Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان را ۱۳۳میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۳۷ طرح با مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عباس رکنی امروز (21 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حفظ، گسترش و ترویج تعاون از مهمترین ماموریت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره اینکه سهمیه استان در بخش مهارت آموزی محیط کار واقعی امسال 580 نفر بوده که تاکنون 262 کارآموز در 133 واحد پذیرنده ثبت نام کردند، گفت: 45 درصد سهمیه استان در این مدت محقق شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان  جنوبی با بیان اینکه سهمیه امسال مشاغل خانگی استان 195 مجوز بوده، افزود: تاکنون 386 مجوز مستقل و 75 مجوز پشتیبان صادر شده و تعهد استان 236 درصد تحقق یافته است.

 

رکنی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 20 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی ابلاغ شده که می توان به متقاضیان واجد الشرایط تا سقف 75 میلیون تومان پرداخت شود.

 

وی سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان را 133 میلیارد تومان است که تاکنون 90 میلیارد تومان این تسهیلات ابلاغ شده، عنوان کرد: تاکنون  6 هزار و 37 طرح اشتغال با مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کردند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید یر اینکه در حال حاضر 742 طرح با مبلغ 182 میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان  در حال بررسی است، گفت: از ابتدای امسال یک هزار و 511 طرح با مبلغ 568 میلیارد تومان مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند.

 

رکنی بیان کرد: در مدت یاد شده به 285 طرح اشتغال مبلغ 90 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

 

وی نرخ بیکاری خراسان جنوبی در بهار امسال را 8.5 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را 42.1 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته 11.5 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 42.2 درصد بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 95 تعداد بیکاران استان 27 هزار و 145 نفر بوده، گفت: همچنین تعداد شاغلان استان در این مدت 199 هزار و 148 نفر بوده است.

 

رکنی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدای امسال یک هزار و 354 نفر در کاریابی های خراسان جنوبی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 67 درصد دارای مهارت و 33 درصد فاقد مهارت بودند.

 

وی با بیان اینکه 47 درصد کارجویان ثبت نام کرده در مراکز کاریابی استان رده سنی آنان 25 تا 34 ساله است، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون یک هزار و 614 مورد بازرسی ادواری و موردی برای نظارت بر قوانین کار از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

 

وی گفت: همچنین در این مدت 4 هزار 850 نفر ساعت آموزشی برای ایمنی محیط کار در استان ارائه شده است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش 68 درصدی حوادث ناشی از کار در استان در این مدت خبرداد و افزود: درحال حاضر یک هزار و 49 تعاونی در خراسان جنوبی وجود دارد که 516 هزار و 972 مرد و 68 هزار زن در آن عضویت دارد.

 

رکنی ادامه داد: از این تعاونی ها 51/6 درصد در بخش خدمات، 30.5 درصد در بخش صنعت ومعدن و ساختمان و 17.8 درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید تعهد امسال استان تشکیل 70 تعاونی است، عنوان کرد: تاکنون 25 تعاونی تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 62 تعاونی با مبلغ 50 میلیارد تومان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ثبت نام کردند، افزود: تاکنون 49 تعاونی با مبلغ 39 میلیارد تومان مصوب و به بانک معرفی شدند که به 7 تعاونی مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

رکنی با بیان اینکه در سال جاری 265 تشکل کارگری در استان تشکیل شده است، ادامه داد: درحال حاضر در خراسان جنوبی 980 نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس حسن روحانی دولت اقتصاد مقاومتی خبرگزاری شبستان رسانه مهدویت خطبه نماز جمعه خبرنگاران تعاون خراسان جنوبی ۱۷ مرداد روز خبرنگار بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!