Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@02:16:01 GMT

حضور یک طلبه‌ با لباس غافلگیرکننده در تلویزیون +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۵۸۸۸

حضور یک طلبه‌ با لباس غافلگیرکننده در تلویزیون +عکس

نخستین قسمت از سری جدید برنامه «فرمول یک» به تهیه‌کنندگی و اجرای علی ضیا میزبان کمیل نظافتی طلبه جوانی بود که با لباس رزم در برنامه حضور پیدا کرد.

خبرآنلاین: سیدعلی ضیا مجری تلویزیون در نخستین قسمت از سری جدید برنامه «فرمول یک» میزبان کمیل نظافتی بود. طلبه‌ای که کلیه خود را به یک کودک هشت ساله اهدا کرد و از آنجایی که خانواده شخص پذیرنده وضعیت مالی خوبی نداشتند، ماشین خود را هم برای تأمین هزینه عمل پیوند فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سری قبلی برنامه نیز با رای مخاطبان به عنوان روحانی برتر انتخاب شد و خاطره‌ای درباره تلاشی که برای نجات جان یک جوان محکوم به اعدام کرده بود تعریف کرد که در آن از کمک ۸۰ میلیون تومانی محسن چاوشی نیز نام برد.

نظافتی که با لباسی شبیه پوشش رزمندگان جنگ به برنامه آمده بود، در پاسخ به ضیاء درباره دلیل این پوشش توضیح داد: «امروز متفاوت به سر برنامه آمدم، چون احساس می‌کنم باید یک دفاع جانانه دیگری داشته باشیم. ما هشت سال دفاع مقدس داشتیم و من که از بچگی بسیجی بودم حالا احساس می‌کنم اوضاع به گونه‌ای است که باید لباس رزم به تن کنیم و از کشور دفاع کنیم. من بی‌علت این لباس را نپوشیدم و تا حق مردم را نگیرم ساکت نمی‌نشینم.»

 

این طلبه ادامه داد: «وقتی دیدم مردم خرمشهر از نظر آب در مضیقه قرار گرفته اند منتظر ماندم تا ببینم آیا کسی از جمله سلبریتی‌ها برای کمک می‌رود یا خیر. اما دیدم خبری نشد. سرانجام پستی در صفحه‌ام گذاشتم و گفتم قرار است به خرمشهر بروم. بعضی از مخاطبانم گفتند نرو و جانت به خطر می‌افتد. اما من گفتم به هر حال باید کنار مردم باشم و جانم اهمیتی ندارد.»

ماجرای کمک مستر تیستر به مردم خرمشهر

نظافتی تصریح کرد: «وقتی به آنجا رفتم و شرایط را از نزدیک دیدم، متوجه وضعیت اسفناکی شدم که حاکم بود. من به یکی از افراد معروف فضای مجازی آقای سپیدنام که به عنوان مسترتیستر معروف است زنگ زدم و از او کمک خواستم. ظاهر ما دو نفر اصلا به هم ربطی ندارد، اما او استقبال کرد و با ۱۰۰ میلیون از تهران آمد و من هم از طریق فالورهایم ۶۰ میلیون تهیه کردم. پنج کامیون آب به خرمشهر برده و مقطعی مشکلات حل شد. حاج آقا بی‌آزار تهرانی هم ۱۲۰ میلیون پول آوردند که از او خواستیم روستا‌ها را شناسایی کند.»

این طلبه جوان یادآور شد: «به مرور مشکل آب شهر حل شد، اما وضعیت روستا‌ها اسفناک بود. به هیچ عنوان آب نداشتند. من به یک روستایی رفتم و دیدم مرد ۵۰، ۶۰ ساله گریه می‌کند او گفت: امروز دو تا گاوی که تمام سرمایه من بود از بین رفت و خاکش کردم. خیلی از گاو‌ها بینایی‌شان را از دست داده اند و مجبور شده ایم ذبحشان کنیم. تمام سبزی هایمان خشک شده و معیشتمان در خطر است.»

برنامه فرمول یک با حضور کمیل نظافتی و یوسف کرمی

نظافتی در سخنان تندی گفت: «واقعا نمی‌دانم مسئولان نظاممان دارند چکار می‌کنند؟ واقعا نمی‌شود گلایه نکرد. من در صفحه‌ام می‌نویسم آقای وزیر تو را به دین و شرفت با من بیا و وضعیت را ببین. آخر چطور می‌گویی مشکل حل شده؟ جلوی دوربین می‌گویند هیچ مشکلی در مملکت ما نیست! در این شرایط چرا نباید من طلبه لباس رزم بپوشم؟»

او در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا اگر دولت اصولگرا حاکم بود هم اینگونه نقد می‌کرد، ادامه داد: «من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب. تا دلتان بخواهد هم رفیق اصولگرا و اصلاح طلب دارم معیار من انقلابی بودن است و درد مردم باید درد من باشد. هر وقت هم از این مرحله فاصله گرفتم بدانید دنیازده شده ام.»

انتقاد طلبه جوان از لغو کنسرت‌ها و کشتن سگ‌ها

این طلبه در پاسخ به اینکه اگر قدرتی داشت چه می‌کرد، افزود: «اگر بتوانم کاری انجام دهم اولین کار اشتغال زایی می‌کنم. باید برای آرامش مردم هم کار‌هایی کرد. من با فلسفه اینکه آیا کنسرت برگزار شود یا نشود کاری ندارم، اما وقتی مجوزی داده شد چرا آن را لغو می‌کنند؟ چرا بعد از ۴۵ دقیقه اجرا، کار را تعطیل می‌کنند؟ اگر اشتباه بود چرا مجوز داده بودید؟ اگر مجوز داده اید چرا آن را کنسل می‌کنید؟ راحت‌ترین کار این است که کنسرت را لغو کنیم، سگ‌ها را با اسلحه شکاری بکشیم و اگر دلاری گم شد فقط بگوییم ان شاءالله پیدا می‌شود! یک یاالله بگویید دیگر!»

منبع: فردا

کلیدواژه: طلبه لباس رزم فرمول یک علی ضیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!

زی‌سان: چیزی که اکنون بخشی از هویت یک ملت تلقی می‌شود، تنها در قرن شانزدهم به چین آورده شد و یکی از اولین دستور العمل‌های شناخته شده برای چاشنی فلفلی (Chili Crisp) یا فلفل سرخ شده در یک کتاب آشپزی چینی ۲۳۴ ساله ظاهر شد. سرآشپز‌ها هوس پخت آن را دارند. رستوران‌ها آن را در دستور العمل‌های جدید جسورانه گنجانده اند.

این است و غذای محبوب کنونی دنیاست. چاشنی چینی که تحت عنوان Chili Crisp یا فلفل سرخ شده شناخته میشود شامل فلفل تند، روغن و مواد دیگری مانند سیر، پیاز، دانه فلفل و حتی دانه‌های تخمیر شده است، به دلیل تطبیق‌پذیری و اعتیادآور بودنش شناخته شده است. اما این معجون ضروری چگونه آغاز شد؟ در اینجا چگونگی به دنیا آمدن چیپس فلفلی و چرایی محبوبیت آن را می‌آوریم. 


یک مقدمه تند

«برایان دات»، استاد تاریخ در کالج ویتمن و نویسنده کتاب «فلفل سرخ شده در چین: بیوگرافی فرهنگی»، می‌گوید فلفل قرمز همیشه در چین نبوده است. گیاه فلفل دلمه‌ای که منشا آن آمریکای مرکزی و جنوبی است تا حدود قرن شانزدهم در چین ناشناخته بود، زمانی که رونق تجارت، فلفل قرمز را به سرزمین اصلی چین آورد.

اولین گزارش مکتوب ظهور فلفل در چین به سال ۱۵۹۱ برمی گرد. «گائو لیان»، نمایشنامه‌نویسی که در نزدیکی شانگهای کنونی زندگی می‌کرد، «آنقدر‌ها هم به عنوان یک چاشنی یا یک دارو در مورد آن هیجان‌زده نبود»، دات درباره روایت خود می‌گوید. در عوض از آن به عنوان گیاه تزئینی استفاده کرد.

در حالی که چینی‌های نخبه از وجود فلفل تند در باغ‌های تزئینی خود لذت می‌بردند، توده‌ها شروع به خوردن و لذت بردن از گیاهان تند کردند. در سال ۱۷۶۵، مورخان محلی اشاره کردند که فلفل قرمز برای طعم دادن به سس ها، سرکه، روغن‌های مرزه و سبزیجات نگهداری شده در هونان استفاده می‌شد. حتی در اولین کتاب آشپزی چینی که شامل فلفل تند است، دستوری برای چاشنی خاطره‌انگیز فلفل سرخ شده یا chili crisp وجود دارد.

این کتاب در حدود سال ۱۷۹۰ نوشته شده، دستور پخت این چاشنی کوتاه و تند است: «با روغن کنجد شروع کنید. فلفل تند‌ها را در روغن کنجد بریزید و کاملا سرخ کنید. فلفل‌ها را بردارید و روغن را برای استفاده بعدی حفظ کنید».

یک نماد ملی

برخلاف سایر ادویه ها، فلفل‌های تند به عنوان کالای کشاورزی و مبادله نمی‌شدند. دات می‌گوید در عوض، آنها از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شدند و در دسته‌های کوچک کشت می‌شدند و در نهایت به دست کشاورزان ماهری می‌افتادند که در طول زمان فلفل‌های تند حتی بهتری پرورش می‌دادند. این فلفل‌ها – و چاشنی تهیه شده از سرخ کردن آن‌ها در روغن – در سرتاسر چین به مواد ضروری تبدیل شدند، در نهایت به تمامی سطوح جامعه گسترش پیدا کردند و آنقدر فراگیر شدند که بخشی از هویت ملت تلقی شدند.

فلفل‌ها حتی در سیاست چین نقش داشتند: مائو تسه تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹، اهل هونان بود و از غذا‌های تند لذت می‌برد. دات می‌گوید: «او فلفل‌های تند را دوست داشت. مائو آنهایی را که نمی‌توانستند گرما را تحمل کنند در حلقه درونی‌اش مسخره می‌کرد و نشان می‌داد که ناتوانی آنها در تحمل فلفل تند به این معنی است که آنها ترسو هستند». دات می‌گوید که بررسی ارتباط فلفل قرمز با قدرت نظامی و مردانگی تا به امروز ادامه دارد».

«فلفل سرخ شده» در دوره کنونی

تا قرن بیستم، فلفل تند سرخ شده در روغن یکی از مواد اصلی در خانه‌ها و رستوران‌ها بود. اما اگرچه این چاشنی به ایالات متحده آورده شد و در رستوران‌های چینی نیز سرو شد، اما تا سال ۱۹۹۷ طول کشید تا فلفل فلفل سرخ شده تولید و در مقیاس تجاری به فروش برسد. در آن سال، «تائو هوبی» رستوران دار، شروع به فروش چیپس فلفلی تند از استان گوئیژو چین کرد.

این چاشنی به یک حس بین المللی تبدیل شد و ثروت او اکنون به لطف این سس نشاط‌آور و بیش از ده‌ها تنوع خلاقانه ۱.۰۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. یک فلفل «لائو گان» حاوی گوشت گاو نیز هست، اما به دلیل قوانین کشاورزی که گوشت وارداتی چینی را ممنوع می‌کند، در ایالات متحده موجود نیست.

با گذشت زمان، فلفل سرخ شده طرفدارانی پیدا کرد و حتی جنجال برانگیخت. در ماه مارس، سرآشپز سلبریتی کره‌ای – آمریکایی به نام «دیوید چانگ» صاحب برند «موموفوکو» تلاش کرد تا دیگر تولیدکنندگان را از استفاده از نام «کرانچ فلفلی» در محصولات خود منع کند، که همین امر منجر به بحث در مورد املای کلمه «chili» و اصالت محصول شد.

برای دات، همه اینها کاربرد غذایی است که طعم شدید آن احساسات شدید را برمی انگیزد. او می‌گوید: «شما می‌توانید از طریق غذا چیز‌های زیادی در مورد یک فرهنگ بیاموزید. از دارو گرفته تا موموفوکو، به نظر می‌رسد این چاشنی جنجال را به این زودی متوقف نمی‌کند».

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند/ ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • ماجرای تلخ باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • ماجرای باردار شدن مجری جنجالی تلویزیون | پروسه سختی را طی می‌کردم، ولی...
  • ۶۶ درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!