Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:10:31 GMT

رباینده هواپیمای آمریکایی فاقد دانش خلبانی بود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۲۳۹۳

رباینده هواپیمای آمریکایی فاقد دانش خلبانی بود

تهران – ایرنا – ربوده شدن یک هواپیمای خط هوایی ' هوریزون ایر ' آمریکا که دیروز (شنبه) توسط یکی ازتکنسین های فرودگاه سیاتل صورت گرفت، هنوز به عنوان مهمترین سوژه خبری مورد توجه رسانه ها قرار دارد و در آخرین خبرها اعلام شده که رباینده این هواپیما فاقد دانش خلبانی بوده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز در باره فردی که این هواپیمای مسافربری را از فرودگاه سیاتل واقع در ایالت واشنگتن ربود و سرانجام سقوط کرد، گزارش داد: سارق این هواپیما یک ماجراجو، صاحب یک نانوایی و در سابقه وی اثری از دوره خلبانی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز افزود: نام سارق این هواپیما که از سوی مقامات فدرال تاکنون اشاره ای به آن نشده، از سوی چندین رسانه 'ریچارد راسل' و 29 ساله ساکن 'پیرسی' ایالت واشنگتن اعلام شده است.
این خبرگزای نوشت: وی پیش از این به همراه همسرش صاحب یک نانوایی در ایالت اورگان بوده و کار وی در فرودگاه بین المللی سیاتل کمک به انتقال چمدان ها و همچنین با دیگر خدمه زمینی جابجایی و انتقال هواپیما بر روی باند فرودگاه بوده است.
این خبرگزاری انگلیسی نوشت: با بررسی های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی، در هیج کجا اشاره و اثری از دیدن دوره خلبانی توسط وی وجود ندارد، اما از سرنوشت خود به عنوان یک مسیحی مذهب و اینکه احتمالا به ارتش ملحق شود در شبکه های اجتماعی صحبت کرده است.
رویترز نوشت: مقامات (هوانوردی) آمریکا گفتند که راسل یک فروند هواپیمای مسافربری بدون سرنشین ازنوع 'کیو400' (Q400) را از فرودگاه بین المللی 'سیاتل تاکوما' اواخر روز جمعه گذشته ربوده و به مدت یک ساعت با آن به پرواز درآمده و پیش از سقوط در منطقه 'کترون آیلند' واقع در 40 کیلومتری جنوب غربی این فرودگاه، در برخی مواقع اقدام به عملیات هوایی آکروباتیک کرده است.
شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا علت سقوط این هوایپما را اتمام سوخت آن اعلام کرد.

**مدیرعامل هوریزون ایر: رباینده فاقد گواهی نامه خلبانی بود
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد:'گری بک'(Gary Beck) مدیر عامل خطوط هوایی هوریزون ایر در یک کنفرانس خبری اعتراف کرد که فرد رباینده فاقد گواهی نامه خلبانی بوده است.
وی گفت:برای برخاستن از باند قطعا پروتکل هایی وجود دارد و باید اجازه برج مراقبت را داشت.به پرواز درآوردن یک هواپیمای مسافربری کار ساده ای نیست، چرا که وسیله ای پیچیده است.البته این فرد عملیات متحورانه پروازی انجام داده و تا آنجایی که اطلاع داریم وی گواهینامه خلبانی نداشته است، اما نمی دانیم چگونه توانسته این تجربه را کسب کند.

**واکنش کاخ سفید
درهمین حال تارنمای خبری'واشنگتن اگزماینر' (washingtonexaminer) نیز امروز (یکشنبه) گزارش داد کاخ سفید به این واقعه واکنش نشان داد و سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اقدام فوری برای حفظ امنیت عمومی دراین حادثه را مورد تقدیر قرار داد.
بنابراین گزارش در بیانیه ای که از سوی'سارا سندرز' سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید صادر شد آمده است که شخص رئیس جمهوری درجریان ربایش این هواپیما از فرودگاه سیاتل تاکوما قرار گرفته بود.
به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی ازجمله شبکه تلویزیونی سی ان ان روز گذشته (شنبه) گزارش دادند به دنبال پرواز بدون مجوز یک فروند هواپیمای ربوده شده خطوط هوایی هوریزون ایرلاین دو فروند جنگنده اف-15 اقدام به رهگیری آن کردند اما نقشی در سقوط آن نداشتند.
ربوده شدن این هواپیمای مسافربری توسط یک خدمه زمینی فرودگاه بدون آنکه دانش پرواز داشته باشد نگرانی های امنیتی در جامعه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را به دنبال داشت.
جاش کمپبل(Josh Campbell) تحلیلگر مسائل امنیتی روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با سی ان ان به تبحر این تکنسین در به پرواز در آوردن این هواپیما اشاره کرد و گفت: اینکه این فرد توانسته به عنوان یک تکنسین خود را به این هواپیما برساند، سوار بر آن شده و روی باند یک فرودگاه بین المللی بدون مجوز های لازم به پرواز در آید، پرسش برانگیز است.
کمپبل افزود: سوار شدن و به پرواز در آوردن وسیله ای که می توان از آن به عنوان یک سلاح استفاده کرد، نقاط ضعف امنیتی است که دشمنان آمریکا و تروریست ها به دنبال آن خواهند بود.
این در حالی است که مقامات پلیس این رخداد و سانحه هوایی را یک تهدید تروریستی ندانسته و به گفته رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان نیروهای پلیس به دنبال بررسی سوابق این فرد هستند . این فرد در حادثه سقوط این هواپیما کشته شد.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آمريكا هواپيما سياتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)

عصر ایران ــ معاون علمی رییسی بعد از دو سال گفت ساخت هواپیمای 72 نفره فعلا شدنی نیست. بهار 1401 رییسی از مجموعه هسا در اصفهان بازدید کرد و بعد از آن با هیجان دستور داد سریع هواپیما ساخته شود.

گزارش را این‌جا ببیند

این در حالی است که ساخت هواپیما پیچیدگی‌های خودش را دارد. معاون علمی رییسی گفته تا حالا 500 تا یک میلیون دلار هزینه‌ برای پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره صرف شده است. رقم بزرگی که معلوم نیست چه کسی می‌خواهد جوابگوی آن باشد؟ این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هواپیمای باورنکردنی آینده‌نگر با بال حلقه‌ای (+عکس) هواپیمای ایرانی مسافرگیری می کند؟ | مشخصات سیمرغ ؛‌ ساخت ایران

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد