Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@01:56:26 GMT

◄ روند توسعه قطارهای حومه‌ای کند است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۲۲۷۱

◄ روند توسعه قطارهای حومه‌ای کند است

تین‌نیوز | 

با وجود نیاز کشور به توسعه قطارهای حومه‌ای در مسیرهای منتهی به کلان‌شهرها، روند توسعه این نوع از قطارهای مسافری به کندی انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن تهران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: امسال افتتاح مسیر جدیدی در حوزه قطارهای حومه‌ای اطراف تهران نداشته‌ایم.

رضا شاکری افزود: روند توسعه قطارهای حومه‌ای به‌ویژه در مسیرهای منتهی به تهران در سال‌های اخیر مثبت بوده و توانسته به میزان قابل توجهی از تردد خودروها در مسیرهای منتهی به تهران کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری با اشاره به این‌که روزانه 700هزار خودرو در مسیرهای ورودی و خروجی به شهر تهران تردد می‌کنند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته روزانه به‌طور متوسط ۶۰ زوج قطار در ۱۲۰ مسیر ریلی در اطراف تهران و دیگر کلان‌شهرها مردم را جابه‌جا می‌کنند.

لازم به توضیح است که بر اساس اهداف توسعه پایتخت در وزارت راه‌وشهرسازی تا سال ١٤٠٠ متناسب با رشد جمعیت استان تهران، حداقل 50درصد سفرهای حومه‌ای این شهر باید از طریق ریل صورت بگیرد.

همچنین در حال حاضر در مسیر حومه‌ای تهران به‌عنوان پرمسیرترین خطوط حومه‌ای کشور: خطوط تهران-پیشوا، تهران-گرمسار، قرچک، تهران- کرج، تهران-اسلام‌شهر-پرند، تهران-فیروزکوه، تهران-پاکدشت وجود دارند. در استان قم نیز قطار حومه‌ای قم-جمکران به ارائه سرویس در این مسیر ریلی می‌پردازد. به‌طور کلی قطارهای حومه‌ای در استان‌های البرز، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان فعال هستند.

قطار حومه‌ای برقی تهران-اندیشه و نیز پروژه برقی حومه‌ای تبریز-سهند و تهران-پردیس توسط شرکت عمران شهرهای در حال ساخت است. همچنین قرار است مسیر حومه‌ای تهران-کرج تا پایان سال جاری چهارخطه شود.

زهرا ایرانشاهی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

تین نیوز

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ مترو تهران، امسال نیز بخش دیگری از تاسیسات، دسترسی ها و ورودی های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ ارتقاء یابد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، آزاد اکبری  مجری خط ۳ مترو تهران در خصوص برنامه های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، اتفاق های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی مانده این خط تامین شود، می توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان