Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، درگیری میان عناصر طالبان و تروریست‌های داعش صبح امروز در استان کنر افغانستان آغاز شد.
مسئولان محلی استان کنر امروز یکشنبه اعلام کردند: درگیری در شهرستان «مانوگی» این استان میان عناصر گروه طالبان و تروریست‌های وهابی- صهیونیستی داعش آغاز شده است و به شدت ادامه دارد، اما درمورد تلفات این درگیری‌ها هنوز گزارشی منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که چند هفته پیش درگیری سنگینی میان طالبان و داعش در استان جوزجان در شمال افغانستان بیش از سیصد کشته و زخمی از هر دو طرف بر جای گذاشت.
چند روز پیش گروه طالبان اعلام کرد عملیات جدیدی را برای سرکوب داعش در استان‌های شرقی افغانستان آغاز خواهد کرد.
از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان امروز با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن سی و چهار تروریست در عملیات ۲۴ ساعت گذشته نیرو‌های امنیتی افغان خبرداد. همچنین بیست و چهار تروریست دیگر نیز زخمی شدند.
در بیانیه وزارت دفاع افغانستان آمده است، این عملیات با پوشش هوایی و توپخانه‌ای ارتش در استان‌های ننگرهار، لغمان، کنر، غزنی، پکتیا، خوست، وردک، قندهار، ارزگان، فراه، بادغیس، فاریاب، قندوز و هلمند انجام شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: درگيري طالبان تروريست داعش کنر افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد