Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@06:47:58 GMT

بازی ایرلاین‌های خارجی با مسافران ایرانی!

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۳۰۸۱

بازی ایرلاین‌های خارجی با مسافران ایرانی!

  چند روز پس از آغاز رسمی اجرایی شدن بسته ارزی جدید دولت و در کنار بالا رفتن قیمت بلیت پرواز‌های بین المللی خبر‌هایی که از گوشه و کنار این بازار به گوش می‌رسد، حاکی از سوءاستفاده برخی از ایرلاین‌های خارجی در فضای فعلی ایران است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه قیمت ارز در ماه‌های گذشته افزایشی قابل توجه در ایران پیدا کرد و با بی‌نظمی‌های شکل گرفته در بازار عملا شرایط را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و مسافران در تصمیم‌گیری‌های آینده خود دشوار کرد، حالا به نظر می‌رسد که برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی توانسته‌اند از آب گل‌آلود، ماهی‌های بزرگی صید کنند و با تغییر سیاست‌هایشان مطابق با آنچه در ایران به وجود آمده شرایط را برای سودآوری بیشتر خود فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در کنار افزایش قابل توجه قیمت بلیت ایرلاین‌های خارجی در ایران و شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که حکایت از آن می‌کرد که تعدادی از این شرکت‌ها فروش ریالی بلیت در ایران را متوقف کرده و به شکل دلاری با مسافران معامله می‌کنند، حالا شکایت تعدادی از مسافران ایرانی به این موضوع می‌پردازد که مصوبه جدید بانک مرکزی که با تایید سازمان هواپیمایی کشوری در صنعت هوایی ایران نیز اجرایی شد، برای تعدادی از مسافران ایرانی افزایش قابل توجه هزینه‌ها را به همراه داشته است.

چند روز قبل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که از این پس ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها از طریق سامانه سنا تخصیص پیدا می‌کند و همین مسئله قیمت ارز مورد استفاده ایرلاین‌ها را از حدود ۴۲۰۰ تومان به مرز ۹۰۰۰ تومان افزایش داد. این مساله برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی فشار‌های قابل توجهی را به وجود آورده، اما ایرلاین‌های خارجی به دنبال استفاده از این مسئله به عنوان یک فرصت هستند.

یکی از مسافران پرواز‌های شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز درباره این سودجویی توضیح داد: من از حدود ۲۰ روز قبل به شرکت هواپیمایی ترکیش درخواست خود برای تغییر مسیر از تهران به آمستردام به تهران به اشتوتگارت را داده بودم و مسئولان این شرکت باید با دریافت یک هزینه مشخص جابه‌جایی مدنظر را اجرایی می‌کردند.

به گفته وی، با وجود پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان این شرکت هواپیمایی این تغییر مسیر را در دستور کار خود قرار ندادند تا زمانی که بسته جدید ارزی اعلام شد و نرخ جدید ارز برای فعالیت ایرلاین‌ها در نظر گرفته شد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این مسافر، شرکت ترکیش پس از اعلام بسته جدید از وی خواسته است که برای این تغییر مسیر شش میلیون تومان پول بیشتر واریز کند و در توجیه این درخواست نیز جابه‌جایی مبنای ارزی را عنوان کرده است.

هر چند در آسمان ایران تعداد زیادی ایرلاین‌های خارجی هنوز فعالیت می‌کنند و به نقاط مختلف جهان مسافران ایرانی را می‌برند، اما مساله و ابهام اصلی چگونگی تداوم فعالیت آن‌ها در شرایط فعلی اقتصادی کشور است که از یک سو ایران قطعا به حضور آن‌ها برای افزایش انتخاب‌های مسافرانش احتیاج دارد، ولی از سوی دیگر ترس آن را نیز دارد که با سودجویی این شرکت‌ها شرایط بازار بیش از گذشته به هم بریزد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایرلاین های خارجی ارز مسافرتی پرواز خارجی بلیط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای اتیوپیآیی که عبارت «تل آویو» روی آن حک شده بود و متعلق به شرکت خطوط هوایی اتیوپی است در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت به زمین نشست که این مسئله واکنش لبنان را به همراه داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان آمده است که هنگام توقف هواپیما در جایگاه مخصوص آن در فرودگاه بیروت نیروهای حراست فرودگاه متوجه حک عبارت تل‌آویو روی بدنه این هواپیما شدند که خیلی کوچک حک شده بود و از مسافت دور نمی‌توانستیم آن را تشخیص دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت خطوط هوایی اتیوپی خواست تا در این زمینه توضیح دهد و مسئولان این شرکت اعلام کردند که آنها معمولا نام فرودگاهی که هواپیما برای اولین بار بعد از خرید در آن فرود می‌آید را روی هواپیما حک می‌کنند و همین مسئله درباره این هواپیما نیز صدق می‌کند و مسئولان شرکت قبل از پرواز هواپیما به سمت فرودگاه بیروت متوجه این موضوع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان، طرف لبنانی از شرکت مذکور اتیوپی خواست تا بسیار سریع عبارت حک شده روی بدنه این هواپیما را قبل از برخواستن آن از فرودگاه بیروت پاک کند و شرکت مذکور نیز این درخواست را انجام داد و اقدام به پاک کردن عبارت تل‌آویو از روی بدنه هواپیما کرد.

سازمان هواپیمایی لبنان همچنین از شرکت مذکور اتیوپیایی خواست بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا آرم یا عبارت‌های دیگری که مرتبط با رژیم صهیونیستی است بعد از این روی هواپیماهای این شرکت قبل از فرود آنها در فرودگاه بین المللی بیروت حک نشده باشد.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی TUS AIR قبرسی را از پرواز در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین المللی این کشور منع کرده است، زیرا برخی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردتاکید وزیر خارجه لبنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی