Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@15:55:07 GMT

نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۱۳۲۳

نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق، شرکت ارتباطات زیر ساخت در نقاط از پیش تعیین شده ای در مرز ایران و عراق، فیبر نوری نصب و اجرا کرده است و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در خصوص نقاط تردد مرزی برای زائران در ایام اربعین است.

در این راستا، برای اربعین سال ۹۷، شرکت ارتباطات زیرساخت که ضمن برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با اپراتورهای تلفن همراه و ثابت کشور، ظرفیت‌های ارتباطی مورد درخواست آنان را برای ارتقای کیفیت ارتباطات مشترکان تامین می‌کند، در نقاط از پیش‌تعیین‌شده‌ای در مرز ایران و عراق، فیبر نوری نصب و اجرا کرده و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در خصوص نقاط تردد مرزی برای زائران در ایام اربعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل رادکانی - مسئول کمیته تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی- با اشاره به اعزام زائرین به کشور عربستان و افزایش ترافیک مربوط به ایام حج گفت: نیازمندی‌های ارتباطی حجاج عزیز پیش‌بینی و تامین شده و امیدواریم ارتباطات زائران ایرانی در ایام حج با بالاترین کیفیت برقرار شود. با هماهنگی با وزارت ارتباطات عراق و رگولاتوری آن کشور تلاش می‌کنیم نیازمندی‌های ارتباطی زائران ایرانی در خاک عراق در ایام اربعین سال ۹۷ نیز، ‌با کیفیت مناسبی تامین شود.

البته در حالی که سال گذشته محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اظهار کرده بود در ایام اربعین مشکل ارتباطی خاصی برای زائران نداریم و خوشبختانه شرایط خوبی فراهم شده است، در خصوص اینترنت مسیر پیاده‌روی اربعین مشکلاتی وجود داشت که جهرمی آن زمان درباره این موضوع توضیح داد: برای برقراری سرویس وای‌فای در مسیر نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت و متاسفانه هیات اتصالات عراقی علی‌رغم تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این موضوع مجوز لازم را صادر نکرد و تجهیزات وای‌فای توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد.

اما در آخرین روزهای نزدیک به اربعین ۹۶، جهرمی در خوزستان حضور یافت و در خصوص آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی در مرزهای شلمچه و چذابه، اظهار کرد: در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه امکانات زیرساختی ارتباطی مناسبی برای زائران فراهم شده و با همکاری همه مجموعه‌ها و دست‌اندرکاران در بخش‌های مختلف، امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای زائران اربعین آماده شده است. ظرفیت خدمات زیرساخت‌های ایجادشده و خدمات ارتباطی آماده‌شده برای مردم و زائران نیز نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

با توجه به اظهارات شرکت زیرساخت مبنی بر نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق و تلاش برای برقراری بالاترین کیفیت برای ارتباطات زائران ایرانی در ایام حج، امید است ایام ملی و مذهبی امسال هم به بهترین شیوه‌ی ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فيبرنوري حج اربعين حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

سعید زاهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای پروژه ملی فیبر نوری کسب و کارها در سال جاری به قوت خود باقی است و با سرعت و جدیت انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اجرای فیبر نوری ۱۹ کیلومتر سهم آستانه اشرفیه و ۱۶ کیلومتر سهم بندر کیاشهر است.

زاهدی با اشاره به نقش مهم مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها در اجرای فیبر نوری بیان کرد: در گام نخست تدوین نقشه‌های شهری برای توسعه پروژه فیبر نوری در کلیه شهرهای گیلان صورت گرفت.

وی با تاکید بر لزوم پایبندی به تعهدات از سوی پیمانکار افزود: پس از اتمام پروژه فیبر نوری عملیات بازسازی و آسفالت معابر زخمی شهر انجام می‌شود.

مدیرکل اطلاعات و فناوری ارتباطات گیلان با اشاره به مزایای اجرای فیبر نوری بیان کرد: اجرای فیبر نوری افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت را به همراه دارد.

به گفته زاهدی، کابل‌های مسی منجر به اُفت سرعت شده و کیفیت پهنای باند را کاهش می‌دهد این در حالی که فیبر نوری هم سرعت بالاتر و کیفیت بهتری دارد.

کد خبر 6087974

دیگر خبرها

  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند