Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان پنجمین طرح ملی سوگواره علمدار کربلا در راستای بزرگداشت مقام شامخ حضرت ابوالفضل(ع) بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران توزیع شد.

حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز (21 مرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: در راستای بزرگداشت مقام شامخ حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، فراخوان پنجمین طرح ملی سوگواره علمدار کربلا در دو رشته شعر و عکس بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: عرض ارادت به ساحت مطهر پیامبر اعظم(علیهم السلام)، آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی (به ویژه فرهنگ رفیع عاشورا)، ارتقا سطح دانش هنرمندان و شناسایی جوانان علاقه مند به هنر شعر آیینی، حضور پر نشاط اعضای کانون ها در فعالیت ها و عرصه های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها جهت کشف استعدادهای محلی و منطقه ای و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های ادبی و هنری موجود در کانون های مساجد کشور اهداف برگزاری این سوگواره به شمار می آیند.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: علاقه‌مندان در بخش شعر می‌توانند آثار خود را در دو قالب شعر (نو و کلاسیک) با موضوع عاشورا، کربلا، اربعین و نیز شخصیت های مرتبط با واقعه عاشورا از جمله حضرت امام حسین(علیه السلام)، حضرت سجاد(علیه السلام)، حضرت زینب(سلام الله علیها)، حضرت علی اکبر(علیه السلام)، حضرت علی اصغر(علیه السلام)، حضرت ام البنین( سلام الله علیها) و همچنین اصحاب سیدالشهدا و شهدای کربلا و در بخش ویژه سیره اهل بیت عصمت و طهارت و اماکن و مناسک دینی به ویژه  مساجد و حرم ها ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه  اشعاری که قابلیت تبدیل‌شدن به سرود را داشته باشند از اولویت ویژه برخوردار هستند، بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره (25 شهریور)، اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله کشوری (10 مهر) و اجرای مرحله کشوری سوگواره به میزبانی استان ایلام (23 مهر) اعلام شده است.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به نشانی خیابان پیروزی، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی طبقه دوم، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 08432228576 و 09183415073 تماس بگیرند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس دولت حسن روحانی زلزله اقتصاد مقاومتی خبرگزاری شبستان جنگ اقتصادی روزنامه روزنامه های ورزشی علمدار کربلا فراخوان کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور