Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:28:52 GMT

تفاهم‌نامه تدوین طرح جامع شهری منعقد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۲۴۷۴

تفاهم‌نامه تدوین طرح جامع شهری منعقد شد

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان طرح جامع شهری جدید را مشکل‌گشای مشکلات شهری دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای تدوین طرح جدید جامع شهری بین شهرداری، شورای شهر و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده است.

مسعود کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مبنای طرح جدید، تدوین راهبردهای جامع شهری است، اگر آینده‌نگری در تهیه طرح جامع شهری لحاظ شود، بدون شک به سمت توسعه پایدار مبتنی بر مشارکت هر چه بیشتری مردم گام برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درصددیم طی این تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری، شورای شهر و اداره‌کل راه و شهرسازی منعقد شد، طرح جامع جدید متناسب با شرایط روز شهر اصفهان تهیه کنیم.

 مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به طولانی شدن زمان تدوین طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر اصفهان ۱۰ سال به طول انجامید، این زمان طولانی باعث شد در زمان ابلاغ، اعتبار طرح تفصیلی به پایان برسد. 

کریمیان ادامه داد: طی ۱۰ سال قطعا ظرفیت‌های شهر اصفهان دچار تغییر و تحول می‌شود، بنابراین زمانی طرح تفصیلی ابلاغ شد که دیگر نمی‌توانستیم از تسهیلات این طرح استفاده کنیم.

وی به فرآیند تدوین طرح تفصیلی اشاره و اضافه کرد: پس از تنظیم توافق نامه و متولی شدن شهرداری پنج مشاور بزرگ کشوری وظیفه تهیه طرح را بر عهده داشتند و یک مشاور نیز بر فعالیت مشاوران نظارت داشت. انتخاب مشاوران در کمیسیونی متشکل از شهرداری، استانداری و اداره راه و شهرسازی انجام شد، اما متاسفانه علی‌رغم تلاش‌ها، طولانی شدن روند تهیه و تصویب باعث شد تا نتوانیم بهره کافی را از طرح تفصیلی ببریم. 

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تفاهم نامه شوراي شهر شهر سازی شهرداری اصفهان طرح تفصیلی شهر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد