Web Analytics Made Easy - Statcounter

فواد بابان گوینده خبر یکی از گویندگان قدیمی و پیشکسوت خبر متولد سال ۱۳۳۲ در تهران است . او بعد از ۳۵ سال کار گویندگی از تلویزیون و بخش خبری خداحافظی کرد .

ایران آنلاین / فواد بابان گوینده خبر در گفتگویی جدید درباره زندگی شخصی و فعالیت های این روز خود صحبت کرده است که در ادامه می توانید بخوانید .

فواد بابان از جمله پیشکسوتان عرصه خبر و خبررسانی است و یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوینده پیشکسوت به‌رغم سال‌های پرشمار فعالیت، چند سالی هست که از عرصه خبر و خبررسانی دوری گزیده و به سراغ شغل و پیشه‌ای دیگر رفته است. او حالا از جمله کارآفرینان موفق در سطح کشور است؛ دو کارخانه در زمینه نخ‌ریسی و محصولات آشامیدنی دارد و افراد زیادی را هم در کنار خود مشغول فعالیت کرده و به کمک اقتصاد خانواده‌هایشان آمده است.
شما در دوران بازنشستگی به سر می‌برید. در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟ آیا همچنان در عرصه خبر فعال هستید؟
متاسفانه پنج سال است که از عرصه خبر، رسانه و روزنامه کاملا دور شده‌ام. نه همایشی برگزار می‌کنم و نه تدریس در دانشکده‌های مختلف. در حالی که قبلا این کارها را انجام می‌دادم.
در حال حاضر سرگرم یک کار کوچک هستم. کارخانه‌ای خریداری کردیم که در مرحله راه‌اندازی است و بزودی شروع به کار می‌کنیم. می‌خواهم در این سنگر به مردم خدمت کنم.

پس به دنبال کارآفرینی رفته‌اید؟
بله. خوشبختانه در فاز اول ۲۰۰ نفر در کارخانه مشغول به کار می‌شوند و بعد ۴۰۰ نفر. تلاش کرده ایم خانواده‌ها به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم صاحب کار شوند.
چه محصولی در کارخانه تولید خواهید کرد؟
فعلا کارخانه ریسندگی است. یعنی از پنبه نخ و پلی‌استر می‌گیریم. همچنین در فاز بعدی آبمیوه، اسانس میوه و میوه خشک هم اضافه می‌شود. این کارخانه را در شمال دایر کردیم، زیرا همسرم اهل شمال است و مادرش از خطه سبز شمال. به همین دلیل در آنجا ساکن و مشغول این کار هستیم.
پس محصولات این دو کارخانه کاملا از فضای خبر دور است!
بله، البته من در دورانی که گویندگی هم می‌کردم در کار تولید ترازوی عقربه‌ای هم بودم. رشته تحصیلی من مکانیک است. راستش بعد از این همه سال نمی‌دانم که مکانیک عشق من است یا خبر؟! به هر حال هنوز نمی‌دانم کدام کار هست و کدام عشق!
شما پنج سال است که از عرصه خبر دور هستید، دلتان برای خبر و رسانه تنگ نشده است؟
خیلی دلتنگ این عرصه هستم. چندی پیش در خدمت مدیران ارشد رسانه ملی بودم و صحبت شد که از ما دعوت شود. خیلی دلم می‌خواهد سرم خلوت شود و باز هم به خویشتن خویش برگردم.
پس علاقه‌مند هستید دوباره وارد عرصه خبر شوید؟
بله، آرزویم است که تا لب گور و دم مرگ در عرصه خبر باشم./جام جم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایران، ناطق نوری در خاطرات خود نوشته است: به رئیس جمهور اوکراین گفتم: می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم.
 

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در زمان ریاست مجلس در سفر به اوکراین مذاکرات جالبی با رئیس جمهور این کشور داشته است.

ناطق نوری در بیان خاطرات خود از این سفر می‌گوید: در جلسه‌ای که با رئیس جمهور اوکراین داشتیم، بعد از صحبت‌های عادی به ایشان گفتم «می خواهم یک مقدار خصوصی با شما صحبت کنم» – این جلسات خصوصی کاربردش خیلی است – ایشان قبول کرد و بعضی‌ها را بیرون کرد. به رئیس جمهور اوکراین گفتم: «می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم. بالاخره این ادوات نظامی را برای تقویت خودمان باید تعمیر کنیم یا بخریم و در حد خودمان بنیه‌ی نظامیمان را بالا ببریم. ترجیح می‌دهیم از کشور‌های اروپای شرقی که الان به پول نیاز دارند و وضعشان خیلی خوب نیست – به خاطر تازه به استقلال رسیدن-سلاح‌ها را بخریم. البته اگر شما‌ها نفروشید ما از جای دیگر می‌خریم و لنگ نمی‌مانیم».

در خاطرات ناطق نوری آمده، بحث ما در جلسه خصوصی این بود که «شما تا کجا با ما هستید، چقدر و تا کجا به ما سلاح می‌فروشید؟» او اول یک کم جا خورد، یک شوخی کرد و گفت «آقای اسپیکر، آقای رئیس من اول از شما سوال کنم، شما رئیس مجلس هستید یا رئیس جمهور؟» من به ایشان گفتم «دو تا جواب دارم یکی این که ما مجلسمان با دولتمان خیلی تفاوت نمی‌کند و ما به هم کمک می‌کنیم. دوم این که من با آقای هاشمی بیش از سی سال است رفیقم، یعنی کار‌های او را آن طور که از دست من بر می‌آید برایش پیگیری می‌کنم. این مسئولان اجرایی هم به همین دلیل با من هستند» و به آقای تولایی اشاره کردم.

ایشان یک خورده جا خورد و ماند که چه جواب بدهد، من دوباره گفتم «تا کجا با ما هستید؟» آقای جواد لاریجانی که آدم زرنگ و باهوشی است یک نامه‌ای از زیر میز به من داد که ایشان خیال می‌کند که شما می‌خواهید بمب اتم از ایشان بگیرید، به او بگوئید چه می‌خواهید.» سپس من گفتم: البته ما بمب اتم و این چیز‌ها نمی‌خواهیم. ما دنبال این چیز‌ها نیستیم و مخالفیم. این را که گفتم او لبخند زد و به قول معروف یک کمی باز شد و گفت: زیر اتم هر چه بخواهید مشروط به این که مصالح ما را هم در نظر بگیرید».

دیگر خبرها

  • شنبه خلوت پایتخت/ با سرعت مطمئنه برانید
  • فرصت خلوت با خدا را در شب‌های قدر از دست ندهیم
  • چند راهکار ساده برای ترک عادت ناخن جویدن
  • در این تصویر دو دوره کاملا متفاوت از فناوری را به شکلی جالب مشاهده می کنید/ شما در کدام سمت هستید؟!
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • وضعیت خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران در عید نوروز
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است
  • افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران
  • تهدید سیل برای ۳ قنات در بخش مرکزی تفت