Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزیر خارجه از تشکیل گروهی در دستگاه دیپلماسی به منظور توسعه روابط صنایع کوچک ایران با کشورهای خارجی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه صنایع کوچک گفت: موضوع بنگاه های کوچک همواره به عنوان ستون فقرات اقتصاد جهانی مطرح بوده و توجه به رفع موانع آنها موجب افزایش اشتغال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته در ایران نیز بسته های حمایتی از بنگاه های کوچک و متوسط از سوی دولت ها ارایه شده و موانع زیادی نیز رفع گشته است، افزود: رشد این بنگاه ها علاوه بر توجه اقتصاد مقاومتی، نقش مهم آنها در دوران تحریم ها را نیز به دنبال دارد و باید در شرایط فعلی برای تداوم تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی دست به حمایت دولت از بنگاه های وطنی زده شود.

 

انصاری با تاکید بر این نکته که دستگاه دیپلماسی کشور مشتاقانه آماده حمایت از توسعه بنگاه های کوچک و متوسط است و تاکنون هیچگاه از حمایت آنها در دیپلماسی اقتصادی کوتاه نیامده، افزود: وزارت خارجه در سطح جدید تحریم ها از هیچ فرصتی که منجر به رشد بنگاه های کوچک و متوسط می شود کوتاه نخواهد آمد همانگونه که شاهد بودیم تا به امروز همواره فعالان اقتصادی وزارت امور خارجه را در سفرهای خارجی همراهی کرده اند.

 

معاون اقتصادی وزیر خارجه در ادامه از تشکیل کارگروه برای بررسی راهکارهای اقتصادی گسترش روابط بنگاه های کوچک و متوسط ایران را با ESM‌ (اسمی‌ها) اروپا، چین و روسیه ایجاد شده تا قدرت این بنگاه ها را در دوران تحریم ها افزایش دهد.

 

وی یادآور شد: این کارگروه بسته های ویژه ای نیز در این زمینه و مکانیسم های مدنظر طراحی کرده است.

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس رسانه خبرگزاری شبستان عربستان یمن اقتصاد مقاومتی حسن روحانی دولت سبک زندگی منتظرانه صنایع کوچک اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان پایه اقتدار حکومت اسلامی را مردم دانست و با بیان اینکه هرجا خطا کرده‌ایم جاهایی بوده که از حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی غفلت کرده‌ایم، گفت: باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شورا پل ارتباطی بین دولت و مردم است، حال چه شورای اسلامی شهر باشد چه مجلس شورای اسلامی. ضرورت دارد در جریان اقتصادی و تولیدی مردم را مشارکت دهیم و آنان را تشویق به کسب و کار و مشارکت در کارهای تولیدی و اقتصادی کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان علاوه بر قانون شناسی، فرصت‌های موجود را شناسایی کنند. همچنین استفاده از پیمانکاران بومی به خصوص در طرح‌های کوچک شهرداری‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناقصه محدود مسابقه محلی است، بیان کرد: باید مناقصه‌ها محدود برگزار شود و از ظرفیت پیمانکاران استان در پروژه‌های کوچک استفاده شود.

شفقت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در داخل استان بهره‌برداری شود و ارزش افزوده در شهرداری‌ها مساله‌ای مهم است، اضافه کرد: در استفاده از پیمانکاران بومی به ویژه در کارهای کوچک تعلل نکنید.

وی عنوان کرد: لرستان استانی سیل‌خیز است و ضرورت دارد منابع طبیعی، محیط زیست در اطراف شهر عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری را انجام دهند.

شفقت برساماندهی رودخانه‌های لرستان تاکید کرد و افزود: اختلاف‌نظری بین شهرداری خرم‌آباد و آب منطقه‌ای لرستان روی ساماندهی خرم‌رود وجود دارد که باید حل و فصل شود و هر کدام از آن‌ها که متولی محسوب می‌شوند موظف به ساماندهی رودخانه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است