Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@07:21:21 GMT

سود تولید محصولات باغی به جیب دلالان می رود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۶۱۸۲

سود تولید محصولات باغی به جیب دلالان می رود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد علی طهماسبی، افزود: در حالی هلو و شلیل با قیمت 10 تا 12هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد که قیمت آن سر مزرعه کمتر از پنج هزار تومان است.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت محصولات کشاورزی از سر مزرعه تا مصرف کننده به دلیل فعالیت واسطه ها است، ادامه داد: وضعیت تولیدات محصولات باغی در کشور بد نیست و حتی افزایش تولید محصولات گرمسیری و غیر گرمسیری تا بیش از یک میلیون تن نسبت به سال زراعی گذشته را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خشکسالی بر روند تولید تاثیر دارد و این اثر در بلندمدت خود را نشان خواهد داد، توضیح داد: خشکسالی بر باغات دیم تاثیر آنچنانی نداشته است.

وی به اهمیت وجود مراکز پایانه صادراتی برای کوتاه کردن دست واسطه ها اشاره کرد و گفت: امروز بزرگترین پایانه و لجستیک محصولات کشاورزی در جویبار مازندران در حال ساخت است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اظهار داشت: محصولات باغی مازندران از جمله پرتقال و کیوی مشتریان زیادی در کشورهای حوزه دریای خزردارد .
وی در مورد واردات میوه گفت که واردات میوه های گرمسیری و غیر گرمسیری قاچاق محسوب می شود و تنها واردات موز و انبه با رعایت قوانین قرنطینه ای و بر اساس مقدار نیاز مجاز است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، طهماسبی به همراه وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح و بازدید از چند پروژه کشاورزی امروز به استان مازندران سفر کرده اند.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاون باغبانی این وزارتخانه از ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود جویبار که در زمینی به وسعت 31 هکتار با ظرفیت سورتینگ و نگهداری 330 هزار تن دیدن کردند.

فاز اول این پایانه برای تاسیسات نگهداری و ذخیره سازی 30 هزار تن انواع میوه، سبزی، گوشت، مرغ، ماهی و سایر محصولات کشاورزی، بارانداز داخلی مدرن به مساحت هشت هزار متر مربع سرپوشیده با قابلیت کنترل حرارت و 27 دهنه بارگیری مدرن است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که مرکبات با تولید 2 میلیون و 200 هزار تن و کیوی با بیش از 150 هزار تن و برنج با بیش از یک میلیون تن مهمترین محصولات زراعی و باغی استان هستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محصولات باغی سود تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است و به زودی شاهد بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در استان اردبیل خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای اردبیل، اظهار داشت: سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری در این استان تولید می‌شود که چهار درصد کل محصولات تولیدی کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار سال با نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» ضروری است تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها با محوریت خود مردم مورد حمایت و تقویت قرار گیرد تا اهداف شعار سال تحققی عینی پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی تأمین امکانات و زمین مناسب برای استقرار مرکز فناوری هسته‌ای است که استان اردبیل می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

اژدری افزود: نه تنها استان اردبیل بلکه استان‌‌های همجوار نیز از خدمات این مرکز در بخش کشاورزی بهره مند خواهند شد تا ما بتوانیم ظرفیت تولید خود را با بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با نگرش تخصصی به نحوه فعالیت و خدمات‌دهی این مرکز می‌‌تواند کانون حمایت و پشتیبانی از تولید متنوع در بخش کشاورزی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: روش کار مرکز فناوری هسته‌ای در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن است.

اژدری بیان کرد: دانشمندان این مرکز کنترل انواع آفات و امراض را با تکنیک پرتودهی انجام خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با پرتودهی گاما از زود جوانه‌زنی محصولاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: جلوگیری از زود جوانه‌زنی این محصولات فواید بسیاری را برای کشاورزان به همراه داشته و می‌تواند به مدت زمان ماندگاری این محصولات در انبار کمک کند.

اژدری گفت: با توجه به مدت زمان مناسبی که در اختیار باشد بازاریابی مناسب و به صرفه محصولات نیز انجام شده تا با قیمت مناسب و قابل قبول این تولیدات به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: مرکز فناوری هسته‌ای کمک بسیاری را در سطح بالایی در راستای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت این محصولات خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بهره‌وری بیشتر شده و به تناسب آن میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است
  • خسارت سرمای دیررس بهاره به محصولات زراعی اهر
  • در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی