Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگ‌ترین پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری شمال کشور در شهرستان سیمرغ با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در اراضی تجهیز و نوسازی شده شهرستان سیمرغ افتتاح شد. به گزارش بلاغ، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری شمال کشور در شهرستان سیمرغ امشب با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در اراضی تجهیز و نوسازی شده شهرستان سیمرغ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: اگرچند سال گذشته را با اکنون مقایسه کنیم شاهد این هستیم که پیشرفت‌های خوبی در بخش کشاورزی داشتیم.

وی بیان کرد: با وجود تمام محدودیت‌های آبی که داشتیم برداشت برنج مطلوب‌تر از سال‌های گذشته است.

حجتی تصریح کرد: اراضی کشاورزی سرمایه‌های اجدادی ما است و نباید به‌راحتی آن‌ها را از دست دهیم و در آب‌بندان‌ها فعالیت داشته باشیم و برنامه‌های اساسی در این زمینه‌ داریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: باوجود همه دشمنی‌های که دنیا با ما دارد با تلاش و کوشش غذای مردم را تأمین می‌کنیم و برای امنیت غذایی تلاش می‌کنیم و نمی‌گذاریم کسی چشم طمع به کشور ما داشته باشد.

حجتی با بیان اینکه بارها به ما ثابت‌شده کسی را جز خودمان و خدای خود را نداریم و ثابت کردیم می‌توانیم، تصریح کرد: اگر مشقت‌های چگونگی آبیاری، چگونگی نشاکاری و چگونگی برداشت را در طی چند سال گذشته با امروز مقایسه کنیم تفاوت‌ها را احساس می‌کنیم که با پیگیری و تلاش آرام‌آرام حل‌ شده است.

تجهیز آب‌بندان‌های سیمرغ از اهمیت بالایی برخوردار است

سیدعلی ادیانی نماینده حوزه انتخابیه قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: اجرای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری زیرساخت توسعه، ارتقا کمی و کیفی برنج در سیمرغ بهبود خواهد بخشید.

وی با تأکید بر اینکه تجهیز و نوسازی باقیمانده اراضی شالیزاری انجام شود گفت: تأمین اعتبار برای اجرای این امر انجام شود.

ادیانی افزود: ساماندهی، لایروبی و تجهیز آب‌بندان‌های سیمرغ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در این شهرستان منابع آبی به‌اندازه کافی وجود دارد اما مدیریت آن مهم است.

لایروبی آبندان‌ها مورد انتظار کشاورزان منطقه است

مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ نیز در ادامه آیین افتتاح بزرگ‌ترین پروژه تجهیز، یکپارچه‌سازی و نوسازی اراضی کشاورزی شمال کشور در شهرستان سیمرغ، ضمن اشاره به انجام پروژه تجهیز، یکپارچه‌سازی و نوسازی اراضی کشاورزی در سطح هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال گذشته توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: امروز هم با حضور وزیر جهاد کشاورزی پروژه تجهیز و نوسازی ۵۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شهرستان سیمرغ از جمله شهرستان‌هایی است که از دو مؤلفه مهم حوزه کشاورزی یعنی آب فراوان و خاک زرخیز برخوردار است اما به دلیل عدم برخورداری از کانال‌های آب‌رسانی و زهکش‌ها در فصول بارندگی همواره دچار ماندابی است.

وی ادامه داد: در صورت اجرای عملیات تجهیز و نوسازی هزار هکتار از اراضی شالیزاری در سال ۹۷، این شهرستان به‌عنوان اولین شهرستان سطح مازندران عملیات تجهیز و نوسازی آن به پایان خواهد رسید.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه با توجه به مصوبات دولت یازدهم طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد و در صورت تأمین اعتبار آمادگی کامل برای تجهیز و نوسازی هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: در مجموع عملیات تجهیز و نوسازی یک‌هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری سیمرغ صورت گرفته است.

حبیب‌نژاد در پایان بابیان اینکه ۲۲ قطعه آبندان در سطح ۴۴۰ هکتار در سیمرغ وجود دارد که ظرفیت ذخیره ۹ میلیون مترمکعب آب‌های جاری را دارد، گفت: تعدادی از این آبندان‌ها از سرفصل منابع شهرستانی و ملی مورد بهسازی و لایروبی قرار گرفتند و لایروبی آبندان سوخت‌آبندان مورد انتظار کشاورزان این منطقه است.

نوع نرخ‌گذاری به کام دلالان است

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی امام جمعه شهرستان سیمرغ نیز گفت: علاوه بر برنج در منطقه از مرکبات بسیار با کیفیتی برخورد هستیم و باغداران و کشاورزان انتظار حمایت ویژه دارند.

وی ادامه داد: شهرستان سیمرغ از وجود کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی محروم است و تقاضا داریم در این حوزه هم نگاه ویژه‌ای به شهرستان شود.

امام‌ جمعه سیمرغ بابیان اینکه نوع نرخ‌گذاری به‌گونه‌ای است که به کام دلالان است، تصریح کرد: تدبیری در این حوزه اتخاذ شود.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد