Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@08:26:48 GMT

جزئیات جدید از کودک‌کشی عربستان در یمن +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۷۹۷۵

جزئیات جدید از کودک‌کشی عربستان در یمن +عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

اطلاعات تازه نشان می‌دهد، اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی که ائتلاف سعودی آنان را بمباران کرد، در حال بازگشت از دوره تابستانی «حفظ قرآن»‌بوده است.

به گزارش مشرق، پنجشنبه هجدهم مردادماه رسانه‌های یمنی از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده واقع در شمال یمن خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتوبوس این دانش آموزان که اکثرشان زیر ۱۵ سال سن داشتند، بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف می‌کند که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی بمب‌ها را بر سر آن‌ها خالی می‌کنند.


 

حضور دانش آموزان در مسجد و کلاس‌های قرآن

دانش آموزان یمنی در حال بازی

همان روز ائتلاف سعودی از زبان سخنگوی خود سرهنگ «ترکی المالی»، در واکنش به این کشتار دانش آموز یمنی گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است.

از زمان وقوع این حمله تا به امروز کشورها و سازمان‌های زیادی به آن واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن کشتار دانش‌آموزان یمنی، خواستار انجام تحقیقات شفاف و موثق در این رابطه شدند.

ترکی المالکی امروز شنبه نیز در واکنش به افزایش انتقادها به ائتلاف سعودی به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که «شبه‌نظامیان الحوثی مسئول کشته شدن کودکان یمنی در میدان جنگ هستند». او از پذیرش مسئولیت کشتار کودکان شانه خالی کرد و مدعی شد که یمنی‌ها از کودکان کشته شده در مقابل افکار عمومی سوءاستفاده می‌کنند و آنان را قربانیان عملیات‌های نظامی وانمود می‌کنند.

تصاویر و فیلم‌هایی که امروز (شنبه) از این دانش‌آموزان منتشر شده، نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای عربستان سعودی، آن‌ها نه هدف نظامی بوده و نه ارتباطی با سلاح و جنگ داشتند، بلکه همانند سایر هم‌سن و سال‌های خود مشغول زندگی و البته این بار در حال گذران دوره حفظ و یادگیری قرآن بوده‌اند.


اتوبوس حامل دانش‌آموزان بعد از حمله مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در آخرین آمار خود اعلام کرد که در جنایت ائتلاف سعودی در شهر ضحیان، ۵۱ کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۴۰ تن از کشته کودک زیر ۱۵ سال بودند.

 این نخستین بار نیست که اهداف غیرنظامی مانند بازار مردمی هدف بمباران عربستان قرار می‌گیرد. حمله به مدارس، مساجد، مجالس عزا و عروسی و بیمارستان‌ها از جمله اهداف عربستان در یمن بوده است.

دفتر «حقوق بشر» سازمان ملل اعلام کرد حملات مستقیم (ائتلاف سعودی) به غیرنظامیان در یمن، در زمره جنایات جنگی است. «الیزابت تروسیل» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل  روز جمعه اعلام کرد، «هر حمله‌ای که به شکل مستقیم غیرنظامیان و کسانی را هدف بگیرد که به صورت مستقیم در اقدامات جنگی مشارکت ندارند، یا هر حمله‌ای که متوجه اهداف غیرنظامی شود، در زمره جنایات جنگی است». 

فیلم دانش آموزان؛ لحظاتی قبل از حمله جنگنده‌های سعودی مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ ائتلاف سعودی تحولات منطقه جنگنده های سعودی دانش آموزان کودک کشی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد هیئت بلندپایه سعودی برای پیگیری وعده سرمایه‌گذاری میلیاردی «بن‌سلمان» به اسلام‌آباد آماده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد «فیصل بن فرحان» در رأس یک هیئت بلندپایه، برای سفری دو روزه و پیگیری وعده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور، به پاکستان وارد اسلام‌آباد شده است.

بر اساس این اطلاعیه، فرحان در این سفر با سران سیاسی و نظامی پاکستان دیدار می‌کند.

اطلاعیه افزود وزیر خارجه عربستان سعودی در این سفر با «آصف‌علی زرداری» رئیس‌جمهور، «محمدشهباز شریف» نخست‌وزیر، ژنرال «عاصم منیر»، فرمانده ارتش و «محمد اسحق دار» وزیر خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

چشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودیپاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزارد

در این سفر «عبدالرحمان عبدالمحسن الفضلی» وزیر آب و کشاورزی عربستان، «بندر ابراهیم الخرایف» وزیر صنعت و منابع معدنی، «بدر البدر» معاون وزارت سرمایه‌گذاری، «محمد مزید التویجری» رئیس کمیته ویژه عربستان سعودی هم فیصل بن فرحان را همراهی می‌کنند.

اطلاعیه همچنین تأکید کرد هدف سفر این هیئت سعودی به پاکستان پیگیری وعده محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور، به پاکستان است.

بن‌سلمان در بیستم فروردین در دیدار با شهباز شریف در مکه وعده داده بود که روند اجرای بخش اول سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان را سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان