Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی فرجی در نشست خبری با اشاره به تحریم های اخیر گفت : با دریافت مجوز از سازمان غذاو داروی وزارت بهداشت ، سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر می تواند داروهای خاصی را که در داخل تولید نمی شود ، وارد کند.
وی همچنین از تقویت داروخانه هلال در جزیره کیش برای داروهای موردی خبر داد ، گفت : علاوه بر تقویت واردات برای تامین ذخایر استراتژیک ، داروخانه جزیره کیش فعال‌تر از پیش به دلیل وجود منطقه ازاد نیازداروی بیماران را تامین کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : تامین ذخیره دارویی به مدت یک سال از دیگر برنامه های سازمان تداکات پزشکی هلال برای برای مقابله با تحریم هاست.
فرجی همچنین از ارائه بسته خدمات به بیماران دیالیزی خبر داد و گفت : تجهیزات بیماران دیالیزی در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران درحال تولید است.
وی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی سها بیش از 100 قلم دارو پروانه تولید دارد ، گفت : فروش مستقیم دارو نیز در داروخانه‌های مرکزی هلال صورت می‌گیرد که علاوه بر شعبه کنار ساختمان سازمان- خیابان طالقانی ، شعبه دوم در تهرانپارس است و داروخانه‌ای هم در کیش فعالیت می‌کند که معمولا مردم داروهای خاص را تامین می‌کنند.
وی گفت: شرکت پخش سها هلال به عنوان یکی از شرکت‌های مورد اعتماد مردم بخشی از وظیفه تامین و توزیع دارو را به عهده دارد.
فرجی افزودد: واردات دارو توسط شرکت بازرگانی سها کیش انجام می‌شود و با هماهنگی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ، واردات داروهای موردی انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است تمام تمرکز و توجه ما روی تقویت تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات است و راه اندازی خطوط جدید و نوسازی خطوط فعلی را مد نظر داریم.
مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: به دستور ریاست جمعیت هلال احمر موظف به تامین و ذخیره استراتژیک داروهای مورد نیاز شدیم و داروخانه جزیره کیش نیز فعال‌تر خواهد بود تا داروهایی که مورد نیاز است اما به دلیل قوانین موضوعی کشور ورود آنها به سرزمین اصلی امکان ندارد از این طریق تامین شود و با توجه به اینکه گاهی مردم برای تامین برخی از اقلام دارویی به کشورهای همجوار می‌روند باید بتوانیم این داروها را در جزیره کیش فراهم کنیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مجوز واردات دارو غذا و دارو نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،   روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند