Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد که 19 مرداد ماه در شبستان امیر المؤمنین(ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، پس از اجرای 12 گروه نمایشی از 11 استان کشور نمایش «پمپ» به کارگردانی یونس صحرارو و نویسندگی سیروس همتی با بازی محمد تقی حیدری و بهزاد قربانی از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان، عنوان نخست بهترین گروه نمایشی این دوره از جشنواره را از آن خود کرد و لوح تقدیر و جایزه چهل میلیون ریالی این بخش را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این دوره از جشنواره استان کردستان با دو اثر موفق به حشور در بخش نهایی جشنواره شد و در نهایت عنوان برتر و نخست گروه‌های نمایشی راه یافته را نیز به دست آورد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: گروه بچه‌های مسجد استان کردستان در راستای سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به عنوان سومین دفتر بچه‌های مسجد با مسئولیت یونس صحرارو در شهریور ماه 95 در قروه افتتاح شد و از آن زمان تاکنون علاوه بر تولید چندین اثر نمایشی و اجرا در مساجد سطح استان در جشنواره های مختلف گروه بچه های مسجد در سطح کشور از جمله تهران و بندرعباس نیز حضور داشته است.
وی با توجه به نقش مسجد وجریان ساز بودن این مکان مقدس در طول تاریخ اسلام به ویژه در ظهور انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر آمادگی حوزه هنری استان کردستان در خصوص حمایت از فعالیت گروه نمایشی در قالب گروه های نمایشی بچه های مسجد در استان تأکید کرد و یادآور شد: به امید خدا جهت تقویت این جریان مهم و ارزشمند هنری در سال جاری با برنامه‌ریزی صورت گرفته دفتر بچه‌های مسجد در شهرستان بیجار نیز راه اندازی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
یادآور می‌شود؛ پس از گروه نمایشی پمپ از استان کردستان، گروه‌های نمایشی از استان‌های اردبیل و قزوین به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این دوره از جشنواره را از آن خود کردند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی بچه های مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست