Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مزدک راد ملکشاهی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه هدف از فعالیت مراکز علمی کاربردی را تربیت نیروی انسانی ماهر عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در حال حاضر ۲۰ مرکز و ۶ هزار دانشجو در سطح استان دارد که از این تعداد ۷ مرکز در شهرستانها و ۱۳ مرکز در شهر کرمانشاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از بدو تاسیس تا کنون حدود ۳۲ هزار و ۵۹۰ نفر از این مراکز فارغ التحصیل شده اند، افزود: در مجموع در حال حاضر حدود ۶ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه خاطر نشان کرد: ما به دنبال خلق مشاغل جدید و پرسود هستیم به خاطر همین دنبال شناسایی رشته هایی هستیم که تا کنون وجود نداشتند.

وی یادآور شد: ثبت نام دانشجویان مقطع کاردانی در مرکز علمی کاربردی کرمانشاه از ۲۲ مرداد آغاز و تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رادملکشاهی عدم مهارت را یکی از دلایل آمار بالای بیکاری اعلام کرد و گفت: در راستای بهبود و توسعه کسب و کار بر اساس علاقه، استعداد و مهارت رشته تحصیلی به دانشجویان مشاوره های لازم ارائه می شود چرا که مهارتی شدن فارغ التحصیلان از اولویت های مراکز علمی کاربردی است.

وی با بیان اینکه هدف ما اشتغال ۱۰۰ درصدی فارغ التحصیلان است، ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این مراکز شاغل هستند و این درحالیست که فقط ۱۵تا ۲۰ درصد افرادی که به این مراکز آمدند از ابتدا شاغل بودند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه اظهار داشت: در دی ماه سال گذشته طبق مصوبه شورای عالی اداری باید مراکز دولتی یا واگذار شوند و یا منحل شوند که مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه یکی از آن مراکزی است که باید واگذار شود ولی تا امروز به نتیجه نرسیده است.

به گفته این مسئول، این مرکز دارای ۶۵۰ دانشجو است و در حال حاضر پذیرش دانشجو برای این مرکز متوقف شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه به کیفی سازی مراکز علمی کاربردی در سطح کلان اشاره کرد و افزود: طرح رتبه بندی به این منظور انجام می شود و طی آن مراکز در ۳ سطح قرار می گیرند که مراکز سطح ۳ ضعیف هستند و اگر ارتقاء پیدا نکنند باید تعطیل اعلام شوندکه نتیجه این طرح تا پایان مرداد اعلام خواهد شد.

راد ملکشاهی اذعان داشت: دانشگاه علمی کاربردی در بحث تعداد دانشجویان کاهش نداشته و این در حالیست که در سایر زیر نظامهای آموزشی کاهش ۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی از فراخوان جذب مدرس طی سالجاری خبر داد و افزود: در بین مدرسان نیز یک پالایش صورت خواهد گرفت و پس از ارزیابی از آنها استفاده می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه بیان داشت: در کشور ۳۰ مرکز نوآوری وجود دارد که در حال حاضر در کرمانشاه مرکز جهاد دانشگاهی در این مسیر فعالیت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای جذب دانشجوی خارجی سخن گفت و افزود: در حال حاضر فقط ۵ دانشجوی خارجی از کشور عراق در مراکز ما مشغول تحصیل هستند که در صددیم این تعداد را ارتقاء دهیم البته با نوسانات نرخ ارز این برنامه قابل پیش بینی نیست

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه به چالش ها و مشکلات در مراکز علمی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه امروزه آموزش عالی ما دچار روزمرگی و عدم بروز بودن مبتلا شده است که این امر نیاز دانشجویان را برطرف نمی کند.

رادملکشاهی یکی دیگر از چالش ها را مدرک گرایی در آموزش عالی دانست و افزود: متاسفانه دانشجویان برای بدست آوردن مدرک به هر کاری از جمله خرید پایان نامه دست می زنند و همچنین عدم حضور دانشجویان نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که به آن گرفتار شدیم و همه اینها سبب می شود خروجی خوبی نداشته باشیم.

وی در پایان به اقدامات مراکز علمی کاربردی کل کشور در کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برپایی نمایش خیابانی توسط دانشجویان فرهنگ و هنر، نذر کتاب، اهدای ۵۷ دستگاه کولر از جمله آن اقدامات شایسته بود.

کد خبر 4372507

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه روز خبرنگار خبرگزاری مهر بوشهر کرمانشاه گرگان مشهد شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج بیرجند احتکار سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد

خطیبی معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با سفر رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات لازم پروژه های نیمه تمام این مرکز آموزش عالی به سرانجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های اعضای هیات علمی این دانشگاه خواستار افزایش پایه های تشویقی شد و گفت: تلاش زیادی برای راه‌اندازی بورس صنعتی دانشجویان صورت گرفته که امیدواریم اعضای هیات علمی با نگاهی جامع‌تر موجب مصرف بهینه علم در کنار تولید علم شوند و این زنجیره را کامل کنند.

خطیبی به راه‌اندازی سامانه نان و قابلیت‌های آن در پایان نامه‌های دانشجویی اشاره کرد و خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، جامعه و پارک علم و فناوری استان شد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این جلسه گفت: این مرکز آموزش عالی علاوه بر قرارگیری در رتبه ششم دانشگاه‌های صنعتی کشور، به دلیل کسب رتبه های متعدد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی از جایگاه ارزشمندی در استان و کشور برخوردار است.

مرتضی ایزدفرد به پروژه های ناتمام این دانشگاه اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای تکمیل و به سرانجام رساندن به موقع این پروژه ها شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت