Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@15:39:03 GMT

آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۹۶۷۷

آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان سال 1364 راه‌اندازی شد، وسعت فعلی این واحد دانشگاهی 13 هکتار بوده و 9 هزار دانشجو دارد و از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان وجود 223 رشته تحصیلی را نام برد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، یک دانشگاه ایده‌آل و مطلوب برای تحصیل باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد؛ فضای مناسب آموزشی و رفاهی، استادان باتجربه و کاردان، امکان اعمال تخفیف در شهریه‌های دانشجویی و مواردی از این دست عواملی هستند که داوطلبان تحصیل در یک واحد دانشگاهی با اطلاع از آنها می‌توانند با خیال آسوده و امنیت خاطر بیشتر در ایام انتخاب رشته، دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت همه این مزیت‌ها در کنار امور دیگری چون تعدد رشته‌های دانشگاهی، امکانات کامل سلف و غذای دانشجویی، فضای مناسب برای فعالیت‌های ورزشی و انواع و اقسام وام‌های دانشجویی و تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان فراهم شده تا داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه از فضای تحصیلی خود کمال رضایت را داشته باشند. در این گزارش با واحد دانشگاهی زنجان بیشتر آشنا می‌شویم.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان سال 1364 با رشته‌های کاردانی حسابداری، معارف اسلامی و ادبیات فارسی با حضور 100 دانشجو آغاز به کار کرد و با تلاش اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارتقای همه‌جانبه کمی و کیفی، موفق به کسب رتبه جامع در سال 1392 در بین دانشگاه‌های آزاد کشور شد.

وسعت این دانشگاه حدود 13 هکتار است که با وجود 101 هزار و 939 متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی، رفاهی، ورزشی، خدماتی و پژوهشی پذیرای حدود 9 هزار دانشجو و با نسبت سرانه یک به 34 استاد به دانشجو آماده خدمت‌رسانی به دانشجویان در مقاطع دکتری، کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی است.

فعالیت در 223 رشته تحصیلی

اکنون این دانشگاه با 6 دانشکده فنی و مهندسی، برق و کامپیوتر، علوم پایه و پزشکی، علوم انسانی و علوم تربیتی با 223 رشته مشغول خدمت‌رسانی به دانشجویان است. اکنون 271 نفر کارمند، 255 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت، نیمه‌وقت، بورسیه و 230 مدرس حق‌التدریس با مدارج علمی فوق‌لیسانس و دکتری در این واحد اشتغال دارند.

دانشگاهی با فضای آموزشی ایده‌آل

سرانه فضای آموزشی در این واحد 12 مترمربع به ازای هر نفر و سرانه ورزشی نیز یک مترمربع به ازای هر نفر است که در مقایسه با دانشگاه پیام نور و مراکز غیرانتفاعی قابل مقایسه نبوده و بسیار قابل توجه است.

با خیال راحت ناهار دانشجویی میل کنید

مجتمع خوابگاهی خواهران این دانشگاه مشتمل بر هشت بلوک و یک ساختمان بزرگ خوابگاه برادران به مساحت 21 هزار و 518 مترمربع در تمام دوران تحصیل و برای تمام دانشجویان متقاضی ارائه خدمت می‌کند، ضمن آنکه سلف‌سرویس دانشجویی در دو بخش غذایی با قیمت مصوب وزارت علوم و سلف با تنوع غذایی روزانه و کیفیت مطلوب در دسترس است.

تخفیف بگیرید، ورزش کنید و درس بخوانید

ارائه وام‌های دانشجویی اعم از وزارت علوم، کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شهریه، مسکن، ازدواج، سفرهای زیارتی و پرداخت اقساطی در کنار استفاده از کتابخانه‌ای با بیش از 124 هزار جلد کتاب، بیش از 45 هزار و 972 متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی و بیش از 8224 مترمربع فضای ورزشی برادران و خواهران شامل سالن بدنسازی و ژیمناستیک، مجموعه زمین چمن، سالن سرپوشیده به لحاظ رفاهی امکانات مناسبی را فراهم کرده است.

اینترنت پرسرعت در اختیار شماست

این واحد با توسعه شبکه کامپیوتری دانشگاه از طریق فیبر نوری و افزایش پهنای باند به 44 مگابایت و پوشش اینترنت بی‌سیم امکانات مربوط به فضای مجازی را به صورت کامل در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و در تمام سطوح دانشگاه در کنار راه‌اندازی کارگاه‌های کامپیوتر با 263 دستگاه کامپیوتر و در مجموع حدود 500 نوع خدمت را ارائه می‌کند. در کنار این کار سیستم‌های کامپیوتر متصل به شبکه برای کارکنان و هیات‌علمی و ارائه سرویس‌های مختلف اینترنتی توسط تجهیزات فیزیکی و مجازی، پوشش خوبی از تکنولوژی را در این مرکز دانشگاهی ایجاد کرده است.

دانشگاه در کنار خانه شما

دسترسی به واحد دانشگاهی به‌دلیل مکان مناسب از همه مسیرهای اصلی شهر زنجان و مسافرت آسان با قطار و اتوبوس و قرار گرفتن در شاهراه عبوری شمال‌غرب، این واحد را به‌عنوان گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل بیش از 2000 نفر از دانشجویان غیر بومی تبدیل کرده است. واحد زنجان با دارابودن حدود 514 دانشجو در مقطع دکتری تخصصی، 2765 دانشجوی کارشناسی‌ارشد، 4978 دانشجوی مقطع کارشناسی و 298 دانشجوی مقطع کاردانی همواره به‌عنوان گزینه اصلی در انتخاب دانشجویان سراسر کشور بویژه استان‌های همجوار قرار گرفته است.

همراه با نخبگان جوان

از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی بخش مهمی از رسالت آموزش و پرورش استعداد‌های جوان علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی را در کشور عهده‌دار است و با توجه به اهمیت رشد و شکوفایی استعداد‌های جوان کشور، شناسایی دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان جوان و مستعد، حمایت، تقویت و راهنمایی آنها به‌منظور ارتقای سطح دانش و بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنان تاثیر بسزایی در نیل به اهداف دانشگاه خواهد داشت. لذا مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کنند تسهیلات و امکانات لازم را برای تشویق جوانان خلاق، کارآفرین و علاقه‌مند به دانش و پژوهش از هر جهت در چارچوب امکانات موجود فراهم کنند؛ در این راستا باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اتدازی شد تا گامی موثر در دستیابی به این امور مهم باشد. مدیریت واحد زنجان -به‌عنوان یکی از واحدهای فعال در دانشگاه آزاد اسلامی- همواره به شکوفایی استعدادهای جوان اهمیت می‌دهد و تلاش مسئولان این دانشگاه بر آن است تا در قالب باشگاه پژوهشگران جوان این دانشگاه، همه امکانات لازم برای عملیاتی‌شدن ایده‌های دانشجویان خلاق، مخترع و پژوهشگر فراهم شود. در حقیقت این باشگاه در واحد از طریق عمل به بند‌هایی که در ادامه می‌آید، سعی در رسیدن به اهداف تعیین‌شده خود می‌کند.

این اهداف شامل؛ شناسایی و جذب دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانانی که دارای استعداد سرشار در رشته‌های مختلف علمی باشند، برگزاری انواع مسابقات علمی برای شناسایی و تشویق دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان مستعد، تدوین و انتشار جزوه‌ها، کتب و نشریات علمی و آموزشی لازم، تشکیل جلسات سخنرانی، بحث و نقد علمی از طریق دعوت استادان و صاحب‌نظران، ایجاد شرایط و تسهیلات مناسب برای مطالعات و تحقیقات علمی و تهیه و تولید و عرضه نتایج حاصل، برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعطای جوایز، کمک‌هزینه یا بورس تحصیلی به اعضای واجد شرایط، عرضه خدمات جنبی فرهنگی، ورزشی و رفاهی به اعضای باشگاه، برگزاری نمایشگاه از فعالیت‌ها و دستاوردهای جوانان مبتکر و خلاق، برگزاری مسابقات علمی (در سطح باشگاه، ملی و بین‌المللی با هماهنگی مراجع قانونی)، برگزاری اردوها، تشکیل کلاس‌های لازم به‌منظور ایجاد آمادگی در اعضای گروه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی و همایش‌های علمی لازم در سطح ملی و بین‌المللی و انتخاب استعدادهای درخشان از بین اعضای باشگاه و پیگیری امور آنان در جهت تهیه و تامین نیاز‌های آنان از قبیل تهیه مواد، وسایل و دستگاه‌های پژوهشی، برخوردار کردن آنان از امکانات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پژوهشی در داخل و خارج از کشور، اعزام به همایش‌های ملی و بین‌المللی، چاپ و نشر آثار پژوهشگران، اعطای جوایز و کمک‌های مالی به آنان است.

تسهیلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان

انتخاب رشته باآزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در حالی آغاز شده که این دانشگاه تسهیلات مالی خود را اعلام کرده است.

این روزها داوطلبان کنکور سراسری درگیر ثبت‌نام و انتخاب رشته‌اند و بسیاری نیز داوطلب حضور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند؛ در این میان یکی از دغدغه‌های داوطلبان و حتی خانواده‌های آنها تنوع وام‌های دانشجویی است، مساله‌ای که این دانشگاه در دفترچه راهنمای ثبت‌نام خود به آن اشاره کرده است.

بر اساس داده‌های دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیلات مالی دانشجویی این دانشگاه به دانشجویان خود به به سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که قرض‌الحسنه کوتاه‌‌مدت حداکثر 6 ماه، قرض‌الحسنه، میان‌مدت حداکثر12 ماه و قرض‌الحسنه بلندمدت حداکثر 60 ماه است و قرض‌الحسنه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شوند.

وام‌های کوتاه‌مدت

این وام‌ها به‌صورت کوتاه‌مدت و سه تا 6 ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه‌حساب می‌شوند.

وام‌های میان‌مدت

بر اساس اطلاعیه‌ها این‌گونه وام‌ها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای بازپرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه خواهد شد.

وام‌های بلندمدت

این وام‌ها در دو نوع دسته‌بندی می‌شود؛ الف-منابع داخلی و ب-منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. این تسهیلات برای دانشجویانی اختصاص می‌یابد که حین تحصیل قادر به تامین و پرداخت شهریه و اقساط قرض‌الحسنه خود نباشند.

انواع قرض‌الحسنه

این دسته از تسهیلات نیز به چهار دسته؛ کمک‌هزینه اجاره که بابت تامین بخشی از هزینه تحصیلی برای مدت یک‌بار در طول تحصیلی است، کمک‌هزینه تحصیلی که بابت تامین بخشی از اجاره مسکن دانشجویان در طول مدت تحصیل پرداخت می‌شود و در طول سال یک‌ بار و صرفا برای مسکن دانشجویان غیربومی با بازپرداخت 12 ماهه است و کمک‌هزینه ازدواج که این وام از محل منابع صندوق رفاه و بیمه دانشجویان به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در زمان دانشجویی متاهل شده باشند که یک‌بار در طول تحصیل و برای ازدواج اول پرداخت می‌شود، تقسیم می‌شوند. دانشجویان حداکثر یک‌سال پس از تاریخ عقدنامه فرصت دریافت این وام را دارند.

منبع: فرهیختگان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت

پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا ضمن تقدیر از تلاش‌های ایرج محمودی مدیر مسئول و گروه روانشناسی و آموزش راهنمایی و مشاوره در پیگیری اخذ مجوز انتشار این مجله از سوی دانشگاه آزاد گفت: مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دارای درجه علمی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و بعد از چاپ و انتشار چهار شماره نسبت به اخذ تأییدیه مجله از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در راستای اشاعه مأموریت علمی و فرهنگی خود، نقش ارتباطات در زمینه روانشناسی، شناخت روان و پیامد‌های روانشناختی ارتباطات دانشجویان و دانشگاهیان در مقابله با جنگ هیبریدی و تأثیر رسانه‌ها از جمله فضای مجازی، برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و آسیب‌های مربوطه با شناسایی موازین و شاخص‌های ارتقای مجله علمی در بین دانشجویان، موفق به اخذ مجوز نشریه در حوزه ارتباطات و روانشناسی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اهمیت این مجله علمی که برای نخستین‌بار در این دانشگاه صورت گرفته را مرهون پیگیری‌های ایرج محمودی از استادان گروه روانشناسی و عضو هیئت علمی تمام‌وقت این دانشگاه برشمرد.

خدایی ابراز امیدواری کرد که مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» بتواند راهگشای مسیر‌های تازه‌ای برای دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب باشد.

مدیر مسئول مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» هم درباره ارکان این مجله به خبرنگار آنا گفت: سردبیر مجله مزبور منصور بیرامی استاد تمام روانشناسی از دانشگاه تبریز و جزء دو درصد از دانشمندان تاثیرگذار جهانی است.

ایرج محمودی در ادامه افزود: در شورای هیئت تحریریه داخلی هفت استاد و هشت دانشیار مطرح دانشگاه‌های دولتی و آزاد در رشته‌های ارتباطات، روانشناسی و مدیریت رسانه حضور داشتند.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین یحیی کمالی‌پور استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی، منیژه دانشپور استاد ممتاز روانشناسی و شروتی اس پالسون دانشیار روانشناسی از دانشگاه بین‌المللی الاینت از اعضای شورای تحریریه بین‌المللی با مجله مزبور همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد