Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:50:58 GMT

58000 مدرسه در کشور تحت پوشش برنامه ملی شهاب هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۴۴۳۸

58000 مدرسه در کشور تحت پوشش برنامه ملی شهاب هستند

زنجان - ایرنا - معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 97 – 96 طرح ملی شهاب در 58 هزار مدرسه 586 منطقه آموزشی کشور اجرا شد.

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در آیین افتتاح دوره آموزشی - قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب به میزبانی زنجان افزود: این برنامه از پروژه های ملی به شمار می رود که حاصل همکاری بین 2 بخش بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، هر برنامه ای که قرار است در مدرسه اجرا شود باید از مجرای وزارت آموزش و پرورش عبور کند.
معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: بنیاد نخبگان تاکید بر اجرای برنامه های تلفیقی دارد، نه اینکه رویکرد تفکیک را کنار بگذارد بلکه تفکیک حداقلی هم در این بنیاد و سند تحول به رسمیت شناخته شده و این 2 باهم همپوشانی دارند و مکمل هم هستند تا همه اهداف آموزش به درستی محقق شود.
مهاجرانی یادآوری کرد: در رویکرد تفکیک، هدف بر این است که دانش آموز را از فضا منفک کنند و یا برخی از رویکردها در همان فضا با محتوای علمی غنی شده، ارائه شود.
به گفته وی، در رویکرد تلفیق نیز دانش آموز به طور کامل در همان فضا قرار می گیرد و به نوعی کمک در شناساندن استعدادهای ذاتی او خواهد شد.
معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره آموزشی تامین مدرسان قرار است به دانش آموزان کمک کند تا هر کدام از آنها در المپیادهای علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اجتماعی بدانند که باید به کدام سمت حرکت کنند.
مهاجرانی خاطرنشان کرد: طرح ملی شهاب با هدف کمک به دانش آموزان در مسیر استعداد و توانایی هایشان انجام می شود.
وی با بیان اینکه طرح شهاب تضعیف کننده نیست بلکه در جهت تقویت استعدادها اجرایی می شود، افزود: این طرح باید خود را تقویت و به جلو پیش ببرد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 58 هزار مدرسه با 91 هزار معلم در 586 منطقه آموزشی طرح ملی شهاب را اجرا کرده اند.
مهاجرانی افزود: برای پوشش کامل دانش آموزان در 760 منطقه آموزش و پرورش کشور در این طرح راهی نمانده است.
وی ابراز امیدواری کرد، شهاب برنامه ای ملی است اگر بناست تا پایه دوازدهم تحصیلی پیش برود، نیازمند جریان حرفه ای بودن معلمان است تا به شغل خود دیدگاه حرفه ای داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، حرفه ای بودن معلمان را نیازمند دانش، مهارت و ارتباط دانست و گفت: اگر این مقوله ها در رفتار پیاده سازی شود، معلم حرفه ای است.
مهاجرانی، معلم را عامل تغییر بیان کرد و اظهارداشت: در طرح ملی شهاب به تشخص معلمان برمی گردیم که وظیفه اش کمک جدی به بازسازی و شناسایی استعدادهای درون فردی دانش آموزان است.
وی با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح ملی شهاب در حال ورود به پایه هشتم است، افزود: این طرح باید با هدایت تحصیلی دانش آموزان گره بخورد و اگر موفقیت آمیز باشد ارتباط خوبی بین خواسته های دانش آموزان و خانواده های آنان برقرار می شود.

** طرح ملی شهاب استعداد دانش آموزان را شناسایی می کند
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: نوآوری در این دستگاه تعلیم و تربیت و تشخیص استعدادهای دانش آموزان امری ضروری به شمار می رود، هدایت و شکوفایی استعدادها به دانش آموزان امکان آگاهی از استعدادهای خود را فراهم می کند تا با تکیه بر توانایی های خود آینده نگری درستی داشته باشند.
مریم رشتچی اظهار داشت: هدف از تصویب و اجرای برنامه طرح ملی شهاب، شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسط با ساز و کار مناسب است تا هویت دینی و ملی دانش آموزان تقویت و احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در کشور حاصل شود.
وی با بیان اینکه ولی امر مسلمین بر موضوع شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان در دوره های تحصیلی تاکید کرده اند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی شهاب از سال تحصیلی 93 – 94 در پایه چهارم ابتدایی در استان زنجان آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این طرح به تدریج در دیگر مناطق و نواحی استان گسترش یافت و در سال تحصیلی گذشته به دوره اول متوسطه رسید.
رشتچی گغت: در طرح ملی شهاب دانش آموزان دارای استعداد برتر در مدارس عادی فارغ از هر نگرشی شناسایی می شوند و هدایت و پرورش آنها بر عهده آموزش و پرورش است.
به گزارش ایرنا، دوره آموزشی - قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب به میزبانی زنجان با حضور شماری از معلمان استان های آذربایجان غربی، تهران، ایلام، همدان، البرز، سمنان، کرمانشاه و زنجان از 20 تا 24 مرداد در زنجان برگزار می شود.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش طرح ملي شهاب استعدادهاي درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

تسنیم ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شد که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت: وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

کد خبر 845414 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور