Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:43:10 GMT

آثار جلسات ستاد تنظیم بازار باید در جامعه ملموس باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۱۲۴۰

آثار جلسات ستاد تنظیم بازار باید در جامعه ملموس باشد

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه آثار جلسات ستاد تنظیم بازار استان باید در جامعه برای مردم ملموس باشد، گفت: مردم باید احساس کنند که استان، شهر و بازار صاحب دارد و کنترل و نظارت جدی در این زمینه از سوی مسؤولین اِعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، آرد و سوخت را از جمله کالاهای اساسی و تعیین کننده در بازار مصرف برشمرد و تاکید کرد: دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی استان و فرمانداران شهرستان‌های تابعه، شبکه‌ای برای توزیع این اقلام و تنظیم قیمت عرضه آن‌ها در بازار مصرف تعریف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی وجود شبکه تعریف شده برای تزریق اقلام اساسی به بازارهای مصرف را موجب تنظیم قیمت این کالا برای مصرف کنندگان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز با در دست داشتن اسامی توزیع کنندگان مشخص شده، می‌توانند نظارت‌های لازم را داشته باشند و با هرگونه گران فروشی و احتکار کالاهای اساسی مردم مقابله کنند.

 

مقام عالی استان با بیان اینکه، با وجود ذخایر مناسبی از گوشت قرمز، گوشت مرغ و کالاهای اساسی در استان نباید شاهد اختلال در بازار مصرف باشیم، اظهار کرد: بایستی با مکانیسم دقیق و با همکاری فرمانداران همه شهرستان‌های تابعه، قیمت اقلام در بازار عرضه، کنترل و تنظیم شود و در زمان بروز هرگونه کمبود، از محل ذخیره سازی، تزریق لازم به بازار مصرف صورت گیرد.

 

استاندار زنجان مشارکت جدی ستادهای تنظیم بازار شهرستان‌ها را ضروری دانست و یادآور شد: پیش از این نیز بازار مقاطع بسیار حساس نظیر دوران جنگ، با نظارت کافی و تلاش مجدانه مسؤولین به خوبی کنترل شد و امروزه نیز می‌توان با کنترل‌های دقیق و تعریف شبکه مناسب عرضه، نسبت به تنظیم بازار اقدام کرد.

 

وی همچنین درخصوص کالاهای توقیف شده از سوی سازمان اموال تملیکی استان نیز، با بیان اینکه برخی از این کالاها، مصرفی و دارای تاریخ مصرف می‌باشند، اظهار کرد: ضروری است کالاهای توقیف شده از سوی سازمان اموال تملیکی پیش از اتمام تاریخ انقضاء وارد چرخه توزیع در بازار مصرف شوند و از دپوی کالاها در انبارها جلوگیری شود.

 

در این جلسه مقرر شد اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی ظرف مدت یک هفته پیگیری و نتایج نهایی تا شنبه هفته آینده ارائه شود.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس خبرگزاری شبستان رسانه سبک زندگی منتظرانه خبرنگاران اخبار حسن روحانی دولت ایران تنظیم بازار استاندار زنجان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه

به گزارش قدس آنلاین، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ  کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس