Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس روند معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم:  اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به برکناری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این وزارتخانه،گفت: طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان، رئیس‌جمهور از روز استیضاح وزیر، حداکثر به مدت ۳ ماه فرصت دارد تا فرد جدیدی را به عنوان وزیر استیضاح شده به هیئت رئیسه قوه مقننه معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور می‌تواند تا زمانی که جایگزینی را به مجلس معرفی نکرده وزارتخانه را با معرفی سرپرست اداره کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور معمولا پیش از اتمام فرصت ۳ ماهه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت این وزارتخانه رئیس‌جمهور هر چه سریعتر جایگزین وزیرکار را معرفی کند.

رنجبرزاده در تشریح روند اخذ رای اعتماد وزیرکار از نمایندگان گفت: پس از معرفی وزیر از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، هیئت رئیسه زمانی را برای حضور وزیر و دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمان تعیین می‌کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، ادامه داد: در این جلسه وزیر از برنامه‌های خود دفاع و نمایندگان مخالف و موافق با وزیر پیشنهادی اظهار نظر کرده و در نهایت رای‌گیری انجام می‌شود.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت وزارت کار به صلاح نیست که این وزارتخانه با سرپرست اداره شود،گفت: اداره وزارتخانه‌ای که با مسائل اقتصادی و کارگران سر کار دارد به صورت سرپرستی اقدام درستی نیست بنابراین بهتر است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی وزیر کار ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران