Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر از راه‌اندازی هنرستان فنی و حرفه‌ای سما این واحد دانشگاهی با فعالیت پنج رشته از مهر سال جاری خبر داد.

علی خلخالی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به عزم این دانشگاه برای حرکت به سمت کارآفرینی اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه، راه‌اندازی هنرستان سما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز این طرح اخذ و فضاهای مورد نیاز نیز تأمین شده است و این هنرستان از آغاز سال تحصیلی 98-97 در چند رشته کاربردی هنرآموز می‌پذیرد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ادامه داد: «مسئولان آموزش و پرورش از این طرح استقبال فراوانی کردند و مسئولان نوسازی این سازمان نیز تأکید کردند که هنرستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر جزء فضاها و مجموعه‌های نمونه شهر است.»

خلخالی در پاسخ به پرسشی درباره رشته‌های این هنرستان به آنــا گفت: «برای راه‌اندازی هنرستان تلاش شد تا رشته‌هایی در نظر گرفته شود که با هنرستان‌های موجود شهرستان هم‌پوشانی نداشته باشد و دارای بازار کار مناسبی نیز باشد. به همین دلیل رشته‌های پویانمایی، تأسیسات ساختمان، مکانیک خودرو، برق و تربیت بدنی انتخاب شدند.»

وی ادامه داد: «دانشگاه آزاد رامسر با داشتن 1700 دانشجو با مشکل جذب دانشجو مواجه نیست. به هرحال ظرفیت‌هایی نظیر فرودگاه، هتل، مناطق گردشگری متنوع و ... باعث جذب دانشجو می‌شود. به همین دلیل آمار دانشجویان غیر بومی این واحد دانشگاهی نسبت به واحدهای دیگر خیلی بیشتر است. بنابراین با مشکل استقبال دانشجو مواجه نیستیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال تصریح کرد: «اما چالشی که واحد رامسر در سال‌های اخیر با آن مواجه شده، حذف برخی رشته‌های دانشگاه از سال 1395 است که شامل چهار رشته مهم کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، مهندسی کامپوتر و پژوهش هنر می‌شود.»

وی اضافه کرد: «این درحالی است که بسیاری از مؤسسات آموزش عالی منطقه بدون داشتن عضو هیأت علمی در این رشته‌ها دانشجو جذب کرده‌اند. به هر حال از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌کنیم تا اقدامی در راستای حل این مشکل انجام دهد.»

انتهای پیام/4062/4065

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون ۲۷ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

وی افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6085333

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند