Web Analytics Made Easy - Statcounter

داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از چهار میلیون نفر در انگلستان به طور مداوم از قرص‌های ضد افسردگی استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، یافته‌های جدید نشان می‌دهد در سال‌های 2017 و 2018 برای بیش از 7.3 میلیون فرد انگلیسی داروی ضد افسردگی تجویز شده است. نکته قابل توجه آن است که 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیون نفر از این افراد از دو سال پیش نسخه‌های مشابه دریافت کرده بودند.

همچنین 1.6 میلیون نفر از این افراد سال گذشته برای بار اول داروی ضدافسردگی دریافت کردند به این معنی که سابقه استفاده از این داروها را در سال‌های پیش نداشته‌اند.

کارشناسان عقیده دارند دلیل اصلی این روند روشن نیست زیرا عوامل متعددی ممکن است در پیدایش این پدیده موثر باشد.

اسکات ویچ، یک استاد سلامت ذهن در دانشگاه شیفیلد می‌گوید: «برای درک بهتر این آمار و ارقام لازم است برای دوره طولانی‌تری داده‌های مرتبط جمع‌آوری شود.»

گفتنی است، طبق آمار موجود برای افراد 64 ساله ساکن بریتانیا، در سال گذشته یک نفر از هر شش نفر به نوعی نسخه محتوی قرص‌های ضد افسردگی دریافت کردند. این رقم برای افراد 65 سال به بالا معادل یک نفر از هر پنج نفر بوده است.

در بازه زمانی سال‌های 2015 تا 2018، میزان استفاده از داروهای ضد افسردگی در میان تمام گروه‌های سنی در این کشور به میزان پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است، تعداد زنان انگلیسی که از این قرص‌ها استفاده می‌کنند دو برابر مردان است.

انتهای پیام/4077

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی