Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - عضو «تحریک انصاف» به عنوان حزب پیروز انتخابات اخیر پاکستان گفت که دولت آتی این کشور، روابط قوی با همه کشورهای منطقه به ویژه ایران را خواستار است.

به گزارش ایرنا از تارنمای رادیو پاکستان، 'نعیم الحق' با تشریح برخی راهبردهای سیاست خارجی دولت آتی پاکستان گفت که حزب تحریک انصاف به دنبال برقراری روابط خوب و مستحکم با تمامی کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اولویت اصلی 'عمران خان' رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان(PTI) را ریشه کنی فقر با گسترش تجارت با کشورهای همسایه در راستای توسعه منطقه ای عنوان کرد.
نعیم الحق همچنین از چین و عربستان سعودی به عنوان دوستان قدیمی پاکستان یاد کرد و اضافه کرد: دولت آتی پاکستان به رهبری حزب تحریک انصاف ( PTI ) روابط صمیمانه خود را با این کشورها تقویت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا حزب تحریک انصاف از حامیان اصلی تکمیل پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان بوده و حتی در منشورهای سیاسی خود به ویژه در سال 2013 بر تکمیل هر چه سریعتر این طرح عظیم تاکید کرده است.
عمران خان همواره سیاست های جنگ طلبانه آمریکا در منطقه از جمله رویکرد منفی آن نسبت به ایران را مورد انتقاد قرار داده است.
عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در دیدار اخیر خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از علاقه کشورش به میانجیگری بین ریاض و تهران خبر داد.
عمران خان اعلام کرد که کشورش به استحکام و گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران می نگرد.
وی با تشکر و قدردانی از تلاش تهران برای تحکیم روابط دو جانبه گفت که برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط با ایران دارد و هیچ مانعی نمی‌تواند باعث کم رونق شدن روابط اسلام آباد - تهران شود.
رهبر حزب پیروز انتخابات اخیر پاکستان همچنین با اعلام علاقه خود برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد که بتواند در سریع ترین زمان به ایران سفر کرده و از نقاط مختلف این کشور دیدن کند.
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه چهارشنبه هفته گذشته در تماس تلفنی با «عمران احمدخان نیازی» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و تبریک پیروزی این حزب در انتخابات سراسری مجلس پاکستان گفت: تقویت بیش از پیش روابط تهران - اسلام آباد در همه عرصه های مورد علاقه و از جمله اقتصادی ضروری است . وی تاکید کرد: روابط دو ملت و دولت ایران و پاکستان فراتر از روابط دو همسایه است.
وی ادامه داد: امیدوارم در دوران جدید، شاهد روابط بسیار نزدیک تر و صمیمی تر بین دو کشور دوست ایران و پاکستان باشیم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به سخنان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان مبنی بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی دو کشور اظهار داشت: باید شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در روابط اقتصادی و تجاری دو طرف باشیم.
روحانی همچنین عمران خان را برای شرکت در اجلاس مجمع گفت و گو و همکاری های آسیا که قرار است اواخر مهرماه در تهران برگزار شود، دعوت کرد.
عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از تبریک رئیس جمهوری ایران به مناسبت پیروزی این حزب در انتخابات مجلس کشورش گفت: ما خواهان پیشرفت قابل ملاحظه ای در روابط دو کشور در همه عرصه ها بویژه حوزه تجاری هستیم.
وی تصریح کرد: اطمینان می دهم که روابط دو کشور توسعه و تعمیق بیشتری خواهد یافت و پاکستان اهمیت بسیاری برای تقویت روابطش با ایران قائل است.
وی همچنین بیان کرد که در اجلاس همکاری های آسیا در تهران قطعا شرکت خواهد کرد.
آساق**6125**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران و پاكستان حزب تحريك انصاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد

 "لطف الله سیاهکلی"، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب اسرائیل  را بر اساس حقوق بین الملل حق مسلم ایران دانست و به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: تفکر امام راحل بر وحدت مسلمانان بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) درهای جدیدی از وحدت و اتحاد را بر روی جامعه بشری گشود و مسلمانان را به سوی وحدت کلمه سوق داد.
 
وی ادامه داد: برخی از دشمنان اسلام، ایران را مانع و سد بزرگی برای رسیدن به اهداف شوم خود می‌دانند لذا همواره در طی این سالها سعی کرده اند با هر وسیله ای از دشمنی گرفته تا تحریم ایران اسلامی عزیز را از ببین ببرند.
 
این نماینده دوره یازدهم مجلس تاکید کرد: وعده صادق مظهری از عزت اسلام و عزت ایرانیان است که به دولت‌های استکباری جهان نشان داد ایران نه یک قدرت منطقه‌ای که یک ابرقدرت جهانی است.
 
سیاهکلی با بیان اینکه نمی‌توان از تاثیر عملیات مقتدرانه "وعده صادق"علیه رژیم صهیونیستی چشم‌پوشی کرد، خاطر نشان کرد: این را باید به یاد داشت که جمهوری اسلامی همواره حامی مظلومان و مستضعفین جهان بوده و هست و این دیدگاه تا کنون مورد خشم استکبار جهانی قرار گرفته است و می‌بینیم که دشمنان جمهوری اسلامی همواره سعی کرده اند تمامی مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان را با کشور ما بد کنند.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد:  ایران تنها کشوری است که در کنار  یمن تمام قد از مردم مظلوم غزه و مسلمانان ستم‌دیده فلسطین حمایت کرد. چرا که برای ایران شیعه و اهل سنت مطرح نیست چرا که مذهب و دین مردم جهان معیار کمک این کشور نیست بلکه تنها هدف جموری اسلامی ایران ریشه‌کن کردن ظلم و مبارزه با ظالم است.
 
سیاهکی با بیان اینکه با نابودی رژیم جعلی صهیونیست جهان امنیت بیشتری را شاهد خواهد بود، تصریح کرد: همه جهانیان متوجه سیاست دفاع از حق کشور ما را به خوبی درک کرده اند و می‌دانند که ایران اسلامی برای رسیدن به هدفش هزینه های بسیاری خواهد کرد.
 
وی در پایان با بیان این واقعیت که رژیم اسرائیل مرکز انواع شرارت در خاورمیانه و جهان است، خاطر نشان کرد: اکنون با اقدامی که ایران اسلامی انجام داد فرصت خوبی ایجاد شده است تا در زمینه تقریب و وحدت مسلمین جهان گام‌های سازنده ای برداشت، چرا که راز موفقیت کشورهای اسلامی در برابر رژیم غاصب اسرائیل حفظ وحدت است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه