Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@01:38:03 GMT

استفاده از توان قرض الحسنه‌ها برای اشتغال

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۵۸۶۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک رسالت، محمدحسین حسین زاده در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار، با اشاره به حمایت از کالای ایرانی با نگاه به قرض الحسنه، اظهار داشت: یکی از عناصری که در ساختار بانک رسالت تعریف شده، حامیان قرض الحسنه از جمله حامیان فرهنگی که خبرنگاران نیز از جمله این دسته هستند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه موضوع بانک و مباحث مرتبط از چالش فعلی اقتصاد کشور است، گفت: تخصص ما در بانک رسالت، موضوع قرض الحسنه است و در همین راستا ما و بانک قرض الحسنه مهر ایران، مسئولیت اجتماعی نظام بانکی را بر عهده داریم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، ادامه داد: قرض الحسنه صرفا برای یک مشکل عمومی، درمان، ازدواج و ... کاربرد ندارد بلکه می توان از این ابزار و ظرفیت قرض الحسنه برای تولید، ایجاد و افزایش اشتغال و ... استفاده کرد.

حسین زاده در ادامه با تاکید بر اینکه می توان در کشور با استقاده از قرض الحسنه به کاهش هزینه های مالی مردم کمک کرد، افزود: در ظاهر اشتغال از جمله مسئولیت های بانک نیست اما قطعا سیستم بانکی در موضوع اشتغال تاثیرگذار  خواهد بود. برهمین اساس در چند سال گذشته با این رویکرد، بانک قرض الحسنه رسالت فعالیت خود را در زمینه همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی انجام داده است.

کانون همیاری اجتماعی

حسین زاده خاطرنشان کرد: هر فرد اگر عضو کانون همیاری اجتماعی شد عضو سه سامانه خواهد بود که بر اساس آن تنها با یکبار ثبت نام در سامانه از مراجعات متعدد ارائه تضامین برای دریافت وام مستثنی خواهد شد ضمن اینکه در قالب سامانه مرآت نیز شناخت این اعضا به طور کامل صورت می گیرد. البته موضوع وثیقه ها و ضمانت ها نیز در مرتبه اول مهم است اما در مراحل بعدی با حضور در همین شبکه و تایید صلاحیت می تواند از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک، خدمات دریافت وام خود را نیز انجام دهد.

وی گفت: ۵.۵ میلیون شماره حساب در طرح وجود دارد که از این رقم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر وام گیرنده وجود دارد و میانگین وام آنها ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و برای آنها تنها دو درصد مطالبات غیرجاری حادث شده، البته ثبت وام در نظر گرفته شده ۳۰ میلیون تومان  است.

حسین زاده افزود: هدف عرضه و تقاضای منصفانه و اعتمادساز است و هر فرد تمامی نیازهای خود به خدمات بانکی را می تواند از طریق همان سامانه انجام دهد. وی گفت: در استان های پایلوت هزار هسته کار و زندگی تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و هر خانه یک هسته به شمار می رود.

وی در پاسخ به ایبِنا درباره وضعیت بنگاه داری این بانک، گفت: بانک قرض الحسنه مجوز بنگاه داری ندارد و همین امر شرایط را برای یک فعالیت شرعی و سالم بانکی فراهم می نماید.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت درباره تفاوت نرخ سود این بانک و بانک های تجاری، توضیح داد: بانک قرض الحسنه نه سود به سپرده گذار و سهامدار پرداخت می کند و نه بابت وام های پرداختی سودهای قابل توجه از مردم طلب می کند. این در شرایطی است که ما با دارا بودن ۲۸۳ شعبه که ۵۰ شعبه آن نیز کم شده، افزایش منابع و تعداد مشتریان را تجربه می کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم که هزینه خدمات بانکی همچنان منطقی نیست، اما اگر این هزینه ها منطقی شود به طور قطع در بانک قرض الحسنه می توانیم با درآمدهای خدماتی اداره شویم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باجه بانک شهر در “شمشک دربندسر” افتتاح شد

به منظور بهره مندی شهروندان از برترین خدمات بانکی، باجه بانک شهر در شمشک دربندسر افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی بانک شهر، در این مراسم که جمعی از معاونین بانک شهر و مدیران ارشد شهری شمشک دربندسر حضور داشتند؛ باجه این بانک با هدف تسهیل در ارائه خدمات بانکداری به شهروندان و مشتریان شبکه بانکی در محل جدید افتتاح شد.


محمد علی برقی مدیر امورشعب تهران و البرز بانک شهر در مراسم افتتاح باجه بانک شهر در شمشک دربندسر از تلاش کارکنان این بانک برای خدمات رسانی شایسته به شهروندان سراسر کشور، و همکاری مدیران شهری برای گسترش خدمات بانک در این شهر، قدردانی کرد.


برقی افزود:با افتتاح این باجه، ظرفیت بانک شهر در تهران افزایش یافته و خدمات بانکی به مشتریان این منطقه با کیفیت بالاتری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک شهر با سبد خدمات منحصر به فرد در تمامی حوزه‌های بانکی و ابزار‌های نوین مالی گسترده، با افتخار پاسخ‌گوی نیاز‌های پولی، مالی و بانکی عموم هموطنان و مشتریان حقیقی و حقوقی است، تصریح کرد: باتوجه به پتانسیل موجود در شمشک دربندسر، امید است با افتتاح باجه بانک شهر ضمن ارائه خدمات مطلوب و رفع نیاز‌های بانکی منطقه، درآینده نزدیک به لحاظ منابع در سطحی قرارگیرد که شاهد تبدیل آن به شعبه باشیم.

برقی ادامه داد: امیدواریم مدیران شهری شمشک دربندسر در راستای تثبیت و تقویت جایگاه باجه بانک شهر در منطقه همکاری لازم را به عمل آورند.

ساوه شمشکی شهردار شهر شمشک دربندسر نیز در این مراسم تاکید کرد: باتوجه به اینکه منطقه شمشک دربندسر دارای موقعیت گردشگری و دارای دو پیست بین المللی می‌باشد، افتتاح باجه بانک شهر و ارائه خدمات بانکی نقش به سزایی در رشد منطقه و افزایش رضایتمندی شهروندان و گردشگران خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • باجه بانک شهر در “شمشک دربندسر” افتتاح شد
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم