Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۷۴۴ واحد به بهره‌برداری رسیده که یک‌هزار و ۴۷۸ واحد آن در شهرک‌های صنعتی و ۲۶۶ واحد هم در نواحی صنعتی روستایی استان مستقر هستند. ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مصطفی آمره ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن روز ملی حمایت از صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: در حوزه صنعت نقش خبرنگاران فوق‌العاده پراهمیت است، به‌ویژه در شرایط حاضر که دشمن تلاش می‌کند که یاس و ناامیدی را در کشور گسترش دهد، اهیمت نقش رسانه دوچندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌هایی که تاکنون و به‌ویژه در چند ماه اخیر با بحث تحریم‌ها غیره برای ایجاد یاس و ناامیدی در کشور شده است اما شرایط ما خوشبختانه شرایط خوبی است و ظرفیت‌هایی را داریم که می‌توانیم در این شرایط نسبت به سال‌های گذشته هم از رشد و توسعه بهتری برخوردار باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: هر زمانی فرصت‌هایی برای استفاده وجود دارد در عین حال که با تهدیدهایی هم روبه‌رو باشیم این موضوع با بازدیدهایی که از شهرک‌ها و واحدهای صنعتی انجام می‌شود به درستی مشخص است.

افزایش نرخ ارز فرصتی برای افزایش صادرات و کاهش واردات است

آمره بیان کرد: شاید در چند وقت اخیر افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی، به‌ویژه در تامین مواد اولیه آنها ایجاد کرده باشد، اما اگر سیاست‌های مالی و پولی دولت، سیاست‌های با ثباتی باشد و بتوان آن را برای یک دوره زمانی مشخص و بلندمدت ثابت نگه داریم، به طور حتم واحدهای صنعتی می‌توانند خود را با این شرایط آداپته کنند و فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز علی‌رغم این که بخشی از بهای تمام‌ شده واحدهایی که مواد اولیه و ماشین‌آلات آنها وارداتی است را می‌تواند افزایش دهد، فرصت بسیار عالی برای توسعه صادرات است، در کشوری که شرایط تورمی است و در کمترین مقدار ممکن 10 درصد تورم داشته، وقتی نرخ ارز را ثابت نگه دارید در واقع به آن واردکننده و تولیدکننده خارجی این فرصت را دادیم که کالاهای خود را با یک نرخ ثابتی برای چهار سال عرضه کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: افزایش نرخ ارز در واقع فرصتی برای افزایش صادرات و کاهش واردات است، به‌ویژه در حوزه‌هایی که ظرفیت داریم یا به راحتی می‌توانیم ظرفیت ایجاد کنیم، برای مثال بحث پوشاک، یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند فوق‌العاده اشتغال‌زا و درآمدزا باشد و در بحث صادرات هم می‌توان در این حوزه کار کرد.

آمره اضافه کرد: در بازدیدی که به تازگی از یکی از واحدهای پوشاک داشتیم، نسبت به چندماه گذشته دو ماشین خود را به هفت ماشین ارتقاء بخشیده بود که اتفاق خوبی است، ممکن است یک مقدار مشکلات سرمایه در گردش داشته باشد اما می‌بینیم که در همین شرایط بلد اقتصادی خیلی از واحدهایی که ظرفیت داشتند، توانسته‌اند به خوبی رشد کنند، برای نمونه حوزه فولاد استان فوق‌العاده فعال است و مشتری خارجی محصولاتش را خریداری می‌کند.

وی افزود: گر چه فشارهایی به مردم به‌ ویژه اقشار کم‌ درآمد و کارگر وارد می‌شود، اما اگر بخواهیم آینده درخشانی را برای آیندگان رقم بزنیم باید در یک مقطعی این فشارها را تحمل کنیم تا بتوانیم یک کشور توسعه‌ یافته با نرخ بالای سرانه درآمد ملی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کنند به‌ویژه در بحث فرهنگ‌سازی، حمایت از کالای ایرانی و مصرف از کالای داخلی را باید کمک کنیم تا اتفاق بیفتد که اگر این موضوع تحقق یابد خود می‌تواند ظرفیتی را برای تولیدکنندگان داشته باشد.

آمره بیان کرد: روز 21 مردادماه روز ملی حمایت از صنایع کوچک نام‌گذاری شده و این بیانگر نگاه ویژه دولتمردان ما به صنایع کوچک و متوسط است، صنایع کوچک و متوسط همان گونه که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر آن تاکید داشتند، اگر حمایت شوند و بتوانند جایگاه خود را به دست بیاورند، فوق‌العاده می‌تواند در افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری اثربخش باشد.

وی ادامه داد: اقداماتی که در حال انجام است نشان می‌دهد که مسئولان هم به اهمیت این مسئله و نقش صنایع کوچک در تولید و اشتغال پی برده‌اند، نمایشگاهی را سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای نخستین بار به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در تهران برگزار می‌کنند که از 21 مردادماه تا 23 مرداد واحدهای مختلفی از استان‌های کشور در آن شرکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: بیش از یک‌هزار و 400 واحد در دو حوزه نمایشگاهی و فروش در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند از استان مرکزی هم 40 واحد صنعتی در این حوزه شرکت می‌کنند در این نمایشگاه ظرفیت‌هایی که گفته می‌شود با تکیه بر آنها می‌توان مشکلات را برطرف کرد به طور کامل به نمایش گذاشته شده است.

آمره اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت دارد، در حوزه سخت‌افزاری بحث ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی را در برنامه کاری خود داشتیم، هر چند برنامه و سیاست‌های شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک در یکی دو سال اخیر خیلی بحث توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد شهرک‌های جدید نبوده بلکه بیشتر بحث افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی در شهرک‌های موجود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه را بیشتر در شهرک‌هایی که تقاضامحور بودند داشتیم، یکی از مسائلی که یکی دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفته، بحث ایجاد نواحی صنعتی درراستای توسعه متوزان و ایجاد اشتغال روستایی بوده است.

ایجاد 4 ناحیه صنعتی در دستور کار استان مرکزی قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: در استان مرکزی ایجاد 4 ناحیه صنعتی را در دستور کار خود داشتیم که شامل ناحیه صنعتی آشمسیان خمین که زمین آن تملک شده و طراحی ان انجام شده و امسال عملیاتی می‌شود، ناحیه صنعتی خنجین در فراهان، ناحیه صنعتی سمقاور در کمیجان که قطبی از صنایع چوب و منبت است و ناحیه صنعتی آوه که در مرحله مکان‌یابی است می‌شود که امیدواریم امسال بحث توسعه این 4 ناحیه صنعتی را داشته باشیم تا بتوانیم درراستای اشتغال روستایی گام برداریم.

آمره با اشاره به حوزه زیرساخت‌ها گفت: در حوزه زیرساخت‌ها شاخص‌هایی برای شرکت شهرک‌های صنعتی در سال گذشته مشخص شده بود که خوشبختانه اکثر این شاخص‌ها در حوزه زیرساختی انجام شد، استان مرکزی در واقع یک از قطب‌های صنعتی است در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم میزان زمین‌های در اختیار و میزان فاز عملیاتی ما جزو استان‌های نخست با 12 هزار هکتار زمین در اختیار است.

وی افزود: گر چه توازن این بخش خیلی خوب نیست و اگر ما بخواهیم آن نقش اراک را در بحث توسعه صنعتی استان داشته باشیم، در شهرستان اراک باید یک مقدار بحث توسعه شهرک‌های صنعتی را داشته باشیم، به‌ویژه الان که با مقداری کمبود در بحث زمین‌های صنعتی روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته 307 هکتار به فازهای عملیاتی استان اضافه شد، یعنی از زمین‌های در اختیار که داشتیم و هیچ عملیاتی روی آن انجام نشده بود، 307 هکتار مجدد عملیاتی شده و از این مقدار 244 هکتار زمین صنعتی ایجاد شده و به میزان زمین‌های صنعتی قابل واگذاری ما اضافه شده است.

آمره بیان کرد: به طور کلی تا پایان سال 96 دو هزار و 317 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی مستقر و 353 واحد هم در ناحیه‌های صنعتی مستقر هستند که درمجموع دو هزار و 670 واحد می‌شوند، واحدهای به بهره‌برداری رسیده در مجموع یک هزار و 744 واحد هستند که یک‌ هزار و 478 واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و 266 واحد هم در نواحی صنعتی روستایی استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: مجموع اشتغال ایجادشده براساس پروانه بهره‌برداری واحدهای به بهره‌برداری رسیده 31 هزار و 37 نفر و میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده 49 هزار و 851 میلیارد ریال توسط این تعداد واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: سال گذشته 109 واحد داشتیم که پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند و دو هزار و 180 شغل توانستند ایجاد کنندف مجموع سرمایه‌گذاری این 109 واحد 4 هزار و 182 میلیارد ریال است، در حوزه فنی و زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های ما که همواره به آن تاکید داشتیم، بحث تامین آب است.

آمره اضافه کرد: استان مرکزی در واقع در یک اقلیم نسبتا نیمه‌خشک واقع شده و اکثر دشت‌های استان دشت‌های ممنوعه هستند و افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی را داشتیم، در واقع سهم صنعت از آب مصرفی در استان و کشور سهم قابل توجهی نیست، علی‌رغم این که بازدهی و بهره‌وری آب در حوزه صنعت به مراتب از حوزه‌های دیگر بیشتر است.

وی افزود: بنابراین باید تلاش شود که سهم صنعت از مجموع آب مصرفی افزایش پیدا کند، زیرا اگر این اتفاق بیفتد به طور حتم اشتغال بیشتری را نسبت به حوزه‌های دیگر داریم ولی صرفا به دنبال تخصیص هم نبودیم، اقدامات مختلفی انجام شده در حوزه بازچرخانی آب، بحث استحصال مجدد پساب از واحدهای صنعتی یکی از پروژه‌هایی بوده که در دو سه سال گذشته در دستور کار ما قرار داشته است، پروژه استحصال مجدد پساب شهرک صنعتی مامونیه درحال اجرا بوده و از پروژه‌های مهم است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: خمین که بیش از 90 درصد تکمیل شده است و امیدواریم که تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد، بحث استحصال مجدد خمین را در دستور کار داریم، درمجموع در سال گذشته 52 لیتر بر ثانیه به مجموع آب‌های قابل استحصال در شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده است.

آمره بیان کرد: سال گذشته اجرای خط انتقال آب ناحیه راونج با ظرفیت 5 لیتر بر ثانیه، اجرای عملیات خط انتقال شهرک صنعتی دلیجان با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد داشته که تا یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از چاه شهرک صنعتی ایبک‌آباد بوده با توجه به این که چاه‌های قبلی دچار کاهش دبی شده بودند، در سال 97 هم برنامه‌هایی که در حوزه تامین آب داریم، تکمیل خط انتقال اب شهرک صنعتی دلیجان هست که می‌تواند 30 لیتر بر ظرفیت آب این شهرک اضافه کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: دو پروژه مهم در شهرستان خمین در حوزه آبرسانی داریم، دو خط انتقال است یکی برای ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهابیه که خیلی مشکل در حوزه آب داریم و امیدواریم که با این خط انتقال مشکلات برطرف شود و خط انتقالی با طول 25 کیلومتر برای شهرک صنعتی خمین داریم.

آمره اضافه کرد: در حوزه افزایش ظرفیت ایستگاه‌های گاز در سال 96 درراستای کاهش آلودگی و بهره‌مندی واحدهای صنعتی از انرژی پاک و کنار گذاشتن  سوخت‌های فسیلی بحث گازرسانی به فاز غربی توسعه شهرک ساوه و همین طور شهرک صنعتی دلیجان، خمین و مامونیه را داشتیم که انجام شد و در مجموع 90 هزار متر مکعب به ظرفیت گاز شهرک‌های صنعتی این شهرک‌ها اضافه شد.

وی افزود: سیاست شرکت شهرک‌ها این است که گازرسانی را به تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها را داشته باشیم، یکی از مزیت‌های ما در حوزه توسعه صنعتی بحث انرژی ارزان و برق است که اگر بخواهیم این تحقق پیدا کند باید ظرفیت پست‌های برق ما افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: براساس قراردادی که با شرکت منطقه‌ای برق باختر در سال 95 داشتیم، افزایش ظرفیت پست‌های شهرک صنعتی مامونیه به اندازه 60 مگاوات جزو برنامه‌ها بوده که 30 مگاوات آن عملیاتی شده و وارد مدار شده است.

آمره بیان کرد: در سال 97 بهره‌برداری از پست سیار ساوه از برنامه‌ها بوده که امیدواریم انجام شود، همین طور خط انتقال برق شهرک صنعتی کمیجان را در برنامه داریم که تا یکی دو هفته آینده خاتمه می‌یابد، در حوزه زیرساخت‌ها و آسفالت هم اقدامات خوبی انجام شده و سال 96 حدود 400 هزار متر مربع آسفالت در شهرک‌های مختلف استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در سال 97 هم پروژه‌های زیرسازی آسفالت را داریم و درحال حاضر در برخی از شهرک‌ها پیمانکار درحال اجرای کار است، در بحث تصفیه‌خانه‌ها هم که قول داده بودیم دو تصفیه‌خانه را عملیاتی کنیم این قول تحقق یافت و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم بحث بهره‌برداری از مدل دوم تصفیه‌خانه‌های دلیجان و خمین را داشته باشیم که با این اقدام هم می‌توان  گفت که کیفیت خروجی تصفیه‌خانه‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم حجم بیشتری از پساب خروجی واحدهای صنعتی را می‌توان تصفیه کرد که به طور حتم از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که علی‌رغم محدودیت منابعی که با ان مواجه هستیم در حوزه خدمات‌رسانی و افزایش کیفیت خدمات در شهرک‌های صنعتی تلاش کنیم که این اتفاق بیفتد.

آمره اضافه کرد: یکی از حوزه‌هایی که به نظر بنده خیلی مهم است در آن کار انجام شود، حوزه صنایع کوچک است که به نوعی اقدامات نرم‌افزاری ما محسوب می‌شود، علی‌رغم این که در این چند ساله کاهش تولید و کاهش ظرفیت و غیره مطرح بوده اکثر واحدها به مواردی از جمله عدم امکان فروش و مشکلات فنی در حوزه مربوط به خودشان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از اقدامات بسیار خوبی که شهرک در دستور کار خود قرار داده است، بحث ارائه خدمات نرم‌افزاری به واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و حتی واحدهای کوچک خارج از شهرک‌‌های صنعتی بوده است، زیرا اعتقاد داریم که با توجه به ظرفیتی که این صنایع دارند اگر این مشکلات بعضا کوچک برطرف شود، شاهد یک رشد چشم‌گیری در حوزه تولید این صنایع می‌شویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین از جمله مشکلاتی که واحدهای کوچک و متوسط دارند می‌توان به پایین بودن بهره‌وری آنها است که اگر بخواهیم این مشکل برطرف شود، باید بحث آموزش‌ها در دستور کار شرکت قرار گیرد.

آمره بیان کرد: سال گذشته بیش از 314 دوره آموزشی برای واحدهای صنعتی برگزار شده است و بیش از 8 هزار و 700 نفر از کارکنان، کارشناسان و مدیران واحدهای صنعتی شرکت کردند که این رقم از شاخصی که برای شرکت شهرک‌های استان مشخص شده بود 39 درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: برگزاری تورهای صنعتی شامل 13 تور صنعتی را در سال گذشته داشتیم، 379 نفر در این تورها حضور داشتند، مشاوران مستقر که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مستقر هستند و تعداد آنها به 36 مشاور می‌رسد که در حوزه‌های مختلف آماده ارائه مشاوره به واحدهای صنعتی هستند، تلاش کردیم مجموعه کاملی از مشاوره‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی را در این مرکز مستقر کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات که از سال گذشته آغاز کرده‌ایم بحث کلینیک‌های سیار است که تعدادی از مشاوران در قالب یک کلینیک سیار در شهرستانی که از قبل اطلاع‌رسانی شده حضور پیدا می‌کنند که مشاوره‌های خوبی هم انجام شده و بعضا منجر به قراردادهای عارضه‌یابی شده است که می‌تواند در رفع مشکلات واحدهای صنعتی اثرگذار باشد.

سال گذشته 419 واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کردند

آمره اضافه کرد: در حوزه توسعه واحدهای صنعتی یکی از مشکلات واحدهای کوچک و متوسط این است که توان مالی هزینه‌کرد در حوزه بازاریابی خارجی و حتی داخلی را ندارند، بنابراین باید حمایتی در این حوزه انجام شود که حمایت از واحدهای کوچک و متوسط برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی از این حمایت‌ها است که انجام می‌شود و 50 درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌ها را شرکت شهرک‌ها پرداخت می‌کند برای نمایشگاه‌های خارجی تا سقف 50 میلیون ریال و داخلی تا سقف 10 میلیون ریال را کمک می‌کند.

وی افزود: سال گذشته 419 واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کردند، این عدد هم 20 درصد بیشتر از شاخص مشخص شده برای ما بوده است، در حوزه توسعه بازار، اعتقاد داریم که دو اقدام می‌تواند خیلی اثرگذار باشد و واحدهای صنعتی ما باید استقبال کنند، یک تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی به ویژه تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی تخصصی، هزینه‌های ابتدایی برای تشکیل کنسرسیوم‌ها را شرکت شهرک‌ها متقبل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته تشکیل دو کنسرسیوم صادراتی را در برنامه داشتیم که قدم‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است، اقدام بعدی حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات است که به نوعی به‌عنوان بخش فروش خارجی شرکت‌های صنعتی عمل می‌کنند و با حضور در بازارهای خارجی می‌توانند سلایق خریداران و مشتریان خارجی را منعکس کنند.

آمره خاطرنشان کرد: بحث خوشه‌های صنعتی را از سنوات گذشته در برنامه داشتیم، هم بحث حمایت از خوشه‌های خاتمه‌یافته که سه خوشه خاتمه‌یافته شامل خوشه صنایع ریلی، سنگ و عایق‌های رطوبتی را داریم و یک خوشه درحال توسعه هم تحت عنوان خوشه نفت و گاز داریم که از خوشه‌های مهم و اثرگذار ما به‌ویژه در شهرستان اراک است که در حوزه نفت و گاز حرف برای گفتن دارد و در نمایشگاه‌ها مشخص می‌شود که چه حجمی در این حوزه داریم.

وی افزود: در تمام این حوزه‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری را داشتیم در حوزه صنایع کوچک سال 94 کمتر از 500 میلیون تومان هزینه می‌کردیم، اما پایان سال 96 این عدد به بیش از 2 میلیارد رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر پایین بودن تکنولوژی آنها است و اقداماتی که سازمان صنایع کوچک در حوزه ارتقاء تکنولوژی واحدهای صنعتی انجام داده شامل قراردادها و توافقات با کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی اشاره کرد.

آمره بیان کرد: در حوزه ارتقاء تکنولوژی نظر ما این است که باید از ظرفیت خود در راستای بومی‌سازی و ارتقاء تکنولوژی استفاده کنیم، شبکه فن بازار استان مرکزی یا فن بازار ایران بستر بسیار خوبی برای ارتقاء تکنولوژی است.

وی ادامه داد: در حوزه خوشه‌های صنعتی 4 هزار و 544 میلیون ریال مجموع هزینه‌هایی بود که در راستای اجرای برنامه عمل خوشه هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در آیین بهره برداری از ۶ واحد پخت نان کامل در استان گفت: هدف از ایجاد این نانوایی‌ها ارتقاء سطح سلامت جامعه، کاهش ضایعات نان و کاهش عوارض ناشی از مصرف نان سفید است.   شهریار عباسی با بیان اینکه در صورت استقبال از این نان تعداد مراکز پخت نان کامل در استان افزایش می‌یابد افزود: تا اطلاع بعدی نان کامل با قیمت نان سفید به شهروندان عرضه می‌شود    وی تاکید کرد: نان کامل بر خلاف نان سفید که سبوس آن جدا می‌شود، سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.   گفتنی است بیش از ۶۰۰ نانوایی در استان ایلام مجوز فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری