Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درگيري نيروي‌هاي طالبان با نيروهاي دولتي افغانستان در دو ولايت بغلان و غزني ده‌ها کشته بر جا گذاشته است.
به گزارش پارس‌تودي؛ ارتش افغانستان اعلام کرد، در حمله نيروهاي امنيتي اين کشور به مواضع گروه طالبان در شهرستان «دند غوري» ولايت بغلان، « قاري صلاح الدين » از سرکردگان اين گروه به همراه چهار عضو آن کشته شدند و چهار انبار سلاح و مهمات آنها نيز کشف و منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين 29 از عناصر طالبان از جمله سه سرکرده آنان در حمله هوايي ارتش افغانستان به مواضع آنها در شهرستان دندغوري به هلاکت رسيدند.
منابع امنيتي افغانستان هم از کشته شدن 16 نيروي امنيتي افغان در حمله گروه طالبان در شهرستان « بغلان مرکزي » ولايت بغلان خبر دادند.
خبر ديگر از افغانستان حاکيست جنگ در نزديک رياست امنيت‌ملي غزني در شهر ادامه دارد و چند ساختمان در اين شهر آتش گرفته‌است.
بر اساس گزارش منابع خبري طالبان در بخش‌هايي از شهرغزني پاسگاه ايجاد کرده‌اند و ساختمان فرماندهي پليس غزني را هدف حملات خود قرار مي‌دهند. شبکه‌هاي مخابراتي در غزني، غيرفعال است و فقط در بخش‌هايي از شهر، مردم مي‌توانند از خانه‌هاي خود خارج شوند.
در همين حال، خبرهايي هم از بسته شدن شاهراۀ کابل - غزني در نتيجه نبردها در بخش‌‎هايي از ولسوالي سيد آباد ولايت ميدان وردک، منتشر شده‌است.
طالبان، حوالي ساعت يک بامداد روز ( جمعه، 19 خرداد) از چند محور به غزني حمله کردند و خودشان را به بخش‌هاي مهم اين شهر رساندند اما مقامات دولت افغانستان اعلام کردند کنترل شهر در اختيار نيروهاي دولتي است.
فرمانده پليس غزني مي‌گويد 150 نيروي طالبان، 14 نيروي دولتي و هشت غير نظامي در اين درگيري‌ها کشته شده‌اند و تعداد زيادي از مجروحان به بيمارستان‌هاي شهرغزني انتقال يافته‌اند.
137/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...

  براساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مقر عناصر صهیونیست را در پادگان برانیت در نزدیکی مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی هدف قرار‌دادند.رسانه‌های صهیونیستی نیز دیروز اذعان کردند که این رژیم صبح بسیار پرتنشی را آغاز کرده و حداقل ۱۰ موشک از سمت لبنان به سمت بخش شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است.مقاومت لبنان تاکید کرد که این عملیات موفقیت‌آمیز با استفاده از موشک‌های برکان صورت گرفته و به صورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.این نیروها همچنین محل تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان مذکور در دو عملیات جداگانه هدف قرار دادند.تجمع این نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه رامیا با موشک و خمپاره نیز هدف قرار گرفت.بامداد دیروز نیز حزب‌‌ا... لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی متولا هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز تأیید کرد که پایگاه نظامی متولای رژیم صهیونیستی هدف آتش مستقیم از جانب لبنان قرار گرفت.
     
در همین حال دیروز پس از آن‌که حزب‌ا... لبنان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت عملیات ویژه در عرب العرامشه واقع در الجلیل غربی را برعهده گرفت، رسانه‌های اسرائیل از افزایش شمار زخمی‌های این عملیات خبر دادند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که ابتدا شمار زخمی‌های این حمله را ۶ نفر اعلام کرده بود، از افزایش آنها به ۱۴ نفر خبر داد و گزارش کرد که حال ۴ نفر از آنها وخیم‌است.حزب‌ا... لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم پایدار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آنها و در پاسخ به ترور شماری از رزمندگان خود در عین بعال و الشهابیه، عملیات عرب العرامشه را انجام داده است. بر اساس این بیانیه نیروهای مقاومت در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه به وقت لبنان حمله‌ای ترکیبی با موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای تهاجمی به مقر فرماندهی محرمانه شناسایی نظامی اسرائیل در عرب العرامشه انجام دادند و موجب کشته و زخمی شدن چند نفر شدند.روز سه‌شنبه نیز حزب‌ا... لبنان چندین عملیات علیه مقرهای نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای لبنان انجام داد که هدف قرار دادن سامانه پدافند هوایی ارتش اسرائیل در «بیت‌هلل» و لانچرهای سامانه گنبد آهنین با چندین پهپاد در دو مرحله از جمله آنها بود که به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به کشته و زخمی شدن چندین اپراتور این سامانه‌ها منجر شد.

دیگر خبرها

  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • وقوع درگیری میان جوانان فلسطینی و متجاوزان به کرانه باختری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد