Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای کانادایی خود درباره اختلاف پیش آمده بین اوتاوا و ریاض گفت و گو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اختلاف کانادا و عربستان به دنبال پیامک توئیتری بود که وزارت خارجه کانادا در حمایت از فعالان حقوق بشر در عربستان منتشر کرد.
این مساله موضوع گفت و گوی تلفنی مایکل پمپئو روز شنبه با کریستیا فریلند بود در حالی که واشنگتن تا کنون موضع ضعیفی را در حمایت از متحد ناتو و قدیمی خود اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دو طرف درباره ایران و اوکراین هم تبادل نظر کردند.
اختلافات میان دو کشور زمانی اوج گرفت که دیپلمات‌های کانادایی از جمله وزیر خارجه کانادا در پیام‌هایی در توئیتر نگرانی شدید خود را از بازداشت‌های جدید فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان در عربستان از جمله سمر بداوی ابراز داشته و مسئولان عربستانی را به آزادسازی فوری این زندانیان تشویق کرد اما این درخواست اوتاوا خشم شدید ریاض را به دنبال داشت.
بر این اساس، سعودی ها سفیر کانادا در کشورشان را اخراج و سفیر خود را هم از اوتاوا فراخواندند. آنها همچنین پروازهای عربستان به کانادا را تعلیق و 16 هزار دانشجوی عربستانی مقیم در کانادا را برای بازگشت به کشورشان فراخوان دادند.
اما از زمان بروز این اختلاف، آمریکا موضع روشنی اتخاذ نکرد و از دو طرف خواست تا با روش های دیپلماتیک این اختلاف را برطرف کنند. برخی از کارشناسان معتقدند آمریکا به دلایل منطقه ای و خرید نفت از این متحد استراتژیک خود، هرگز به تغییر وضعیت حقوق بشر در عربستان متعهد نشده است.
فعالان صلح در آمریکا هم بر این عقیده اند که اتحاد بن سلمان و ترامپ باعث شده است تا آمریکا نسبت به ریاض سخت گیری نکند و این مساله راه فراری برای سعودی ها در سرپوش گذاشتن بر اقداماتشان در نقض حقوق بشر و حتی کشتار کودکان و شهروندان غیرنظامی یمنی فراهم کرده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان کانادا وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه