Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@20:03:49 GMT

یک خودروساز دیگر آلمانی از ایران رفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۸۷۹۲

یک خودروساز دیگر آلمانی از ایران رفت

به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، براساس اعلام نشریه زایتونگ بوئرسان در فرانکفورت آلمان، یک شرکت عرضه‌کننده خودرو به نام دی‌یوئر فعالیت‌های خود را در ایران به خاطر ترس از تحریم‌های آمریکا متوقف کرد.

این خودروسازی در این هفته به خاطر اینکه در فهرست سیاه تحریم آمریکا قرار نگیرد، داد و ستد خود با ایران را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بخش مالی دی‌یوئر، پارلو کروسه‌تو، به نشریه بوئرسان زایتونگ در مصاحبه‌ای که روز شنبه ۲۰ مرداد منتشر شد، گفت: تجارت ما با ایران ظرف سال‌های گذشته افزایش یافته بود، ولی اکنون مجبوریم فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کنیم.

همچنین کروسه‌تو بدون بیان جزئیات بیشتر در این باره گفت: ما قرار بود دو قرارداد بلندمدت که در سال ۲۰۱۷ برنده شدیم را ادامه دهیم، اما این قرارداد مهم بیش از این ادامه نخواهد یافت و فرصت برای حاشیه بازار برای ما فراهم نخواهد شد و این بازار را از دست خواهیم داد.

به خاطر جنگ تجاری که ترامپ با چین و آلمان انجام داده، روز چهارشنبه گذشته روابط تجاری که گره خورده با مسئله تحریم‌های آمریکا شرکت‌هایی که بیم جریمه شدن توسط آمریکا به خاطر تحریم‌ها را داشتند، فعالیت خود را با ایران متوقف کردند و همچنین خیلی از شرکت‌های اروپایی طرح‌های سرمایه‌گذاری را که قرار بود، در ایران اجرا کنند را به حالت تعلیق درآوردند.

همچنین شرکت بزرگ نفتی توتال و شرکت‌های پی‌اس‌آ PSA که سازنده خودرو بوده شرکت رنو و دایملر نیز فعالیت خود را براساس گفته کریستف استیتز متوقف کردند.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور

سردار وحید مجید امروز (پنجشنبه) در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: آزمون سراسری یک موضوع ملی است و از سال ۹۹ همکاری گسترده‌ای در این زمینه بین دستگاه‌ها صورت گرفته است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور صحنه حضور مجرمان سایبری است. این مجرمان در سکو‌های خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند.

وی گفت: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور کلیه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. تغییر شگرد‌ها را رصد می‌کنیم. رصد عام سکو‌های خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵ هزار فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و در قالب کانال، گروه و لینک انجام شده است.

مجید افزود: اقداماتی که از سوی پلیس فتا صورت گرفت موجب شد این میزان فعالیت مجرمانه به ۲ هزار مورد تقلیل یابد. عده‌ای از افراد فعالیت مجرمانه را ادامه دادند و ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می‌دادند شامل دریافت پول‌های کلان از داوطلبان بوده است که از طریق کارت‌های بانکی این افراد شناسایی شدند. به مرور روش‌های مجرمان سایبری پیشرفته‌تر شد و از کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آنها با مشکل مواجه شوند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه‌ای که انجام داده بودند بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

وی گفت: برخی کلاهبرداران پیشنهاد داده بودند که کار موقعی تحویل داده می‌شود (سوالات تقلبی کنکور) که سکه طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. بیش از ۵۰ مورد دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند. یا گفته بودند وسط جاده باید پول جابه جا شود.

مجید افزود: ما از ابتدای سال با هماهنگی سازمان سنجش در سراسر کشور مراکز و حتی افرادی که در سال‌های گذشته کلاهبرداری کرده اند را مورد رصد قرار دادیم. با توجه به روش‌های پیچیده‌ای که کلاهبرداران استفاده می‌کنند از حوزه بین الملل هم استفاده کرده ایم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در توصیه‌هایی که به مردم در زمینه امنیت کنکور داریم این است که مردم شک نداشته باشند این شیوه‌ها و شگرد‌ها کلاهبرداری است. آنها به دنبال یغما بردن سرمایه آنها هستتد.

وی گفت: اقدامات زیادی از سوی فراجا انجام شده است. بحث بازدارندگی در زمینه امنیت کنکور مهم است که استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری شده و برگزاری کنکور الکترونیک می‌تواند به این بازدارندگی منجر شود تا کلاهبرداران جرات نکنند به این حوزه وارد شوند.

مجید اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهم در بازدارندگی امنیت کنکور، مسایل تقنینی است. زیرا تنوع جرایم سایبری با گستردگی مواجه است.

وی گفت: فروش سوالات تقلبی به داوطلبان کنکور تنها یک جرم ساده نیست بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی در پی داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

منبع: ایرنا

tags # رمزارز ، اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر