Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اتریش در دیدار با شهردار منطقه۲۲ گفت: امکانات زیست محیطی و فضای سبز منطقه۲۲ از افتخارات شهر تهران است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در دیدار سفیر اتریش با شهردار منطقه۲۲ مطرح شد؛ اشتفان شولتس (سفیر کشور اتریش) جایگاه مدیریت شهری و علمی منطقه۲۲ را گسترده دانست و بیان کرد: امکانات زیست محیطی و فضای سبز منطقه۲۲ از افتخارات شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتفان شولتس با تاکید بر اینکه گردشگری با کیفیت و منطبق با محیط‌زیست، تضمین‌کننده ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: کشور اتریش برای یک همکاری ساختاری و هدف‌‌مند با شهرداری منطقه۲۲، در حوزه‌های مختلف آمادگی کامل دارد.

سفیر کشور اتریش با بیان اینکه کشور اتریش با تکیه بر نیروی انسانی و محیط زیست به این جایگاه جهانی رسیده است گفت: به دنیال این هستیم که گردشگری بر مبنای محیط زیست و فضای سبز در کشورمان ایجاد کنیم. در این راستا در ۳۰سال گذشته ۴۰ دریاچه بزرگ را در کشورمان پاکیزه کرده‌ایم و از کیفیت آب شرب برخوردار شده‌اند.

 وی در ادامه با اشاره به ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهر رفسنجان با حضور متخصصان اتریشی گفت: آمادگی هرگونه همکاری را در راستای انتقال تجربیاتمان در موضوع محیط زیست و انرژی‌های تجدید پذیر داریم.

 در ادامه بازدید میدانی از میدان اتریش انجام شد و سفیر کشور اتریش در طی این بازدید عنوان کرد: با وجود پتانسیل‌های دیده شده در منطقه و بخصوص در میدان اتریش می‌توانیم کنسرت‌های کلاسیک مشترک ایران و اتریش را برای شهروندان در این میدان برگزار کنیم.

علی نوذرپور (شهردار منطقه۲۲) در این دیدار گفت: منطقه۲۲ تهران به دلیل دارا بودن فضای سبز، نزدیکی به ارتفاعات البرز و هوای سبک و خنک از موقعیت مناسبی برای بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین محیط زیست برخوردار است.

 وی با بیان شباهت‌های فضای سبز و محیط زیستی منطقه۲۲ با کشور اتریش اظهار داشت: این منطقه در بحث انرژی‌های تجدید‌پذیر و محیط زیست به عنوان منطقه پیشتاز و پایلوت در تهران انتخاب شده است و از تجربیات کشور اتریش در این موضوعات استفاده خواهیم کرد.

علی نوذرپور با استقبال از طرح‌ها و ایده‌های نوین کارشناسان اتریشی در منطقه گفت: منطقه ۲۲ پذیرای ایده‌های تکنولوژی‌های نوین با رویکرد محیط زیستی است و اجرای پارک‌های ایمنی و اکوپارک با این رویکرد در حال انجام است.

 وی در ادامه با اشاره به باز طراحی میدان اتریش اعلام کرد: کمیسیون طراحی شهری منطقه با رویکرد توسعه پایدار به باز طراحی محیطی میدان اتریش پرداخته و به دنبال تقویت تعاملات اجتماعی و سرزندگی شهروندان در این میدان است.

میدان اتریش در سال ۱۳۸۳ براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از میدان گلها به نام "اتریش" تغییر نام پیدا کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتریش زیست محیطی فضای سبز شهر تهران گردشگری ایجاد اشتغال شهرداری نیروی انسانی محیط زیست ایران طراحی شهری توسعه پایدار شورای اسلامی شهر تهران سفیر اتریش منطقه 22 تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

 سوم تا نهم اردیبشهت ماه به عنوان هفته زمین پاک در کشور نامگذاری شده است.

۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته‌ای به همین عنوان از سوم تا نهم اردیبهشت گرامی داشته می‌شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی