نورفوتو جمع آوری ماهی های تلف شده از دریاچه ای در ویتنام/ خبرگزاری فرانسه کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • فیلم/تظاهرات دانشجویان فرانسوی در حمایت از مردم غزه با وجود اعمال محدودیت پلیس
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین