Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه کریستین ساینس مانیتور، «کریستین پیکیولینی» وقتی نوجوانی بیش نبود به «کله‌تراشیده‌های شیکاگو» یک گروه راست افراطی، پیوست. اغلب در مدرسه به او زور می‌گفتند. کریستین گمان می‌کرد که والدینش، ایتالیایی‌هایی مهاجر که آنچنان مشغول کار بودند که او به ندرت می‌دیدشان، رهایش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیکیولینی بدل به رهبری بین‌المللی در جنبش راست افراطی شد، اما دست آخر به‌خاطر شفقت کسانی که از آنان نفرت داشت از آن خارج شد. وی اکنون میزبان و راوی برنامه‌ای مستند به نام «شکستن نفرت» است. او در این برنامه به معترضان در شارلوتزویل کمک کرد تا از عقایدی که او مدتی به آنها التزام داشت، دوری کنند. وی در مصاحبه‌ای با کریستین ساینس مانیتور از تجارب خود می‌گوید؛

 

چه چیز باعث شد به گروه‌های طرفدار برتری سفیدپوستان بپیوندید؟

۱۴ سالم بود. یک روز در کوچه ایستاده بودم که مردی به سمتم آمد. کله‌اش را تراشیده بود و پوتین به پا داشت. در سال ۱۹۸۷ کسی از کله‌تراشیده‌ها خبر نداشت.

داشتم ماری‌جوآنا می‌کشیدم. مرد آن را از دستم گرفت، مستقیم به چشمانم نگاه کرد و گفت: «این درست همان کاری است که یهودی‌ها و کمونیست‌ها می‌خواهند انجام دهی؛ این‌که آنقدر این آشغال را بکشی تا سربراه و مطیع شوی.»

مرد دست بر شانه‌ام گذاشت، ‌اسمم را پرسید و فهمید که اهل ایتالیا هستم. بعد شروع کرد به حرف زدن درباره اجدادم و جلال و شکوه امپراطوری روم و با غرورم بازی کرد. 

من نه چیزی درباره سیاست می‌دانستم و نه چیزی درباره نژادپرستی. این کارها تو خانواده‌مان رسم نبود. اما چون مصرانه می‌خواستم به جایی تعلق داشته باشم، به‌شدت جذب بخش منفی حرف‌های او شدم. 

بعد به گروه آن‌ها پیوستم... برادری و قدرتی که آن‌جا حس می‌کردم بسیار مست‌کننده بود. 

 

چه شد که نظرتان عوض شد و از این گروه بیرون آمدید؟

راستش، من در هشت سالی که عضو این گروه بودم همیشه پرسش‌هایی ذهنم را درگیر می‌کرد. تا ۲۲ سالگی در آن گروه ماندم و بعد بدل شدم به رهبر بین‌المللی آن. 

در سال ۱۹۹۴ یک فروشگاه محصولات موسیقی باز کردم تا آثار مربوط به قدرت سفید را در آن به فروش برسانم. ۷۵ درصد عایدی من از اینجا بود. اما آدم‌های متفاوتی به فروشگاه من آمدند؛ مسلمان، یهودی، آسیایی، سیاه‌پوست. همه‌شان هم می‌دانستند من چه عقایدی دارم، چون افکارم را از کسی پنهان نمی‌کردم. 

شفقتی که از جانب آن‌ها حس کردم، آن هم زمانی که کمتر از هر زمان دیگری لیاقتش را داشتم، شروع کرد به ایجاد تغییر در من. انسان‌گرایی آنها، شیطان‌گرایی وجود مرا از میان برد. مدتی بعد دیگر نمی‌توانستم مثل گذشته از آن‌ها متنفر باشم. 

 

جدایی از گروه‌تان کار سختی بود؟ 

به‌شدت! نه تنها به خاطر فشاری که گروه به من می‌آورد، بلکه به این دلیل که این گروه تنها چیزی بود که من از ۱۴ سالگی به این سو می‌شناختم. 

پنج سال پس از آن‌که از گروه جدا شدم همچنان درگیر بودم. بالاخره کاری برای خودم دست‌وپا کردم. اول خوشحال شدم ‌اما بعد فهمیدم که محل کارم مدرسه سابقم است که دو بار از آن اخراج شده بودم. یک بار در مدرسه یک نگهبان سیاه‌پوست را با مشت کتک زده بودم. 

روز اولی که سر کار رفتم، همان نگهبان از کنارم رد شد. مرا نشناخت. دنبالش رفتم. وقتی داشت در ماشینش را باز می‌کرد، دست روی شانه‌اش گذاشتم. مرا شناخت و قدمی به عقب گذاشت. آنچنان ترسیده و نگران بودم که تنها توانستم بگویم: «متاسفم.»

مرا در آغوش گرفت و گفت که می‌بخشدم. مرا در آغوش گرفت و هر دو گریه کردیم. از من قول گرفت تا داستانم را برای دیگران تعریف کنم...

من کوشیده‌ام صدها نفر را در زمینه مبارزه با افکار نژادپرستانه راهنمایی کنم. موقعیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما می‌توانم با اطمینان بگویم که تمام آنها به این دلیل به نفرت روی آورده‌اند که به دنبال هویت، اجتماع و هدف می‌گشتند. 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آمریکا نژادپرستی در آمریکا شارلوتزویل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها در جهان را مشاهده می‌کنیم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش ۲ نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان‌ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه هستند و پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده‌اند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی جمعه ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند چه کسانی عاقل هستند؟ کسانی که از عبادت خود بیشتر لذت می برند و کسانی که بیشتر مراقب عبادت خود هستند، عاقل‌تر محسوب می شوند.

وی بیان کرد: عاقل کسی است که در زندگی دنیایی بهشت را برای خودش کسب می‌کند و ما باید با تلاش در زندگی آخرت خود را آباد کنیم و بدانیم دنیا مزرعه آخرت است و اگر در این دنیا چیزی نکاریم در قیامت دست خالی خواهیم بود و این انسان عاقل است که این گونه فکر می‌کند. بنابراین انسان عاقل هم عاشقانه به سمت عبادت می‌رود و هم مجاهدانه برای آخرت و بهشت خود تلاش می‌کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها در جهان را مشاهده می‌کنیم و اینها نوید است و حجت را بر ما تمام می‌کند و خدا را برای این شرایطی که پدید آمده است شاکریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ملت بزرگ ایران، دانشجویان و قیام‌کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می‌دانند و از آن‌ها حمایت می‌کنند زیرا آن‌ها عزیزان صحنه انقلاب و مقاومت هستند.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب به دلیل بارش‌های کم، ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری مسئولان، مدیران و مردم ضمن استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن و صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح، به این حوزه بیشتر پرداخته شود و همه، وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی بیان کرد: دولت مردان اگر پیش بینی می‌کنند آب برای کار کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند که کشاورزان محصولی را کشت کنند که کمتر به آب نیاز داشته باشد اما اگر به آن‌ها قول تأمین آب را می‌دهند باید به آن عمل کنند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه قزوین اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهیم با توجه به شرایط بی‌آبی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یک‌سال زحمتشان به خطر افتاده است با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل این عزیزان را برطرف کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • آلکنو سرمربی تیم والیبال زنیت شد
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که می‌خواست خدا شود!
  • (ویدئو) جوزف کالینگر، قاتل زنجیره‌ای؛ مردی که پسرش را هم کشت!
  • امروز انزجار و نفرت علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!