Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم ریاضی مازندران گفت: یکی از افتخارات این دانشکده قرار گرفتن نام یک نفر از اعضای هیأت علمی این دانشکده ،پروفسور حسین جعفری ، در فهرست یک درصد دانشمندان برجسته جهانی می‌باشد.

اله بخش یزدانی چراتی رئیس دانشکده علوم ریاضی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اهداف و فعالیت‌های انجام شده در دانشکده علوم ریاضی گفت: این دانشکده در سال ۱۳۵۳ و با هدف تأثیر گذاری بر روند تحصیلات تکمیلی کشور و با استفاده از اساتید به نام شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اله بخش یزدانی چراتی بیان کرد: گروه ریاضی در دو گرایش محض و کاربردی در سال ۱۳۷۶ اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۸۱ در مقطع دکتری ریاضی کرده است.
رئیس دانشکده علوم ریاضی مطرح کرد: گروه آمار نیز از سال ۱۳۸۱ و گروه علوم کامپیوتر از سال ۱۳۸۴ جهت پذیرش دانشجو و برداشتن گام‌های موثر در توسعه کاربرد‌های ریاضی، فعالیت‌های مستقل خود را آغاز کردند. با رشد کمی و کیفی گروه‌های ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر، این دانشکده در سال ۱۳۸۶ از دانشکده علوم پایه با مجوز شورای گسترش جدا شده و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری، توسعه و گسترش داد.  
وی با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشکده تعداد ۳۲ عضو هیأت علمی در سه گروه آموزشی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر مشغول فعالیت می‌باشند اظهار داشت: از این تعداد ۶ نفر دارای درجه استادی، ۷ نفر دانشیار و بقیه استادیار می‌باشند و یک نفر عضو هیأت علمی نیز که به تازگی بازنشسته شده است و هنوز با دانشکده در زمینه آموزشی همکاری می‌کند. همچنین درصدد جذب هیأت علمی برای گروه علوم کامپیوتر می‌باشیم.  
 یزدانی چراتی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات این دانشکده قرار گرفتن نام یک نفر از اعضای هیأت علمی این دانشکده ،پروفسور حسین جعفری ، در فهرست یک درصد دانشمندان برجسته جهانی می‌باشد.  
رئیس دانشکده علوم ریاضی مطرح کرد: در حال حاضر در این دانشکده در مقطع کارشناسی در سه گروه آموزشی ریاضی ۱۸۰ نفر، آمار ۱۴۶ نفر و گروه علوم کامپیوتر ۱۶۷ نفر جمعاً ۴۹۳ دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ریاضی دو گرایش محض و کاربردی ۸۲ نفر  آمار ۲۰ نفر علوم کامیپوتر ۱۹ نفر در مقطع دکتری در رشته ریاضی در ۵ گرایش ۱۱۷ نفر و تعداد ۱۹ نفر در رشته آمار مشغول به تحصیل می‌باشند.  
وی گفت: تعداد ۳ نفر دانشجوی خارجی در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند و تعداد ۳ نفر دکتری دانشجوی خارجی نیز در رشته ریاضی و آمار از این دانشکده فارغ التحصیل شدند.  
یزدانی چراتی تصریح کرد: همچنین امکانات آموزشی و کمک آموزشی دانشکده شامل ۱۴ کلاس مجهز به سیستم ویدیو پروژکتور یا دیتا پروژکتور می‌باشد که بهره مندی از این امکانات موجب برگزاری موفق سه دوره متوالی ترم تابستان در دانشکده شده است.  
رئیس دانشکده علوم ریاضی تاکید کرد: سالن اجتماعات دانشکده که بازسازی آن از مرداد ماه ۱۳۹۵ آغاز و در آذرماه همان سال پایان یافت دارای ظرفیت ۱۵۰ نفر می‌باشد. همچنین دانشکده دارای یک سالن کنفرانس با ظرفیت ۴۵ نفر می‌باشد.  
وی در دادمه افزود: این دانشکده دارای یک مرکز پژوهشی ابرساختار‌های جبری و ریاضیات فازی می‌باشد. این مرکز مجهز به کتابخانه جهت استفاده پژوهشگران می‌باشد و در صدد هستیم که در سال جاری با همکاری معاون پژوهش و فناوری و معاون توسعه و پشتیبانی، برای این مرکز پژوهشی ردیف بودجه مستقلی در نظر بگیریم. همچنین دانشکده مجهز به دو آزمایشگاه آموزشی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) آمار و علوم کامپیوتر می‌باشد.  
یزدانی چراتی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در این دانشکده تصریح کرد: شانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی ایران در تاریخ ۴ الی ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر در این دانشکده برگزار شد.   وی افزود: دانشکده علوم ریاضی در نظر دارد با توسعه رشته‌ها و ایجاد گروه‌های آموزشی جدید و بین رشته‌ای مانند ریاضی زیستی و ریاضی مالی جهت جذب دانشجویان مستعد و علاقه مند، گامی موثر بردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مازندران دانشکده علوم ریاضی تحصیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم از ارسال ۱۵۰ پرونده برای انتخاب اساتید نمونه از سوی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶ نفر از این اساتید زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هبات‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و شش نفر از اساتید نمونه خانم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست