Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نحوه توزیع تجهیزات پزشکی مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، رضا مسائلی در خصوص فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی که ارز رسمی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام و محصولات سلامت محور، با توجه به فضای جدیدی که در کشور به لحاظ تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده است، از ابتدای سال جاری موضوع را به صورت ویژه مورد رسیدگی و برنامه ریزی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به طور معمول قیمت ارز را بازار کشور تعیین می‌کند، افزود: بعد از اینکه سیاست‌های اخیر بانک مرکزی و دولت در قالب تصویب نامه‌ای در روز 16 مرداد 97، اعلام شد، ارزی که در رابطه با اقلام ضروری حوزه سلامت تخصیص پیدا خواهد کرد، با نرخ رسمی 4200 تعیین شد.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: از زمان ابلاغ تصویب‌نامه ساماندهی بازار ارز در کشور مورخ 22 فرودین 97، ارز رسمی کشور با مبلغ 4200 تومان به تصویب رسید و براین اساس وزارت بهداشت نیز تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی را در این قالب برنامه‌ریزی کرد و ارز را تخصیص داد، اما پس از تصویب‌نامه 16 مرداد، فقط تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری، ارز رسمی دریافت خواهند کرد.

مسائلی با بیان اینکه این لیست شامل تجهیزات پزشکی ضروری، تجهیزات و ملزوماتی که در لیست بیمه قرار دارند و همچنین قسمتی از کیت‌های تشخیص طبی که توسط آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، است، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده است، چند نکته را باید مدنظر قرار داد. اول اینکه، قیمت تجهیزات پزشکی ضروری تغییری نخواهد کرد، دوم، براساس تصمیم وزارت بهداشت، مراکز درمانی که تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای تهیه می‌کنند با اینکه ارز با نرخ رسمی 4200 تومانی دریافت نمی‌کنند و ارز آنها به صورت آزاد تامین می‌شود، می‌توانند تجهیزات پزشکی ضروری مورد نیازشان را در این چارچوب تامین کنند، سوم با توجه به اینکه ارز تجهیزات پزشکی غیر ضروری به صورت آزاد محاسبه می‌شود، از این پس نیز قیمت این ملزومات به صورت آزاد خواهد بود.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: برخی تجهیزات پزشکی که در گذشته ارز سیستم بانکی دریافت می‌کردند، براساس تصویب‌نامه جدید، از فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری خارج شده‌اند و باید براساس تصویب‌نامه هیات وزیران، مابه‌تفاوت نرخ ارز را محاسبه کرده و به حساب دولت واریز کنند.

وی گفت: علی‌رغم تنگناهایی که وجود دارد، با برنامه‌ریزی و هماهنگی بانک مرکزی و هیات دولت، قیمت کالاها و تجهیزات پزشکی براساس قیمت بازار تعیین شده است و با اینکه قیمت‌ها در مورد بعضی از تجهیزات پزشکی که غیرضروری هستند، افزایش خواهند داشت، اما زمینه فساد یا رانتی که ممکن است در این حوزه ایجاد شود، به دلیل فاصله قابل ملاحظه ارز با نرخ رسمی و ارز با نرخ آزاد، از بین خواهد رفت.

مسائلی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم دولت، ارز تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری از طریق سیستم بانکی تامین خواهد شد، به عبارت دیگر، به تجهیزات ضروری که برای تشخیص، پایش و درمان بیماری‌ها در مراکز درمانی کاربرد دارد و همچنین قطعات یدکی و مواد اولیه تولید ملزومات پزشکی که در فهرست کالاهای ضروری قرار دارند، ارز رسمی تخصیص پیدا خواهد کرد، لذا در قیمت تجهیزات پزشکی ضروری تغییری رخ نمی‌دهد و با افزایش قیمت روبرو نخواهد بود.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور گفت: تجهیزات پزشکی وارداتی که در فهرست کالاهای ضروری قرار ندارند، افزایش قیمت خواهند داشت، چراکه با ارز آزاد تامین خواهند شد، در این میان چون قیمت تمام شده تجهیزات پزشکی داخلی با خروج ارز کمتری روبرو بوده، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند تا محصولات خود را با قیمت کمتر و کیفیت بهتری به مراکز درمانی ارائه دهند.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا فرآیندها جدید بوده و به روزرسانی شوند. همچنین اطلاع رسانی ها به موقع صورت گیرد و فرآیند تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، با اختلال مواجه نشود.

مسائلی گفت: تجهیزات پزشکی که در فهرست کالاهای ضروری قرار دارند، از مبدا ورود تا مصرف توسط مراکز درمانی، تحت کنترل وزارت بهداشت بوده و درحال حاضر نیز در مورد نحوه توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی هستیم که ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات پزشکی که در فهرست تجهیزات پزشکی ضروری قرار دارند، مشمول قیمت گذاری بوده و توسط وزارت بهداشت قیمت‌گذاری می‌شوند، در خصوص ظرفیت تولید تجهیزات پزشکی داخلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از بازار 2 میلیارد و 500 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در کشور، حدود 800 میلیون دلار، توسط تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داخلی تامین می‌‌شود و پیش‌بینی ما این است که با توجه به افزایش قیمت‌ها به واسطه افزایش نرخ ارز، تولید این تجهیزات در داخل کشور می‌تواند به‌صرفه باشد و باید تولیدات تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کند. در این راستا، وزارت بهداشت، ضمن اینکه از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کند، بر ارتقای کیفیت این محصولات براساس استانداردهای بین‌المللی تاکید ویژه خواهد داشت.

انتهای پیام/4044/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور

وقتی نوبت به انتخاب سیستم عامل سرور مجازی می‌رسد انتخاب بین ویندوز و لینوکس به یک تصمیم بسیار مهم تبدیل می‌شود. هر سیستم عامل دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود است.

علاوه‌براین، سیستم عامل بر روی بسیاری از موارد تا سرور مجازی در دسترس قرار دارد، ویندوز و لینوکس است. از نظر ذاتی این دو سیستم عامل از جنبه‌های مختلفی متفاوت هستند. به‌ عنوان مثال، سرورهای مجازی ویندوز معمولا هزینه استقرار بالاتری دارند، اما اگر قصد دارید از ASP یا سایر برنامه‌های مایکروسافت استفاده کنید، بهترین سرور مجازی VPS نوع ویندوزی آن است.

علاوه‌براین، لینوکس هزینه‌های راه‌اندازی پایین‌تری دارد، زیرا بسیاری از توزیع‌ها تحت GNU یا سایر لایسنس‌های رایگان ارائه شده‌اند. همچنین براساس تجربه، با انتخاب لینوکس به عنوان سیستم عامل سرور مجازی می‌توانید عملکرد بهتری را نسبت به ویندوز تجربه کنید و از نظر ماژولار بودن شرایط بهتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

به‌طور کلی در صورتی که قصد استفاده از برنامه‌ها یا ابزارهایی که فقط بر روی پلتفرم ویندوز قابل اجرا هستند را داشته باشید، سرور مجازی ویندوز انتخاب بهتری است. در غیراین‌صورت بهتر است به سراغ یکی از سرورهای مجازی لینوکس بروید.

CentOS، اوبونتو، دبیان، فدورا یا Red Hat Enterprise Linux

قبل از اینکه این بخش را شروع کنیم، مهم است که بدانیم سیستم عامل لینوکس خود از چندین مولفه ماژولار تشکیل شده است. در قلب این سیستم عامل هسته یا Kernel لینوکس قرار دارد که اساسا بین توزیع‌های مختلف یکسان است.

جدا از هسته، یک توزیع کامل لینوکس موارد زیر را هم شامل می‌شود:

پکیج منیجرها سرورهای نمایش محیط‌های دسکتاپ و سایر مولفه‌ها

در نهایت، چیزهایی که در هر توزیع گنجانده شده است به هدف کلی که برای آن در نظر گرفته شده است کمک می‌کند.

امروزه به معنای واقعی کلمه صدها توزیع مختلف از سیستم عامل لینوکس وجود دارد. بااین‌حال، همه‌ی توزیع‌ها برای استفاده به عنوان سیستم عامل در یک محیط سرور مجازی مناسب نیستند. امروز می‌خواهیم به چند مورد از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای سرور مجازی نگاهی بیندازیم:

CentOS اوبونتو دبیان فدورا و Red Hat Enterprise Linux مقایسه بر اساس معیارها

از چند توزیع ذکر شده در بالا، می‌توانیم آن‌ها را به گروه‌های نزدیک‌تری محدود کنیم. این کار به دلیل رابطه‌ای که این توزیع‌ها با یکدیگر دارند قابل انجام است.

به عنوان مثال، Red Hat Enterprise Linux یک توزیع مشتق‌شده از فدورا است، درحالی‌که CentOS از Red Hat Enterprise Linux مشتق شده است. در نتیجه، این سه توزیع نزدیکی زیادی به یکدیگر دارند. درعین‌حال، اوبونتو از دبیان مشتق شده است که این دو توزیع را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

سهولت استفاده

در میان تمام توزیع‌های لینوکس، اوبونتو به عنوان یکی از ساده‌ترین توزیع‌های لینوکس شناخته می‌شود. تمرکز اصلی این توزیع همیشه بر قابلیت استفاده بوده است. این توزیع دارای یک رابط محیط دسکتاپ کاملا بصری است و تا جایی که ممکن است از نیاز کاربر برای رفتن به خط فرمان به منظور دستیابی به موارد مختلف جلوگیری می‌کند.

فرایند نصب نیز بسیار یکپارچه و به طور کلی عاری از اصطلاحات بسیار فنی است که کاربران لینوکس معمولا با آن‌ها سروکار دارند. مشکلات سخت‌افزار به لطف ویژگی تشخیص خودکار که قادر به تطبیق با سیستم‌های مختلف است حل می‌شود.

به همین دلیل، اوبونتو طرفداران زیادی در جامعه لینوکس دارد. این امر به نوبه خود به سهولت بیش‌تر در استفاده منجر می‌شود، زیرا هر کاری که نمی‌توانید انجام دهید احتمالا توسط شخص دیگری در جامعه انجام شده است و می‌توانید به راحتی از او کمک بگیرید.

کارکرد

تمایز در عملکرد بین توزیع‌های لینوکس می‌تواند دشوار باشد. به طور کلی اگر برای میزبانی اپلیکیشن یا وب‌سایت خود به عملکرد بالا نیاز دارید خرید VPS آلمان توصیه می‌شود. این موضوع به دلیل ماهیت ماژولار سیستم عامل لینوکس است. بااین‌حال، با در نظر گرفتن نصب پیش‌فرض، توزیع Red Hat Enterprise تا حد زیادی کامل‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

به دلیل بازار هدف کلاس اینترپرایز، تقریبا برای تمام کاربردهای حیاتی پکیج‌هایی از قبل پیش‌بینی و نصب شده است. بااین‌حال، شایان ذکر است که Red Hat Enterprise یکی از معدود توزیع‌های لینوکس است که تجاری محسوب می‌شود.

عملکرد

با وجود سهولت استفاده، اوبونتو به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین عملکرد برای عملیات سرور در نظر گرفته می‌شود. بخشی از این موضوع به دلیل انتشار ساده آن در توزیع‌های هدفمند است. اگر برای ترید کردن به یک سرور مجازی با عملکرد بالا نیاز دارید خرید سرور امارات ارزان با سیستم عامل لینوکس اوبونتو یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

البته، بخش بزرگی از عملکرد نیز به سخت‌افزار نسبت داده می‌شود. بنابراین، انتخاب یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد برای استقرار سرور مجازی توصیه می‌شود. ارائه‌دهندگان معتبر به صورت شبانه‌روزی در دسترس هستند و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های ارائه‌شده

Red Hat Linux Enterprise معمولا به دلیل ویژگی‌های جامع خود در بازار سرورها به سایر گزینه‌ها ترجیح داده می‌شود. این امر باعث می‌شود با توجه به مجموعه کاملی از ویژگی‌ها، Red Hat Linux Enterprise به طور پیش‌فرض برای محیط سرور مجازی بسیار مناسب‌تر باشد. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که لایسنس تجاری آن، در دسترس بودن گسترده را کمی محدود می‌کند.

برنامه‌های قابل نصب

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از مبتدیان مرتکب می‌شوند این است که فرض می‌کنند همه بسته‌ها یا برنامه‌ها در تمامی توزیع‌های لینوکس کار می‌کنند. درحالی‌که به طور کلی ممکن است این تصور درست باشد، اما استثناهای زیادی نیز وجود دارد.

جامعه لینوکس گسترده است و معمولا طرفداران هر توزیع فقط به همان توزیع پایبند هستند. برنامه‌های کوچک‌تر توسعه‌یافته توسط جوامع مختلف بسیار زیاد هستند و در بسیاری از موارد، این برنامه‌ها به‌صورت سفارشی برای توزیع‌های لینوکس تولید می‌شوند.

به دلیل این سیستم بسیار پیچیده، ترجیح داده می‌شود که توزیع لینوکس را براساس نیازهای خود انتخاب کنید نه تعداد برنامه‌های قابل نصب بر روی آن. بااین‌حال، تعداد برنامه‌های قابل نصب به نوعی نشان‌دهنده محبوبیت توزیع است. در این زمینه نیز اوبونتو یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های جامعه لینوکس است.

یکی از نکات قابل توجه برای طرفداران اوبونتو این است که این توزیع لینوکس قادر به پشتیبانی از سی پنل نیست. اگرچه ممکن است این موضوع یک نقطه ضعف به نظر برسد، اما با استفاده از یک گزینه جایگزین cPanel بسیار توانمند می‌توان این نقطه ضعف را پوشش داد.

پیکربندی

قابلیت داخلی اوبونتو برای تشخیص خودکار سخت‌افزار می‌تواند دردسرهای پیکربندی یک سیستم عامل را تا حد زیادی از بین ببرد. بااین‌حال، در حقیقت این سهولت کلی استفاده از کل توزیع است که پیکربندی کلی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

حتی نسخه سرور را می‌توان به یک رابط کاربری گرافیکی مجهز کرد تا استقرار و پیکربندی بسته‌های مختلف تسهیل شود. این قابلیت شامل سایر نیازهای اصلی سرور مجازی مانند وب سرور، پایگاه داده و پشتیبانی از چیزهای دیگری مانند PHP است.

اما توصیه می‌کنیم از این قابلیت فقط برای مدت کوتاهی استفاده کنید و زمانی که سرور مجازی به یک محیط تولید منتقل می‌شود استفاده از این رابط گرافیکی را کنار بگذارید. رابط‌های کاربری گرافیکی از نظر نیاز به منابع بسیار پرمصرف هستند و می‌توانند منابع موردنیاز برای هر چیزی را که در سرور مجازی میزبان مستقر می‌کنید اشغال کنند.

کد خبر 745509

دیگر خبرها

  • رسمی؛ جیسون ویلکاکس مدیر فنی منچستریونایتد شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است