Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکردستان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاوزی کردستان گفت: ۶۶۰ هزار هکتار از مزارع این استان در راستای مبارزه با آفات، پایش شده است.
محمد غفوری افزود: این مزارع شامل ۵۶۰ هزار هکتار گندم و ۱۰۰ هزار هکتار نخود است که از ابتدای سال زراعی و همزمان با کشت محصولات، پایش شدند.
غفوری افزود: این میزان پایش‌ها توسط ۲۵۶ کارشناس پهنه بندی استان در ۱۰ شهرستان انجام شد و در نهایت ۱۲۳ هزار هکتار از اراضی سمپاشی شد که ۲۱ هزار هکتار آن کاملا به صورت رایگان و از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کارشناسان در پایش سمپاشی با حضور در مزارع بهره برداران را در زمان مناسب سمپاشی و میزان غظت و نوع سم مورد استفاده را راهنمایی و هدایت می‌کنند.
وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی مبارزه با موش صحرایی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی و مبارزه با آفت ملخ نیز در سطح ۹ هزار هکتار با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت رایگان و ۱۱۱ هزار هکتار نیز با مشارکت بهره برداران اجرا شده است.
غفوری گفت: در سال جاری ۶۳ هزار هکتار سمپاشی بر علیه علف‌های هرز، ۱۰ هزار هکتار بر علیه سن گندم، ۹ هزار هکتار ملغ بومی، ۱۲ هزار هکتار موش صحرایی و ۲۹ هزار هکتار نیز در قالب سایر آفات مبارزه شده است.
هم اکنون ۸۱ کلینیک مجاز عرضه سم در کردستان فعال هستند و بیشترین میزان مبارزه با آفت‌ها در اراضی کردستان به علت گستردگی سطح کشت مربوط به گندم و جو است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مبارزه آفات پایش کردستان مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پورهاید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

دراستان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزارهکتار گندم علیه سن سمپاشی و مبارزه شده است و قراراست ۱۵۰ هزارهکتار دیگرصورت گیرد.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته