Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:34:42 GMT

رقابت و تجلیل فیلم‌های ایرانی از آمریکا تا صربستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۴۳۴۵

رقابت و تجلیل فیلم‌های ایرانی از آمریکا تا صربستان

تهران - ایرنا - سینمای ایران در تازه‌ترین حضور خود در دنیا، در سه کشور آمریکا، کانادا و صربستان رقابت و جوایزی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نخستین فیلم ایرانی که در نخستین روز هفته در جشنواره‌های بین المللی پذیرفته شد «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی است.
فیلم سینمایی «کوپال» در بخش مسابقه‌ چهارمین جشنواره‌ فیلمسازان جدید «میدلبری» آمریکا به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جشنواره‌ فیلم «میدلبری» Middlebury New Filmmakers film Festival که به نمایش آثار اول و دوم فیلمسازان نوگرا تمرکز دارد، امسال در چهارمین دوره‌ خود 17 فیلم از کشورهای مختلف را برای بخش سینمایی خود انتخاب کرده است که «کوپال» از ایران در این بخش به نمایش درمی‌آید.
از دیگر آثار این بخش می توان به فیلم های «لالالند» برنده‌ 6 جایزه‌ اسکار 2017، «بازی مولی» نامزد اسکار و گلدن گلوب 2018، «سوار» برگزیده کن ، «گناهکار» جایزه‌ تماشاگران ساندنس و رتردام 2018، «وصیت نامه» نامزد افق‌های نو ونیز ، «فاکس ترات» شیر نقره‌ای ونیز، «عشق بعد از عشق» برگزیده‌ ترایبکای و ... اشاره کرد.
«کوپال» اولین اثر سینمایی کاظم ملایی است که در آن بازیگرانی همچون لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم هم اکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است.
چهارمین جشنواره‌ فیلمسازان جدید «میدلبری» از 23 تا 26 اوت برابر با 1 تا 4 شهریورماه در شهر ورمونت آمریکا برگزار می‌شود.
«کوپال» روز شنبه سوم شهریورماه در بخش مسابقه‌ آثار سینمایی این رویداد روی پرده می‌رود.

**«روباه» ایرانی به 2 جشنواره جهانی می‌رود
هنر – صنعت انیمیشن‌ ایران نیز این روزها خبرهای خوبی از رقابت و حضور آن در جشنواره‌های خارجی به گوش می‌رسد. در تازه ترین خبرهای انیمیشن «روباه» به کارگردانی صادق جوادی در 2 جشنواره‌ جهانی در کشورهای کانادا و صربستان روی پرده می‌رود.
انیمیشن «روباه» ابتدا در بخش مسابقه چهارمین جشنواره فیلم «رجینا» که از 23 تا 27 مرداد ماه 97 در کشور کانادا برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.
در این بخش 9 فیلم رقابت دارند که «تعادل» به کارگردانی باران رستمی و «مادر» به کارگردانی محمدرضا خردمندان از دیگر آثار ایرانی جشنواره رجینا هستند.
انیمیشن «روباه» سپس در بخش خارج از مسابقه چشم‌انداز جهان دوازدهمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن «انیما انیما» روی پرده می‌رود. این جشنواره از 13 تا 17 شهریور ماه در صربستان برگزار می‌شود.
در خلاصه داستان انیمیشن «روباه» آمده است: «روباه جوان و چالاکی هنگام تجربه‌ اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه زنگوله بر گردن توانایی زندگی در جنگل، شکار را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است.»

**آمریکایی ها به «حد» جایزه دادند
اما جایزه این روزهای سینمای ایران از فستیوال های خارجی را فیلم کوتاه «حد» از جشنواره ای در آمریکا به دست آورده است.
فیلم کوتاه «حد» ساخته جواد دارایی برنده جایزه بهترین فیلم دانشجویی را از جشنواره Great lakes christian film festival در آمریکا کسب کرد.
چهارمین دوره این جشنواره از 30 ژوئیه تا 5 اوت برابر با 9 تا 14 مردادماه در بوفالوی نیویورک برگزار شد.
فیلم کوتاه «حد» با موضوع مسایل و مشکلات معلولان در اسلام‌آباد کرج فیلمبرداری شده است.
«حد» به تهیه کنندگی آرزو دهکردی، فیلم کوتاه هفت دقیقه‌ای است که با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساخته شده است و بیشتر عوامل تولید آن از کارکنان صدا و سیمای مرکز البرز هستند.
داوود معینی کیا، کریم قلی زاده، هخا بازرگان، فرهاد قطبی، بردیا هوشنگی، مهدیس سیدالهاشمی و نوا مسلمی بازیگران فیلم کوتاه «حد» هستند.

**سینمای چین به ایران می‌آید
اما در ادامه برنامه هفته‌‌های فیلم کشورهای خارجی در ایران از 24 الی26 مردادماه برنامه سه روزه «نگاهی بر سینمای چین» توسط امور بین‌الملل گروه سینمایی «هنر و تجربه» برگزار می شود.
این برنامه از چهارشنبه 24 تا 26 مرداد در 6 شهر تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و بابل به طور همزمان برگزار خواهد شد.
آیین افتتاحیه این برنامه روز چهارشنبه 24 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات سفارت چین، سفرای دیگر کشورها و معاونان سفرا، رایزن­‌های فرهنگی، هنرمندان و چهره­‌های سرشناس فرهنگی و هنری در موزه سینما برگزار خواهد شد.
برنامه «نگاهی بر سینمای چین» نمایش سه فیلم شاخص تولید سینمای چین را در دستور کار خود قرار داده است. فیلم سینمایی «پس لزره» به کارگردانی فنگ شیائوگانگ که محصول سال 2010 میلادی است به عنوان اولین فیلم این برنامه و پس از آیین افتتاحیه به نمایش درخواهد آمد.
این فیلم برنده افتخارات متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم آسیاپسفیک، نامزدی جایزه بهترین فیلم آسیایی، نامزدی بهترین فیلم جشنواره دانشجویی پکن، جایزه تماشاگران جشنواره پالم اسپرینگز، جایزه ققنوس زرین چین، نامزدی جایزه بهترین فیلم جشنواره هنگ­کنگ، جایزه انجمن صنفی چین و... شده است.
فیلم سینمایی «کوه­‌ها ممکن است متلاشی شوند» به کارگردانی جیا ژانگ‌که است که نامزد بهترین فیلم جشنواره کن و نامزد بهترین فیلم جشنواره هنگ کنگ بوده و محصول سال 2015 است. این فیلم به عنوان دومین فیلم به نمایش درخواهد آمد و فیلم سینمایی «داستان سه شهر» به کارگردانی میبول چیون محصول سال 2015 سومین فیلم برنامه «نگاهی بر سینمای چین» است که نامزدی بهترین فیلم جشنواره هنگ­کنگ را در کارنامه خود دارد.
فراهنگ**9246** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما جشنواره جايزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام