Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت: هم اکنون پنج هزار و 229 دانشجو در مراکز علمی کاربری استان در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مزدک راد ملکشاهی روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: این دانشگاه در 97 رشته در چهار گروه خدمات اجتماعی، کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر دانشجو دارد
راد ملکشاهی در ادامه هدف اصلی و ذاتی دانشگاه جامع علمی کاربردی را آموزش و مهارت آموزی دانشجویان با مشاغل مورد نیاز بازار و جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: 75 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی بعد از دانش آموختگی برخلاف دیگر مراکز آموزش عالی کشور مشغول به کار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** دانشگاه علمی کاربردی هیات علمی ندارد
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ساختار جذب استاد در این دانشگاه متفاوت از دیگر مراکز آموزش عالی است ، گفت: دانشگاه علمی کاربردی چون براساس نیاز جامعه و بازار رشته های خودش را طراحی می کند، بنابراین ممکن است پس از یک دوره تحصیلی دیگر نیاز به آن نباشد، به همین دلیل این دانشگاه هیات علمی نمی پذیرد و اساتید خود را براساس حق التدریسی جذب می کند.
راد ملکشاهی با اشاره به اینکه هر سال پالایش اساتید این دانشگاه انجام می شود، افزود: دانشگاه علمی کاربردی به منظور به خدمت گرفتن اساتید فراخوان صادر کرده و متقاضیانی که می خواهند تدریس کنند به سایت کشوری این دانشگاه مراجعه کنند.

** مراکز علمی و کاربردی بی کیفیت تعطیل می شوند
او همچنین گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور ارتقاء سطح آموزش، کیفیت دروس و فضای آموزشی مراکز خود را در سه سطح ارزیابی کرده و مراکزی که در سطح سه قرار بگیرند باید خود را ارتقاء دهند وگرنه تعطیل خواهند شد و دانشجویان آنها به دیگر مراکر انتقال داده می شوند.
راد ملکشاهی با اشاره به مصوبه آموزش عالی مبنی به واگذاری دانشگاه های دولتی به بخش خصوصی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه جز این مصوبه است ولی تا پایان دوره دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه دایر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه جهاد دانشگاهی بیشترین دانشجو علمی کاربردی را دارد ، اعلام کرد: بزودی در جهاد دانشگاهی مرکز نوآوری ایجاد می شود که مقدمه ای برای شرکت های دانش بنیان استان است و به شرکت ها مبلغ 52 میلیون تومان با سود 2 درصد اختصاص می دهد.
رییس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه به خدمات این دانشگاه در جریان زلزله پرداخت و گفت: جذب کمک های نقدی و غیرنقدی، تخفیف برای دانشجویان ، توزیع کالا از جمله 57 دستگاه کولر از جمله اقدام های حوزه فرهنگی این دانشگاه بوده است.
استان کرمانشاه 20 مرکز علمی کاربردی ، پنج هزار و 229 دانشجو و هزار و 100 مدرس دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا دارد و در غرب ایران واقع شده است.
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه علمي كاربردي استان كرمانشاه مهارت آموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

به گژارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فاطمی نماینده منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تبریک و افتخار از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز کشور به لحاظ نظامی و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و تولیدات محصولات علمی در مجامع بین‌المللی دارای اقتدار و صاحب نفوذ است.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خواهان رفاه اجتماعی و معیشتی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت مدیران جهادی به جامعه کمک کرد. لازم است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پویایی و شکوفایی این مملکت استفاده بهینه کرد.

نماینده منتخب بابل به رشادت‌ها و ایثار ملت در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم اشاره کرد و گفت: مردم همیشه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستادند. شهداء دارای کرامت هستند مهمترین اهداف و فعالیت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و دانشگاهیان است.

فاطمی بیان کرد: الگو پذیری از سیره حضرت علی(ع) و در فعالیت‌های اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این سیره می‌تواند نگین درخشان حکمرانی باشد. احقاق حق حقوق شهروندی برای معیشت مردم یک تکلیف است.

وی عنوان کرد: شهرستان بابل یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی بوده و از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است. در ایجاد و گسترش رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تلاش کرده و به اتفاق همکاران مجلس از حقوق شهروندی کارکنان و هیئت علمی دفاع و برای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی بابل و دانشگاه و مراکز آموزشی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود