Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@11:43:04 GMT

ماجرای شهید بی‌سری که پس از ۵ سال به آغوش خانواده بازگشت+فیلم‌و‌عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۹۱۸۶

ماجرای شهید بی‌سری که پس از ۵ سال به آغوش خانواده بازگشت+فیلم‌و‌عکس

‍‍‍‍‍‍

پیکر شهید مدافع حرم ذوالفقار عزالدین, شهید ۱۸ ساله لبنانی, پنج سال پس از شهادت به آغوش خانواده‌اش بازگشت. ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, درست یکسال پس از شهادت شهید بی‌سر  مدافع حرم «محسن حججی», حال پیکر شهید بی‌سر مدافع حرم حزب الله لبنان شهید«ذوالفقار حسن عزالدین» به آغوش خانواده باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید هجده ساله‌ای که در آبان سال 92 به اسارت تروریست‌های تکفیری داعش در می‌آید و تروریست‌ها پس از اسارت دقیقاً مانند شهید حججی سر از تنش جدا می‌کنند و او را به شهادت می‌رسانند.

ذوالفقار عزالدین از اهالی منطقه صور لبنان و متولد یازدهم اردیبهشت ماه سال 1374 بود که در اولین روزهای درگیری‌های منطقه غوطه سوریه توسط اصابت مین مجروح شد و به اسارت تکفیری‌‏ها درآمد و تروریست ها او را به شهادت می‌رسانند. تروریست‌های تکفیری قبل از به شهادت رساندن ذوالفقار چندین سؤال از او می‌پرسند و پس از آن, ذوالفقار را مانند سرور و سالار شهیدان امام حسین(علیه‌السلام), سر از تنش جدا کرده و او را به شهادت می‌رساندند. 

ذوالفقار قبل از  شهادتش در خواب دیده بود که سرش بریده می‌شود.او بیدار می‌شود و مجدداً به خواب می‌رود که این بار امام حسین(علیه السلام) را در خواب می بیند که ایشان به ذوالفقار می‌فرماید: «عزیز من! سر تو را خواهند برید همانطور که بر سر من در واقعه کربلا گذشت. اما دردی حس نخواهی کرد، چون فرشتگان از هر طرف تو را دربر خواهند گرفت». چندی بعد, خوابش تعبیر شد و همانگونه که در خواب دیده بود به دیدار مولایش امام حسین(علیه‌السلام) شتافت.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم چهلمین روز درگذشت مادر شهیدان حسین و اصغر ایرلو، در بیان مصداق و مثال عینی درباره قدرت ایدئولوژی مبتنی بر وحی خاطره‌‌ شهید عزالدین را گفت که بغض گلوی خود و حاضرین در مراسم را گرفت. او گفت که «نوجوان 17 ساله ای که اخیراً(در سوریه) شهید شد، به مادرش می‌گوید، با توجه به خوابی که دیده‌ام این آخرین ناهاری است که باهم می‌خوریم، مادر اجازه تعریف خواب را نمی‌دهد. برای دوستانش اینگونه تعریف کرده بود. 2 شب است که خواب می‌بینم که روی سینه‌ام نشسته‌اند تا سرم از تنم جدا کنند، فریاد می‌زنم و آنوقت است که امام حسین(ع) می‌آید و می‌گوید، نترس درد ندارد سر من را هم بریدند، درد نداشت.»

 

لحظه اسارت شهید ذوالفقار عز‌الدین

پیکر ذوالفقار 5 سال در دست تروریست‌های تکفیری می‌ماند و جاویدالاثرمی‌ماند. زمانی که مادر خبر شهادت فرزندش را می شنود به فرماندهان می گوید: «پسرم را مانند حسین(علیه‌السلام) ذبح کردند چون او به من و چند تن از دوستانش گفته بود».او در ایام جاویدالاثری فرزندش تصویر آن لحظه را بزرگ، قاب کرده و در اتاقش زده و می‌گوید «ما نمی‌بینیم، اما پسر فاطمه اینجاست و سر پسرم را بر دامن دارد.»

در همان ایام, مادر ذوالفقار در تاب دوری از فرزندش نامه ای برایش می‌نویسد و در سخنانی سرتاسر شکوه و اقتدار می‌نویسد:«فرزندم ذوالفقار..خدا تو را رو سفید بگرداند همینطور که مرا در مقابل زهرا(س) روسفید کردی...من روز قیامت با افتخار می‌ایستم در حالی‌که سر خونی تو را در بغل دارم و با دست خودم خون تو را به آسمان پرتاب می‌کنم تا فرشتگان با خون تو بال‌های خود را آراسته کنند...شکایت خود را از قومی که با بریدن سر فرزندم قلب مرا شکستند و مرا از شرکت در عروسیش(تشییع جنازه) محروم کردند به امیرمؤمنان(ع) خواهم کرد..فرزندم خون تو ضامن من نزد خدا خواهد بود و باعث افتخار من است.

 


وصیت شهید عزالدین به خانواده اش

فکر نکنید که با کشتن فرزندم طاقت مرا می‌گیرید...فکر نکنید که با بریدن سر فرزندم قلب زینبی مرا پاره می‌کنید...به خدا قسم که من منتظر بازگشت پیکر فرزندم هستم تا عطر سرورم زینب(س) را از آن استشمام کنم...می‌خواهم او را در سینه خود فشار بدهم و عطر شهادت را استشمام کنم...می‌خواهم بایستم و با صدای بلند بگویم خداوندا این قربانی را از ما بپذیر...و خون تو را بر آسمان بریزم تا زهرا(س) خون تو را بگیرد...پسرم قلب من برای تو بی‌تابی می‌کند ولکن زینب(س) با صبر خود بر قلب من دست کشید...پسرم ما هر روز منتظر بازگشت تو هستم تا با ریختن گل روی پیکرت عروسی تو را بگیرم...منتظر تو هستم و اشکها مرا آتش می‌زنند..تهنیت پسرم که در بهشتی...تهنیت...»

حال پس از 5 سال گمنامی, دعای مادر اثر می‌کند و پیکر ذوالفقار عزالدین باشکوه خاصی در میان انبوه مردم به آغوش خانواده باز می‌گردد و سرانجام فراغ خانواده با شهید جوانشان پایان می‌پذیرد. مادر ذوالفقار که خوش‌حال از آمدن پیکر فرزندش است می‌گوید:«از سیدحسن نصرالله تشکر می‌کنم که پیکر پسرم را برایم آورد.ما همه فدای اسلام و حامی مردم مظلوم مسلمان هستیم.». پدر ذوالفقار با استواری و صلابت پس ازآنکه پیکر فرزندش آمده می‌گوید: «خوشحالم که پسرم به بالاترین مقام رسید و شهید شد.من و همه خانواده‌ام فدای سید حسن نصرالله هستیم و آرزو می‌کنیم تا پیکر دیگر شهدای مفقود الاثر به آغوش خانواده‌هایشان بازگردد.»

 


گزارش شبکه المنار لبنان از بازگشت پیکر شهید عزالدین

انتهای پیام/

R1405/P1361/S4,38/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شهدای مدافع حرم مدافعان حرم جبهه مقاومت اسلامی حزب‌ الله لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم مدافعان حرم جبهه مقاومت اسلامی حزب الله لبنان شهدای مدافع حرم مدافعان حرم جبهه مقاومت اسلامی حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد داریم، گفت: توسعه این مدارس بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. اولین جایی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ترجمه و اجرا کند، باید مدرسه شاهد باشد. مدرسه شاهد بومی کشورمان است بنابراین اجرای سند بیش از همه و پیش از همه باید در مدرسه شاهد محقق شود. 

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت شهدا با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و تعدادی از معاونان در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

رضا مراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که در یک مراسم دیگری که به نام شهداست حضور پیدا می‌کنم و در جایی نفس می‌کشم که خانواده شهدا حضور دارند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توفیقی برای هر کسی است. هر کشور منابعی برای قدرت خود دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع قدرت درونی، ملی و جهانی ما شهدا و ایثارگران و فرهنگی است که این عزیزان را در خود نگاه داشته است.

صحرایی ادامه داد: در جنگ تحمیلی قریب به ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم و همینطور تعداد قابل توجهی جانباز و آزاده سرافراز. اما خط شهادت و راه شهادت باز مانده و در هر برهه‌ای از زمان، آن‌هایی که لیاقت داشتند در این مسیر قرار گرفتند. 

وی شهدای حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشت و گفت: یکایک این شهدا، دانش‌آموزان و معلمان، هر کدام خاطرات عجیبی دارند. شهید حسینی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان یا فائزه رحیمی هر کدام قصه عجیبی دارند. شهید شادکام، شهید المیرا حیدری، خانواده سلطانی‌نژاد که ۹ شهید تقدیم کردند، نشان دادند که در فرهنگ‌شان، شهادت جایگاه ویژه‌ای دارد. یا شهیده آیدا قاسمی خبرنگار دانش‌آموز پانا که خاطراتی عجیب و تامل‌برانگیز دارد. یاد همه آن‌ها را گرامی می‌داریم. آموزش و پرورش نشان داد در صحنه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، میدان‌دار بوده است، به‌طوریکه قریب ۱۰۰ نفر از شهدا از خانواده آموزش و پرورش بودند. 

وزیر آموزش و پرورش یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی دفاع مقدس را هم گرامی داشت و افزود: شهدا نماد غیرت و منبع قدرت نرم و بین‌المللی ما هستند. آن‌ها شهادت را برای ما شیرین جلوه دادند و در کنار آن‌ها، خانواده‌های شهدا علی‌رغم این مصیبت بزرگ، اما همه در خط امام ایستادند. این میراث شهداست و گرامی‌داشت این میراث حداقل وظیفه‌ای است که ما از حیث مسئولیت ملی و مذهبی‌مان بر عهده داریم.

صحرایی در ادامه بر ارتقای مدارس شاهد هم تاکید کرد و گفت: مدارس شاهد دو ماموریت بزرگ دارند. یکی جبران کاستی‌هایی است که فرزندان معظم شهدا و ایثارگران از حیث آموزش و تربیتی دارند اما ماموریت اصلی آن‌ها ترویج فرهنگی ایثار و شهادت است. این مدارس میعادگاه یادآوری شهدا و ایثارگران است و باید از هر حیث این مدارس الگو باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد داریم، گفت: توسعه این مدارس بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. اولین جایی که باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ترجمه و اجرا کند، باید مدرسه شاهد باشد. مدرسه شاهد بومی کشورمان است. بنابراین اجرای سند بیش از همه و پیش از همه باید در مدرسه شاهد محقق شود. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ صحرایی اضافه کرد: در سند تحول از مدرسه در چشم انداز ۱۴۰۴ ؛ ۱۶ ویژگی ذکر شده است و مدرسه شاهد باید مصداق تحقق این ویژگی‌ها باشد. نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشورر مدرسه است و مدرسه شاهد باید بیش از همه و پیش از همه این نقش را ایفا کند. باید روز به روز ویژگی متمایزکننده مدارس شاهد برجسته شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، از خانواده معظم شهدا حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت یکی دیگر از مقامات نوار غزه به همراه خانواده‌اش
  • خداحافظ سرباز بلندبالای وطن
  • پیکر مرزبان شهید فردا ۲۹ اسفند در شهرستان جیرفت تشییع می‌شود
  • پیکر مرزبان شهید فردا ۲۹ اسفندماه در شهرستان جیرفت تشییع می‌شود
  • سردار «رادان» با خانواده شهید نیروی انتظامی در بوشهر دیدار کرد
  • دیدار سردار رادان با خانواده شهید محمدرضا جمالی‌
  • اسرائیل مدعی شهادت معاون محمد ضیف شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با خانواده شهید مدافع حرم
  • بازگشت ۵ زندانی جرائم غیر عمد به آغوش خانواده